• Jullan1

Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn

Hej!

Jag är ny här och tänkte att det skulle kunna va kul med en tråd för oss som är över 30år och försöker skaffa vårt första barn :) Vore kul att få följas åt här!

Jag har precis fyllt 32 och min sambo är 31. Vi har försökt i 3 månader nu och jag har förväntat BIM den 20/9. Vi har ju inte försökt så länge men man hoppas ju att det ska ta sig snart! :) Berätta gärna om er och hur er situation ser ut!

• Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn
  • Anonym (El)

Hur är det ens möjligt?? :) jag har hållt på med dom där jävla stickorna i 8 månader haha.

Spännande ska lägga in dagens

NatMar005 skrev 2020-10-17 16:12:24 följande:

Men jaaaaa!! Halleluja moment för alla oss som inte orkar analysera fler äl-tester hahaha. Appen heter premom. Du fotar ditt test och så räknar den ut hur starkt drt är, om drt är positivt eller negativt etc. Dessutom är det enklare att spara dem där ifall man vill kunna se en stegring tex utan att spara gamla kisstickor vara resultat riskerar att ändra sig efter en dg eller två

• Vickan31
    Soff skrev 2020-10-15 22:24:43 följande:
    Stickling skrev 2020-10-15 21:59:05 följande:

Åh, så har jag också känt många gånger. Man vill inte vara missunnsam, men det är svårt att låta bli när folk i ens närhet får fler barn när man själv försöker med sitt första. Kan känna likadant när jag läser i andra trådar här på FL, när folk plussar vid syskonförsök. Roligt för dem såklart, men det gör ont i hjärtat. Skönt med den här tråden, där vi alla är i samma sits på det sättet. <3

Tack för ert stöd <3 nej man vill ju verkligen inte vara missunnsam, men är ju svårt att stänga av sina känslor. Dom är ju så starka.. dessutom skulle jag och min sambo ha sex idag, men det sket ju sig. Man är ju inte sådär jättesugen när man gråter, och sambon tycker förstås det känns helt fel när jag är så ledsen. Får bli imorn, och hoppas man inte sumpar denna chansen.
    Ååh jag förstår precis, Soff. Ibland har man dagar som känns tyngre och där tårarna inte vill sluta, men det är okej och vi är fler med dig som känner likadant. Jag tycker absolut inte att det handlar om att du är missunnsam, men man kan inte alltid gå omkring leende och glad utåt när man känner sig ledsen och nedslagen inuti.

Jag hade en sån dag igår då min mens kom och vi egentligen hade planerat att träffa min sambos kompisar som precis fått sitt tredje barn och jag kände bara...nej jag kan inte träffa dem idag för de frågar alltid "när är det er tur att skaffa en liten då?" och jag kommer att vara jättedåligt sällskap just nu. Så min sambo pysslade om mig, kramade mig massor och bokade om bebisträffen till nästa söndag istället. Man får vara ledsen, och jag tror och hoppas att vi kommer att få våra efterlängtade barn till slut Hjärta
  • Vickan31
    Anonym (Mint) skrev 2020-10-17 09:16:01 följande:
    Men gud så störigt! När man verkligen vill veta. Jag fortsätter hålla tummarna inför ditt nästa test. :) 

Jag hade rätt i mina misstankar, det blev starkt positivt. Drömmer
    Grattis, Mint! Glad
  • Anonym (Mint)
    Vickan31 skrev 2020-10-19 10:53:52 följande:
    Grattis, Mint! Glad
    Tack snälla du! <3 
  • Soff
    Vickan31 skrev 2020-10-19 10:50:51 följande:
    Ååh jag förstår precis, Soff. Ibland har man dagar som känns tyngre och där tårarna inte vill sluta, men det är okej och vi är fler med dig som känner likadant. Jag tycker absolut inte att det handlar om att du är missunnsam, men man kan inte alltid gå omkring leende och glad utåt när man känner sig ledsen och nedslagen inuti.

Jag hade en sån dag igår då min mens kom och vi egentligen hade planerat att träffa min sambos kompisar som precis fått sitt tredje barn och jag kände bara...nej jag kan inte träffa dem idag för de frågar alltid "när är det er tur att skaffa en liten då?" och jag kommer att vara jättedåligt sällskap just nu. Så min sambo pysslade om mig, kramade mig massor och bokade om bebisträffen till nästa söndag istället. Man får vara ledsen, och jag tror och hoppas att vi kommer att få våra efterlängtade barn till slut Hjärta

<3 nej men precis, tack för dina ord <3 

Åh, det gjorde du rätt i tycker jag, hade ju bara blivit en överjobbig situation! Hade gjort samma sak. Ledsen att mensen kom :( nu laddar vi för att nästa blir ett positivt resultat <3 

• Vickan31
    Soff skrev 2020-10-19 13:30:13 följande:

<3 nej men precis, tack för dina ord <3 

Åh, det gjorde du rätt i tycker jag, hade ju bara blivit en överjobbig situation! Hade gjort samma sak. Ledsen att mensen kom :( nu laddar vi för att nästa blir ett positivt resultat <3 

Tack snälla, det känns verkligen fint med stödet från dig och alla andra fina barnlängtande i den här tråden <3
  • Soff
    Vickan31 skrev 2020-10-19 15:34:04 följande:
    Tack snälla, det känns verkligen fint med stödet från dig och alla andra fina barnlängtande i den här tråden <3
    <3 tack själv <3 Ja det känns verkligen fint att kunna vända sig hit för stöd, för är verkligen inte lätt alla gånger.. upp och ner på känslospektrat. Själv hade jag ÄL i helgen, så nu kommer den förväntansfulla och jobbiga väntan fram till bim.. 
  • Vickan31
    Soff skrev 2020-10-19 15:55:15 följande:
    <3 tack själv <3 Ja det känns verkligen fint att kunna vända sig hit för stöd, för är verkligen inte lätt alla gånger.. upp och ner på känslospektrat. Själv hade jag ÄL i helgen, så nu kommer den förväntansfulla och jobbiga väntan fram till bim.. 
    Ja det är verkligen fint att det finns så mycket acceptans och förståelse här Hjärta Att vi är många som kan relatera för att vi alla här känner en stark barnlängtan och då är det både toppar och dalar i känslorna.

Vad spännande att du hade ÄL i helgen! Då är det ju "bara" cirka två veckor att vänta - men det är jobbiga två veckor och ibland kan den väntan kännas som en evighet! Därför behöver man kanske försöka distrahera tankarna ibland och göra annat, för annars blir det svårt att inte tänka på ägglossning, mens, symptom och graviditet dygnets alla vakna timmar tycker jag, haha. Oskyldig
  • Soff
    Vickan31 skrev 2020-10-19 17:22:08 följande:
    Ja det är verkligen fint att det finns så mycket acceptans och förståelse här Hjärta Att vi är många som kan relatera för att vi alla här känner en stark barnlängtan och då är det både toppar och dalar i känslorna.

Vad spännande att du hade ÄL i helgen! Då är det ju "bara" cirka två veckor att vänta - men det är jobbiga två veckor och ibland kan den väntan kännas som en evighet! Därför behöver man kanske försöka distrahera tankarna ibland och göra annat, för annars blir det svårt att inte tänka på ägglossning, mens, symptom och graviditet dygnets alla vakna timmar tycker jag, haha. Oskyldig

Verkligen <3 

Ja, herregud, det är inte lätt haha!.. men man får verkligen göra sitt bästa att uppehålla tankarna. För som du säger, det är väldigt lätt man fastnar totalt i graviditetstankar. Kan ju va trevligt ibland när man känner sig förväntansfull, men det är plågsamt när det fångar en så mycket att minuterna går som sirap.. På något sätt så känns det som att det aldrig kommer bli ett plus, eftersom man är så van vid negativa tester nu, men plötsligt så kommer det väl! 

• Anonym (Leo)

Hej tjejer! Har ni något tips på att hantera barnlängtan? Ibland faller jag bara i ändlöst djup gråt (senaste året). Jag vet att jag borde vara glad att jag äntligen har en sambo som vill ha barn men jag har längtat sedan tidig tonår och typ suttit och väntat på barn bara (bättre ekonomi och stabil pappa med förstås) . Men hur håller man ut och hur håller man ihop? Känns som min själ är trasig.

Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn