• Anonym (KalleP)

Frun vill inte ha sex

Ännu en tråd i ämnet.

Varit tillsammans med min fru i typ 18 år, har två barn och generellt är livet riktigt bra.

Men sexet och allt annat som kan tänkas klassas som sex sker om jag har tur en gång i halvåret.

Jag älskar min fru. Jag vill inte vara otrogen.

Helst av allt skulle jag vilja att hon tog tag i problemet med hennes minskade lust, men hon verkar inte lida, troligen eftersom hon inte har någon lust. Vi har pratat om detta flera gånger, men vi kommer aldrig till en förbättring, eller rättare sagt hon ändras aldrig.

Jag gör min del, så det är inte det, jag uppvaktar också, allt man kan tänkas göra och mer gör jag. Hela tiden ställer jag upp på allt hon vill att vi gör oavsett om det är resa, renovera, köpa saker etc. Man kan säga att saker som är viktigt för henne uppfylls. Saker som är viktigt för mig, not so much.

Jag vet inte vad jag ska göra, saken är den att jag är sjukt deprimerad, jag visar det inte för hon märker direkt när något är fel. Men jag mår psykiskt dåligt av detta. Sex är viktigt.

Har hört henne i duschen när hon tror att jag lagar mat eller nått annat, vilket jag gör, men man hör liksom hur hon njuter i duschen. Så tillfredsställa sig själv gör hon, tror jag i alla fall. Det är vad det låter som. Det är jättekul för henne, jag är glad att hon gör det. Önskar bara att jag fick vara med på ett hörn ibland.

Vi blir mer och mer som kompisar. Om inte jag kysser henne efter jobbet när vi ses, eller i sängen eller när som helst så sker absolut inget kyssande. Kan inte komma ihåg om hon någonsin tagit första steget. Och sex hade aldrig någonsin skett om jag inte försökt. Jag försöker ligga nära henne eller röra vid henne, men oftast får jag knappt det. Och kyssa fler än en gång i sängen vill hon inte för hon tror väl att det ska leda till något och hon vill inte uppmuntra mig.

Eftersom vi inte ens kommer någon vart fastän vi har riktigt bra diskussioner om ämnet de gånger vi haft det, så tror jag inte terapi funkar. Och varför ens föreslå det när hon inte lyfter ett finger för att ens försöka?

Hur gör ni andra för att kunna leva normalt i samma sits? Jag läser om andra som har samma problem, så det verkar inte vara något specifikt för oss.

Mottager gärna förslag på vad man kan göra, jag älskar min fru, uppskattar varje centimeter av henne. Önskar bara få känna samma känsla tillbaka.

• Svar på tråden Frun vill inte ha sex
  • Anonym (bekräftat)

Låt oss vara ärliga.

De flesta kvinnor vill inte ha sex.

De flesta kvinnor njuter inte särskilt mycket av det.

De flesta kvinnor fejkar orgasm.

De kvinnor som gillar sex är ytterst få och alltid upptagna.

De flesta ?kvinnor? som skriver här på FL är män.

• Anonym
    Anonym (nöjd men bra?) skrev 2020-11-10 13:10:28 följande:

Även min fru slutade för ca 5 år att ha sexlust.... Önskar inget annat än att hon fick en älskare som väckte hennes lust igen. Stress och dåliga motionsvanor är nog det som sänkt henne. Haft svårt att ta upp diskussionen. Min medicin - Ja inte bra, men väldigt givande. Jag reser en hel del i jobb och jag har "haft ett mycket givande sexliv" vid sidan om. Helt fantastiskt med andra ord. Prövat grejer som jag inte ens gjorde med frun när vi var nyförälskade. Haft både singeltjejer i sängen och gifta kvinnor. Mår jag bra? JA, men visst har jag skuldkänslor också... Det jag noterat är dock att merparten av kvinnorna också är gifta. Inga har varit ONS utan vi har setts flera gånger, bara för en sak, SEX. Jag tror vi alla måste avdramatisera fenomenet kring otrohet och sexliv. Alla har behov av bekräftelse, alla har behov av sex. Sluta fördöma, sluta sammankoppla familjekärlek och sex. Bara för att ha trevlig naken samvaro behöver man inte kära ned sig totalt. Självklart finns känslor men på ett annat plan med de som jag haft sex. Fler borde pröva på att känna pirret i kroppen. Var rädd om er dock och skydda er!

Och till dig TS - tänk om frun är en utav de som jag varit med. Inte helt omöjligt faktiskt... Och om så är fallet, ja, vad skall man säga. Sexattraktionen avtar så klart efter sånt långt äktenskap. Inte då, se till att vara bästa vänner istället! 

Alla har INTE ett behov av sex, jag t ex har det inte.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (nöjd men bra?) skrev 2020-11-10 13:10:28 följande:

Även min fru slutade för ca 5 år att ha sexlust.... Önskar inget annat än att hon fick en älskare som väckte hennes lust igen. Stress och dåliga motionsvanor är nog det som sänkt henne. Haft svårt att ta upp diskussionen. Min medicin - Ja inte bra, men väldigt givande. Jag reser en hel del i jobb och jag har "haft ett mycket givande sexliv" vid sidan om. Helt fantastiskt med andra ord. Prövat grejer som jag inte ens gjorde med frun när vi var nyförälskade. Haft både singeltjejer i sängen och gifta kvinnor. Mår jag bra? JA, men visst har jag skuldkänslor också... Det jag noterat är dock att merparten av kvinnorna också är gifta. Inga har varit ONS utan vi har setts flera gånger, bara för en sak, SEX. Jag tror vi alla måste avdramatisera fenomenet kring otrohet och sexliv. Alla har behov av bekräftelse, alla har behov av sex. Sluta fördöma, sluta sammankoppla familjekärlek och sex. Bara för att ha trevlig naken samvaro behöver man inte kära ned sig totalt. Självklart finns känslor men på ett annat plan med de som jag haft sex. Fler borde pröva på att känna pirret i kroppen. Var rädd om er dock och skydda er!

Och till dig TS - tänk om frun är en utav de som jag varit med. Inte helt omöjligt faktiskt... Och om så är fallet, ja, vad skall man säga. Sexattraktionen avtar så klart efter sånt långt äktenskap. Inte då, se till att vara bästa vänner istället! 

Jobbar du som sourcing leader eller liknande?

Har frugan aldrig anat att du knullar utomlands?
  • Martina1970
    Anonym (bekräftat) skrev 2020-11-16 20:52:23 följande:

Låt oss vara ärliga.

De flesta kvinnor vill inte ha sex.

De flesta kvinnor njuter inte särskilt mycket av det.

De flesta kvinnor fejkar orgasm.

De kvinnor som gillar sex är ytterst få och alltid upptagna.

De flesta ?kvinnor? som skriver här på FL är män.

Låt mig vara ärlig!

De flesta kvinnor vill ha sex. Kan bara tala för mig själv, för mig är det en av de viktigaste delarna i ett förhållande. Bristen på lust och sex var en av de tyngsta anledningarna till att jag, som kvinna, lämnade ett 19 år långt äktenskap.

Kvinnor njuter av sex!! Så länge allt sker med ömsesidig respekt, oavsett typ av sex, så njuter kvinnor av sex. Kvinnokroppen gjord för njutning, full med erogena zoner, dofter och smaker. Jösses, sex är ju underbart!

Jag har bara fejkat orgasm en (1), gång under mitt 50-åriga liv. Tyvärr kan du ha rätt i att det ofta är så för vissa kvinnor, sorgligt nog, men glöm inte att det kan vara skönt med sex även om det inte går.

Ha, jag är en av dem som gillar sex, och ja, upptagen är jag sedan två månader tbx, innan dess var jag singel i över ett år. Så nä, det stämmer inte...

Jo, många "kvinnor" här på fl kan vara män, det ger jag dig rätt i

Ha en fin tisdagskväll
    Ett jävla arsle är ett jävla arsle även om han har finbyxor på!
  • Farsanbalou
    Anonym (--) skrev 2020-11-09 23:49:49 följande:
    Du resonerar precis som incelsen här på forumet brukar göra. Sex är ingen rättighet och män har inte rätt till sex punkt.

Vill de ha sex så kan de runka, inte kräva av kvinnor att de ska tillfredsställa dom. Det är inte ett dugg synd om män bara för att deras kvinnor inte vill ligga med dom jämt.
    Fast med det resonemanget kan man ju säga att män inte ska tillgodose de behov en kvinna har som hon anser vara viktigt eller hur?

Är man i ett förhållande så sex en viktig del OM man inte kommit överens om att det inte är det TIDIGT i ett förhållande innan man lagt ned tid och sin själ i förhållandet.

Sen tycker jag absolut inte att någon ska bli tvingad att ha sex oavsett kön.

Men den här maktstrukturen kring sex som funnits sedan urminnestider vore skönt om den blev krossad någon gång. Men tyvärr kommer det nog aldrig att bli jämlikt på den fronten. Varken i realitet eller i diskussion.
  • Anonym (Rödluvan)

Tydligen tappar många kvinnor, tror det är en bit över 50%, sexlusten till sin man efter ett antal år. Läste en undersökning om detta. Det går tyvärr inte att reparera.

En ny partner kan sätta fart på lusten hos kvinnan i vissa fall. Men det är ju inte optimalt i alla relationer att hon träffar någon annan

• Anonym (Lol)

[quote=80757419][quote-nick]Anonym (Anna) skrev 2020-11-09 23:43:42 följande:[/quote-nick]Blir så äcklad och irriterad på kvinnor som inte bryr sig om sina kära män! Tyvärr så kommer det sluta med att du knullar någon annan när du väl fått uppmärksamhet Jag själv lever idag med en man vars ex-fru inte ville ligga! Han älskade henne, men när han kom ut ur bubblan så ångrade han sig att han varit kvar utan sex. Jag knullade med honom, dagligen på jobbet för att det var så synd om honom. Och idag, 11 år senare är vi gifta.

Jag är verkligen en kvinna. Varför skulle jag vilja ljuga om det? Haha

Du är ju äcklig. Vem har sex med män för att det är synd om dem? Säger inget mer än låg självkänsla!!

• Anonym (Lol)
    Anonym (KalleP) skrev 2020-11-04 23:29:20 följande:

Ännu en tråd i ämnet.

Varit tillsammans med min fru i typ 18 år, har två barn och generellt är livet riktigt bra.

Men sexet och allt annat som kan tänkas klassas som sex sker om jag har tur en gång i halvåret.

Jag älskar min fru. Jag vill inte vara otrogen.

Helst av allt skulle jag vilja att hon tog tag i problemet med hennes minskade lust, men hon verkar inte lida, troligen eftersom hon inte har någon lust. Vi har pratat om detta flera gånger, men vi kommer aldrig till en förbättring, eller rättare sagt hon ändras aldrig.

Jag gör min del, så det är inte det, jag uppvaktar också, allt man kan tänkas göra och mer gör jag. Hela tiden ställer jag upp på allt hon vill att vi gör oavsett om det är resa, renovera, köpa saker etc. Man kan säga att saker som är viktigt för henne uppfylls. Saker som är viktigt för mig, not so much.

Jag vet inte vad jag ska göra, saken är den att jag är sjukt deprimerad, jag visar det inte för hon märker direkt när något är fel. Men jag mår psykiskt dåligt av detta. Sex är viktigt.

Har hört henne i duschen när hon tror att jag lagar mat eller nått annat, vilket jag gör, men man hör liksom hur hon njuter i duschen. Så tillfredsställa sig själv gör hon, tror jag i alla fall. Det är vad det låter som. Det är jättekul för henne, jag är glad att hon gör det. Önskar bara att jag fick vara med på ett hörn ibland.

Vi blir mer och mer som kompisar. Om inte jag kysser henne efter jobbet när vi ses, eller i sängen eller när som helst så sker absolut inget kyssande. Kan inte komma ihåg om hon någonsin tagit första steget. Och sex hade aldrig någonsin skett om jag inte försökt. Jag försöker ligga nära henne eller röra vid henne, men oftast får jag knappt det. Och kyssa fler än en gång i sängen vill hon inte för hon tror väl att det ska leda till något och hon vill inte uppmuntra mig.

Eftersom vi inte ens kommer någon vart fastän vi har riktigt bra diskussioner om ämnet de gånger vi haft det, så tror jag inte terapi funkar. Och varför ens föreslå det när hon inte lyfter ett finger för att ens försöka?

Hur gör ni andra för att kunna leva normalt i samma sits? Jag läser om andra som har samma problem, så det verkar inte vara något specifikt för oss.

Mottager gärna förslag på vad man kan göra, jag älskar min fru, uppskattar varje centimeter av henne. Önskar bara få känna samma känsla tillbaka.

Hej!

Tycker det är tråkigt när en fin man som du skriver att du älskar din fru och vill inte vara otrogen, bra!

Jag tycker du ska sätta dig ner och prata med din fru. Säg det du skrivit här inne. Fråga om du kan göra något för att lusten ska komma tillbaka?

Hur gamla är ni? Hormoner kan ha ett finger med i spelet om frun inte är sexsugen det minsta.

Kanske du kan köpa någon ny skjorta eller tröja, ny parfym och 'snygga till dig' lite?

Lycka till!
  • Anonym
    Anonym (Lol) skrev 2020-11-27 12:57:02 följande:
    Hej!

Tycker det är tråkigt när en fin man som du skriver att du älskar din fru och vill inte vara otrogen, bra!

Jag tycker du ska sätta dig ner och prata med din fru. Säg det du skrivit här inne. Fråga om du kan göra något för att lusten ska komma tillbaka?

Hur gamla är ni? Hormoner kan ha ett finger med i spelet om frun inte är sexsugen det minsta.

Kanske du kan köpa någon ny skjorta eller tröja, ny parfym och 'snygga till dig' lite?

Lycka till!
    Eller så accepterar man att ens partner inte vill?
  • Anonym (!)

Vet hon själv varför hon inte har någon sexlust? Har ni pratat om vad det kan bero på?

Vad säger hon när du berättar att du mår dåligt av hennes bristande sexlust? Kan hon förstå hur det känns för dig?

Svar på tråden Frun vill inte ha sex