• Jullan1

Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn

Hej!

Jag är ny här och tänkte att det skulle kunna va kul med en tråd för oss som är över 30år och försöker skaffa vårt första barn :) Vore kul att få följas åt här!

Jag har precis fyllt 32 och min sambo är 31. Vi har försökt i 3 månader nu och jag har förväntat BIM den 20/9. Vi har ju inte försökt så länge men man hoppas ju att det ska ta sig snart! :) Berätta gärna om er och hur er situation ser ut!

• Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn
  • Weloty

Hej allihop!

Jag har inte varit aktiv här på ett tag då jag blev så fruktansvärt nere när vi misslyckades med vårt sjätte försök förra månaden. Jag behövde koppla bort och tänka på annat. 

Nu har jag i alla fall en liten uppdatering! Har sedan BIM-5 haft en väldigt svag molvärk som påminner om mensvärk. Inte alls samma stickande intensiva smärta som jag har vid mens utan mer ett svagt molande/brännande. Idag är jag på BIM+1 och ingen mens har kommit ännu. Min cykel är i genomsnitt 27 dagar och idag är dag 30. Senast jag gick över 28 dagar var i mars, så det är ett tag sedan.

Jag har såklart fått upp hoppet ordentligt och springer på toa typ varje kvart för att kolla om mensen har kommit. Tacksam för att jag jobbar hemifrån! Jag tänkte testa imorgon på morgonen om mensen inte dyker upp innan dess. Snälla håll tummarna för mig. Jag håller tummarna för er!

• Anonym (Mint)
    Weloty skrev 2020-10-16 11:09:04 följande:

Hej allihop!

Jag har inte varit aktiv här på ett tag då jag blev så fruktansvärt nere när vi misslyckades med vårt sjätte försök förra månaden. Jag behövde koppla bort och tänka på annat. 

Nu har jag i alla fall en liten uppdatering! Har sedan BIM-5 haft en väldigt svag molvärk som påminner om mensvärk. Inte alls samma stickande intensiva smärta som jag har vid mens utan mer ett svagt molande/brännande. Idag är jag på BIM+1 och ingen mens har kommit ännu. Min cykel är i genomsnitt 27 dagar och idag är dag 30. Senast jag gick över 28 dagar var i mars, så det är ett tag sedan.

Jag har såklart fått upp hoppet ordentligt och springer på toa typ varje kvart för att kolla om mensen har kommit. Tacksam för att jag jobbar hemifrån! Jag tänkte testa imorgon på morgonen om mensen inte dyker upp innan dess. Snälla håll tummarna för mig. Jag håller tummarna för er!

Hej! Åh vad spännande! Jag håller såklart tummarna! Jag ska också testa imorgon, är då på BIM. Har lite, lite känningar. Men ja, som vi alla vet så kan det ju bara lika gärna betyda mens, haha! 
    Vi hörs imorgon! :D 
  • Soff
    Weloty skrev 2020-10-16 11:02:23 följande:
    Som andra har skrivit - vi alla här förstår precis vad du går igenom! Det är hemskt jobbigt. Fortsätt kämpa och försök sysselsätta dig med annat. Hjärta
    Känns skönt att veta att man inte är ensam om det <3 tack 
  • Weloty
    Anonym (Mint) skrev 2020-10-16 11:40:04 följande:

Hej! Åh vad spännande! Jag håller såklart tummarna! Jag ska också testa imorgon, är då på BIM. Har lite, lite känningar. Men ja, som vi alla vet så kan det ju bara lika gärna betyda mens, haha! 

Vi hörs imorgon! :D 

Tack! Hur har det gått för dig? Jag testade nu på morgonen, BIM+2 och fick ett helt blankt test. Inte ens kontrollstrecket syntes. Jag gjorde precis som vanligt så det måste ha varit något fel på testet tyvärr. Såklart hade jag bara ett test hemma också... Har beställt ett gäng stickor + ett digitalt som kommer ikväll. Molvärken som jag har haft sedan BIM-5 är nästan helt borta nu, så jag vet inte hur jag ska tolka det heller.
  • NatMar005

6 dagar till beräknad äl och fick det här idag. Bara 0,15 men nu följer spännande dagar.. <3
  • Anonym (Mint)
    Weloty skrev 2020-10-17 08:17:19 följande:
    Tack! Hur har det gått för dig? Jag testade nu på morgonen, BIM+2 och fick ett helt blankt test. Inte ens kontrollstrecket syntes. Jag gjorde precis som vanligt så det måste ha varit något fel på testet tyvärr. Såklart hade jag bara ett test hemma också... Har beställt ett gäng stickor + ett digitalt som kommer ikväll. Molvärken som jag har haft sedan BIM-5 är nästan helt borta nu, så jag vet inte hur jag ska tolka det heller.
    Men gud så störigt! När man verkligen vill veta. Jag fortsätter hålla tummarna inför ditt nästa test. :) 

Jag hade rätt i mina misstankar, det blev starkt positivt. Drömmer
  • Anonym (El)
    NatMar005 skrev 2020-10-17 08:47:44 följande:

6 dagar till beräknad äl och fick det här idag. Bara 0,15 men nu följer spännande dagar.. <3

Men vad är detta? Lägger man in bild på sin sticka och den räknat ut eller vadå?
  • NatMar005
    Anonym (El) skrev 2020-10-17 15:42:21 följande:

Men vad är detta? Lägger man in bild på sin sticka och den räknat ut eller vadå?

Men jaaaaa!! Halleluja moment för alla oss som inte orkar analysera fler äl-tester hahaha. Appen heter premom. Du fotar ditt test och så räknar den ut hur starkt drt är, om drt är positivt eller negativt etc. Dessutom är det enklare att spara dem där ifall man vill kunna se en stegring tex utan att spara gamla kisstickor vara resultat riskerar att ändra sig efter en dg eller två
  • Weloty
    Anonym (Mint) skrev 2020-10-17 09:16:01 följande:
    Men gud så störigt! När man verkligen vill veta. Jag fortsätter hålla tummarna inför ditt nästa test. :) 

Jag hade rätt i mina misstankar, det blev starkt positivt. Drömmer
    Stort grattis, så himla roligt! <3

Jag har tyvärr fått ljusrosa flytningar idag så min mens kommer inatt eller imorgon på BIM+3. Jag har väldigt regelbunden mens annars och såhär sen har den inte varit på över ett år. Så besviken och ledsen. :(
  • Anonym (Mint)
    Weloty skrev 2020-10-17 18:46:21 följande:
    Stort grattis, så himla roligt! <3

Jag har tyvärr fått ljusrosa flytningar idag så min mens kommer inatt eller imorgon på BIM+3. Jag har väldigt regelbunden mens annars och såhär sen har den inte varit på över ett år. Så besviken och ledsen. :(

Tack! Hjärta 

Nej vad synd. Jag förstår din besvikelse. :( Nästa gång! 

Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn