• pandarinen

Baka flicka 2020

Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
    Och följas åt och se om vi lyckas :D
    Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste. 

• Svar på tråden Baka flicka 2020
  • SML89
    Nadinadi skrev 2020-12-07 10:25:36 följande:

Har skrivit i en annan tråd i somras om detta och åt ?flickdiet? några v innan sex. Blev sedan gravid på första försöket i sep och är nu i v.14. Vi har gjort kub men väntar spänt på rul för att även få reda på om det blir en liten flicka eller liten pojke. Kan knappt hålla mig! Men tänker inte ta nipt endast för kön. Tycker det är slöseri med såväl vårdens resurser somä pengar för oss.

Okej va spännande. Nej, ja håller med!! Onödigt att göra nipt om det inte finns behov för det. Den väntan kan man stå ut med till rul :) hoppas ni lyckades iaf! Du får hålla oss uppdaterade.

Vad mer exakt åt eller gjorde ni i ert försök? hur noggrann var du med dieten?
  • Nadinadi

Alltså relativt strikt. Åt inget kött och saltade aldrig maten, finns ändå lite naturligt salt i buljong osv men tillsatte aldrig. Sedan skippade jag koffein helt, men åt dock choklad ibland. Jag åt även tranbärskapslar och kalcium/magnesiumtillskott.

Vi hade sex några gånger innan äl och senast 2dagar innan äl. Mätte inte med cb eller nåt sånt men hade jag nog gjort om inte min kropp varit så lätt att läsa av.

Min man gjorde inget särskilt för jag tror inte riktigt på det, och tror inte han hade orkat även om jag velat haha.

Under sexet var jag underst och skippade min orgasm. Vi får väl se om detta hjälpt eller inte! Man känner sig lite smått galen, men alltså är rätt oskyldiga grejer att ta till. Det som är intressant nu är att under min diet så tyckte jag det var jättetråkigt att vara utan salt, kött och allt sånt som jag egentligen älskar, men nu under graviditeten har jag nästan varit äcklad av det och nästan fortsatt som om jag fortfarande vore på den dieten, konstigt!

• Solrosen15

Jag och min sambo försöker också få barn. Tog ut min p-ring i augusti/september efter 10 år och har bara haft mens en gång. Skulle haft mens igår men har bara bruna flyttningar/klumpar. Hur lång tid tog det för era kroppar att bli normala? Är så rädd att inte kunna bli gravid. Tog ÄL stickor för 2 veckor sedan men fick ingen tydlig stegring..

• Solrosen15

Jag och min sambo försöker också få barn. Tog ut min p-ring i augusti/september efter 10 år och har bara haft mens en gång. Skulle haft mens igår men har bara bruna flyttningar/klumpar. Hur lång tid tog det för era kroppar att bli normala? Är så rädd att inte kunna bli gravid. Tog ÄL stickor för 2 veckor sedan men fick ingen tydlig stegring..

• pandarinen

Jorå väntar på att min mens ska dyka upp. Borde komma vilken dag som helst om jag har en regelbunden cykel nu då.

SML89 skrev 2020-12-07 10:15:55 följande:

Hur går de för dig pandarinen?

Jag hade tydligen äl senare än jag trodde, hade gett upp att få fast gubbe så därav hade vi inte legat dagarna innan. Hade sex 3 dgr innan fast gubbe och då äl kan dröja 12-36 h så hade vi sex både dagen med fast gubbe och dagen efter med. Mitt prio är trots allt ett till barn, så ville inte sumpa chanserna helt. Får hoppas att försurningen i kroppen isf gör sitt (om jag ens blir gravid) :) Blir ju lite tveksam till om min lutealfas blir tillräckligt lång för att de ska kunna bli nått alls. Får se :)

• pandarinen

Spännande! Du måste berätta sen efter rul hur det gått! Ni andra hur tänker ni kring jul å julskinka, köttbullar mm.

Jag har läst att kyckling ska vara ok att äta. Får blir kycklingbullar å griljerad kycklingskinka eller veg julbord.

Nadinadi skrev 2020-12-07 14:46:08 följande:

Alltså relativt strikt. Åt inget kött och saltade aldrig maten, finns ändå lite naturligt salt i buljong osv men tillsatte aldrig. Sedan skippade jag koffein helt, men åt dock choklad ibland. Jag åt även tranbärskapslar och kalcium/magnesiumtillskott.

Vi hade sex några gånger innan äl och senast 2dagar innan äl. Mätte inte med cb eller nåt sånt men hade jag nog gjort om inte min kropp varit så lätt att läsa av.

Min man gjorde inget särskilt för jag tror inte riktigt på det, och tror inte han hade orkat även om jag velat haha.

Under sexet var jag underst och skippade min orgasm. Vi får väl se om detta hjälpt eller inte! Man känner sig lite smått galen, men alltså är rätt oskyldiga grejer att ta till. Det som är intressant nu är att under min diet så tyckte jag det var jättetråkigt att vara utan salt, kött och allt sånt som jag egentligen älskar, men nu under graviditeten har jag nästan varit äcklad av det och nästan fortsatt som om jag fortfarande vore på den dieten, konstigt!

• SML89
    Nadinadi skrev 2020-12-07 14:46:08 följande:

Okej men intressant då om de fått effekt :) nu blev de inte alls sex 2-3 dagar innan äl för mig (eller beror ju på när ägget väl släppte). De är ju svårt att hålla koll på när cykeln inte är helt regelbunden. Den va de innan men så fort vi bestämde oss för att börja försöka så här den varierat haha. Så typiskt..

Verkligen de är små grejer som är ganska enkla att förändra i vardagen :) ja men smaken kan ju verkligen förändras under en graviditet. Ja hade cravings på citrusfrukter och surt godis sist ja va gravid. Brukar annars föredra choklad typ haha
  • SML89
    Solrosen15 skrev 2020-12-07 19:19:18 följande:

Oj de där är nog jätte olika från person till person. Nu va de några år sedan jag slutade med p-piller men har för mig att de tog ca 1 månad att få tillbaka mensen. Den va hyfsat normal i mängd men hade extremt oregelbundna cyklar. 32-43 dagar typ. Efter ett tag började jag äta Apiforce i ett försök att få ordning på den och 2 månader med de blev jag gravid :)

Tror inte du behöver oroa dig i första hand. Kroppen måste ställas om lite, sen kommer de nog igång igen!
  • SML89

Gällande julmat så är de svårt. Kan va utan sill o köttbullar men julskinka äter man ju aldrig annars. Så för mig blir de julskinka på julafton iaf. Men som sagt ja fuskar ju lite me dieten ibland =) Tänker ju rödare kött desto värre, skinkan är ju lite lugnare än typ oxfilé eller så.

Allt annat då, alkohol, läsk, glögg och alla sötsaker?

• Solrosen15

SML89 vi hoppas på det!! Äter folsyra varje dag och håller tummarna!!

Enligt min App ska jag ha ÄL runt den 19e december, precis som Du pandarinen. Vi får hoppas att jultomten kommer med en nidblödning i år ????

Svar på tråden Baka flicka 2020