• Anonym (KalleP)

Frun vill inte ha sex

Ännu en tråd i ämnet.

Varit tillsammans med min fru i typ 18 år, har två barn och generellt är livet riktigt bra.

Men sexet och allt annat som kan tänkas klassas som sex sker om jag har tur en gång i halvåret.

Jag älskar min fru. Jag vill inte vara otrogen.

Helst av allt skulle jag vilja att hon tog tag i problemet med hennes minskade lust, men hon verkar inte lida, troligen eftersom hon inte har någon lust. Vi har pratat om detta flera gånger, men vi kommer aldrig till en förbättring, eller rättare sagt hon ändras aldrig.

Jag gör min del, så det är inte det, jag uppvaktar också, allt man kan tänkas göra och mer gör jag. Hela tiden ställer jag upp på allt hon vill att vi gör oavsett om det är resa, renovera, köpa saker etc. Man kan säga att saker som är viktigt för henne uppfylls. Saker som är viktigt för mig, not so much.

Jag vet inte vad jag ska göra, saken är den att jag är sjukt deprimerad, jag visar det inte för hon märker direkt när något är fel. Men jag mår psykiskt dåligt av detta. Sex är viktigt.

Har hört henne i duschen när hon tror att jag lagar mat eller nått annat, vilket jag gör, men man hör liksom hur hon njuter i duschen. Så tillfredsställa sig själv gör hon, tror jag i alla fall. Det är vad det låter som. Det är jättekul för henne, jag är glad att hon gör det. Önskar bara att jag fick vara med på ett hörn ibland.

Vi blir mer och mer som kompisar. Om inte jag kysser henne efter jobbet när vi ses, eller i sängen eller när som helst så sker absolut inget kyssande. Kan inte komma ihåg om hon någonsin tagit första steget. Och sex hade aldrig någonsin skett om jag inte försökt. Jag försöker ligga nära henne eller röra vid henne, men oftast får jag knappt det. Och kyssa fler än en gång i sängen vill hon inte för hon tror väl att det ska leda till något och hon vill inte uppmuntra mig.

Eftersom vi inte ens kommer någon vart fastän vi har riktigt bra diskussioner om ämnet de gånger vi haft det, så tror jag inte terapi funkar. Och varför ens föreslå det när hon inte lyfter ett finger för att ens försöka?

Hur gör ni andra för att kunna leva normalt i samma sits? Jag läser om andra som har samma problem, så det verkar inte vara något specifikt för oss.

Mottager gärna förslag på vad man kan göra, jag älskar min fru, uppskattar varje centimeter av henne. Önskar bara få känna samma känsla tillbaka.

• Svar på tråden Frun vill inte ha sex
  • Anonym (Anna)

Blir så äcklad och irriterad på kvinnor som inte bryr sig om sina kära män! Tyvärr så kommer det sluta med att du knullar någon annan när du väl fått uppmärksamhet Jag själv lever idag med en man vars ex-fru inte ville ligga! Han älskade henne, men när han kom ut ur bubblan så ångrade han sig att han varit kvar utan sex. Jag knullade med honom, dagligen på jobbet för att det var så synd om honom. Och idag, 11 år senare är vi gifta.

Anonym (--) skrev 2020-11-09 23:15:15 följande:

Jag blir äcklad och irriterad på män som dig som ser kvinnor som sexobjekt.

Jag är verkligen en kvinna. Varför skulle jag vilja ljuga om det? Haha

Kvinnor kan väl också störa sig på kvinnor? Och jag pratar utifrån egen erfarenhet. Äcklad pga kvinnan som visste om vad maken sysslade med men som ändå valde att leka dum och stanna kvar. Ha sex med honom orkade hon inte! Varför ska hon då tro att hennes man ska va kvar? Trots försök, parterapi och egentid. Så ja ush för sådana kvinnor som har näsan uppe i vädret och inte kan tillfredsställa sina män! Vakna till liv gör de i efterhand. Då är det försent!
  • Anonym (--)
    Anonym (Anna) skrev 2020-11-09 23:43:42 följande:

Blir så äcklad och irriterad på kvinnor som inte bryr sig om sina kära män! Tyvärr så kommer det sluta med att du knullar någon annan när du väl fått uppmärksamhet Jag själv lever idag med en man vars ex-fru inte ville ligga! Han älskade henne, men när han kom ut ur bubblan så ångrade han sig att han varit kvar utan sex. Jag knullade med honom, dagligen på jobbet för att det var så synd om honom. Och idag, 11 år senare är vi gifta.

Jag är verkligen en kvinna. Varför skulle jag vilja ljuga om det? Haha

Kvinnor kan väl också störa sig på kvinnor? Och jag pratar utifrån egen erfarenhet. Äcklad pga kvinnan som visste om vad maken sysslade med men som ändå valde att leka dum och stanna kvar. Ha sex med honom orkade hon inte! Varför ska hon då tro att hennes man ska va kvar? Trots försök, parterapi och egentid. Så ja ush för sådana kvinnor som har näsan uppe i vädret och inte kan tillfredsställa sina män! Vakna till liv gör de i efterhand. Då är det försent!

Du resonerar precis som incelsen här på forumet brukar göra. Sex är ingen rättighet och män har inte rätt till sex punkt.

Vill de ha sex så kan de runka, inte kräva av kvinnor att de ska tillfredsställa dom. Det är inte ett dugg synd om män bara för att deras kvinnor inte vill ligga med dom jämt.
  • Anonym (Anna)

Hahah kan lova dig att ingen man skulle frivilligt leva utan sex, och när tillfället ges kommer mannen ha svårt att tacka nej! Har knullat många gifta samt många män!

Håller även med Teådåra! Skulle aldrig levt i ett förhållande utan sex? Då kan man lika gärna leva med sin bror, pappa eller killkompis?

• Anonym (EnglishBob)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2020-11-05 12:07:32 följande:
    Jo. Det är ett alternativ för många människor.
    Det finns många kvinnor som gillar sex. Dom ska man träffa.
  • Anonym
    Anonym (Theådåra) skrev 2020-11-10 08:37:41 följande:

Jag själv kan inte leva med nån utan sex

Och jag kan inte leva med någon MED sex.
    Då lever jag hellre själv.
  • Mimosa86
    Anonym (EnglishBob) skrev 2020-11-05 12:07:32 följande:

Jo. Det är ett alternativ för många människor.

Ja det vet jag. Fega människor finns det gott av.

Samhället kryllar av ryggradslösa egoister.

Ingen nyhet.

Det är många som slår in på att den enkla stigen än den rätta.
  • Anonym (EnglishBob)
    Mimosa86 skrev 2020-11-10 10:25:00 följande:
    Ja det vet jag. Fega människor finns det gott av.

Samhället kryllar av ryggradslösa egoister.

Ingen nyhet.

Det är många som slår in på att den enkla stigen än den rätta.
    Sen finns det många som vill njuta av livet. Och inte fördömer andra. Som du gör.
  • Anonym
    Anonym (EnglishBob) skrev 2020-11-10 10:26:59 följande:
    Sen finns det många som vill njuta av livet. Och inte fördömer andra. Som du gör.
    Och då får de göra det, men inte genom att vara otrogna.
  • Anonym (--)
    Anonym (Anna) skrev 2020-11-10 08:45:17 följande:

Hahah kan lova dig att ingen man skulle frivilligt leva utan sex, och när tillfället ges kommer mannen ha svårt att tacka nej! Har knullat många gifta samt många män!

Håller även med Teådåra! Skulle aldrig levt i ett förhållande utan sex? Då kan man lika gärna leva med sin bror, pappa eller killkompis?

Teådåra är ett t*oll som skriver den meningen i var och varannan tråd.

Att det ska vara så svårt att runka istället för att vara otrogna?
  • Anonym (nöjd men bra?)

Även min fru slutade för ca 5 år att ha sexlust.... Önskar inget annat än att hon fick en älskare som väckte hennes lust igen. Stress och dåliga motionsvanor är nog det som sänkt henne. Haft svårt att ta upp diskussionen. Min medicin - Ja inte bra, men väldigt givande. Jag reser en hel del i jobb och jag har "haft ett mycket givande sexliv" vid sidan om. Helt fantastiskt med andra ord. Prövat grejer som jag inte ens gjorde med frun när vi var nyförälskade. Haft både singeltjejer i sängen och gifta kvinnor. Mår jag bra? JA, men visst har jag skuldkänslor också... Det jag noterat är dock att merparten av kvinnorna också är gifta. Inga har varit ONS utan vi har setts flera gånger, bara för en sak, SEX. Jag tror vi alla måste avdramatisera fenomenet kring otrohet och sexliv. Alla har behov av bekräftelse, alla har behov av sex. Sluta fördöma, sluta sammankoppla familjekärlek och sex. Bara för att ha trevlig naken samvaro behöver man inte kära ned sig totalt. Självklart finns känslor men på ett annat plan med de som jag haft sex. Fler borde pröva på att känna pirret i kroppen. Var rädd om er dock och skydda er!

Och till dig TS - tänk om frun är en utav de som jag varit med. Inte helt omöjligt faktiskt... Och om så är fallet, ja, vad skall man säga. Sexattraktionen avtar så klart efter sånt långt äktenskap. Inte då, se till att vara bästa vänner istället! 

Svar på tråden Frun vill inte ha sex