Inlägg från: Anonym (Älskarinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Älskarinnan)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

nénuphar skrev 2020-09-25 17:10:54 följande:
    Ledsen att du missuppfattade (valde att missuppfatta?) vad jag skrev. Jag ville demonstrera att det är en fullt mänsklig reaktion att bli irriterad när man får ?sanningar? påklistrades på sig. Du och TS verkar ju helt överens om att det är okej att kalla folk kränkta, ej behagfulla och insinuera att deras män ligger med andra. TS vill inte ens diskutera med dem som beter sig på samma sätt. Då är det snudd på en ärekränkning.

Jag tackade inte för ditt deltagande i tråden. Jag tackade dig för att du själv visar att du också vänder dig emot att man går på dig orättvist ( som när jag började diskutera din ev brist på grammatik). Det är så människor ofta beter sig när de blir orättvist behandlade. Du betedde dig inte mer logiskt eller känslomässigt oberörd än någon annan (då hade du troligtvis inte svarat).

Trams syftade förresten till att ändra mitt inlägg som stavningskontrollen ändrade till trans. Inte till att du inte får skriva trams.

Så återgå nu till den intressanta frågestunden.
    Får man fråga vad du håller på med?
  • Anonym (Älskarinnan)
    nénuphar skrev 2020-09-26 06:58:56 följande:
    Givetvis. Som jag skrev: ett amatörpsykologiskt experiment.
    Ok, och hur tycker du att det går?
  • Anonym (Älskarinnan)
    nénuphar skrev 2020-09-26 13:41:31 följande:
    Tja..hittills har utfallet varit ganska förväntat.
    Vad tycker du om att hålla sig till ämnet i ts då?
  • Anonym (Älskarinnan)
    nénuphar skrev 2020-09-26 15:40:28 följande:
    Vad ska jag tycka? Rutan är fri. Tills den inte är det längre.
    Det har du ju rätt i förstås.
    nénuphar skrev 2020-09-26 15:41:42 följande:
    Med lite god vilja kan nog även du se sambandet. Vad tycker du?
    Jag tycker att det kan vara intressant även med sidospår, och inser nog samtidigt att tråden början gå mot sitt slut.

De flesta har dömt ut mig, vissa har klistrat på mig diverse diagnoser. Någon enstaka har delat egna erfarenheter. Jag erkänner att jag kanske också drämt på för mycket med storklubban någon gång... antar att jag "gav igen" på något sätt.

Och nu spårade det nog ur lite på det du frågade om.  Men det får duga som svar.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Cavill skrev 2020-09-27 15:25:38 följande:
    Kan man inte njuta av livet utan att trampa rätt på folk?
    Trampa rätt på folk?

Jag har inte trampat på någon, det är knappast så att jag tvingat någon.
    Mannen jag ska på sparesa med i veckan hade lika gärna kunnat ta med sin fru, men han valde att bjuda mig.

Det är HANS beslut, inte mitt. Det är HAN som är gift, inte jag. Det är HAN som bryter sina löften, inte jag.

Han kanske inte borde ha gift sig när han inte klarar av att hålla sig till en kvinna. Not my problem.
    Jag vill inte ha honom som partner oavsett.
  • Anonym (Älskarinnan)
    molly50 skrev 2020-09-27 16:15:46 följande:
    Eller så får mannen lära sig att öppna truten och prata med sin fru om han upplever att de har problem? Alt göra slut.
    Att vara otrogen är ett eget val man gör. Det kan inte skyllas på den som blir bedragen.
    Alla har ett ansvar för sina egna handlingar. Så även otrogna och de som ligger med otrogna.
    Du har rätt i allt utom det sista.
    Det är inte mitt ansvar att ta hänsyn till frun, det ligger helt och hållet på mannen.

Det är liksom fakta.  Jag har inte lovat henne något.

(För att dra det ett varv till.)
  • Anonym (Älskarinnan)
    molly50 skrev 2020-09-27 16:24:26 följande:
    Men du har ändå ett ansvar för dina egna handlingar. 
    Men att visa empati för andra människor verkar inte ligga i din natur.
    Javisst har jag det, och jag mår skitbra rent ut sagt.

Min "natur" ska du inte uttala dig om. Den vet du inget om. Mina heta älskare betyder inte ett skit känslomässigt, det handlar bara om sex.
    Människor jag bryr mig om på ett personligt plan skulle definitivt inte kalla mig för emaptilös. Det vågar jag lova.
  • Anonym (Älskarinnan)
    molly50 skrev 2020-09-27 16:31:16 följande:
    Hur skulle du resonera om t ex ditt/dina syskons partners var otrogna med din bästa vän?
    Har din vän inget ansvar heller då,enligt dig?
    Eller är det rentav dina syskon som inte varit tillräckligt behagfulla?

Jag skrev att det inte verkar ligga i din natur att visa empati. Och den åsikten står jag för.
    Har man en empatiförmåga så vill man inte såra andra människor. Eller medverka till att göra det.
    Jag skulle inte knulla någon med personlig anknytning.

Skulle ditt exempel inträffa så skulle jag avsluta vänskapen.
    Fast jag har inga syskon så det skulle aldrig kunna inträffa men jag förstår din tanke.

Sista meningen, det får du gärna anse. Att det inte stämmer med verkligheten... tja, skit samma. Jag behöver inte bevisa något för dig.
  • Anonym (Älskarinnan)
    molly50 skrev 2020-09-27 16:45:13 följande:
    Då anser du alltså att din vän inte skulle vara oskyldig?

Jag tycker att om man inte vet att den man ligger med är upptagen.eller får reda på det senare.
    Då är man oskyldig. I alla fall om man väljer att dra sig ur.
    Då har man ju själv blivit lurad.
    Men vet man om att den man ligger med är upptagen så medverkar man ju i någon annans svineri.
    Och då är man inte helt oskyldig.
    Det är min åsikt.
    Jag tycker inte man kliver in i sin vänsfär. "Oskyldig"? Jo, rent teoretiskt. Men om min vän roar sig i min närmaste krets så resulterar det i att den kretsen utesluter personen i fråga.

Jag har förstått din åsikt för länge sedan.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (!) skrev 2020-09-27 16:51:40 följande:
    Jag tänker helt annorlunda. 

Jag provoceras inte av såna som ts. Det är inte hon som är problemet utan mannen. 

Om enda anledningen till att min man är trogen är för att det inte finns någon annan kvinna (som ts) som vill ha honom så sjunker hans värde till 0 direkt. Jag vill inte ha en man som är med mig bara pga andra kvinnors lojalitet mot mig. 

Jag skulle aldrig lägga minsta lilla skuld på kvinnan vid en ev otrohetsaffär. Det är inte hon som ska stå till svars. 

Vem vill leva med en man som vill vara otrogen men bara inte ges tillfälle? 
    Bra tänkt. Det är precis så jag också resonerar.
    Vad ska frun med honom till? 
    Vill han leka av sig rommen med mig med risk att förlora sin familj så är det upp till honom. Jag har inget att förlora.
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!