Någon mer som har bebisverkstad nu
Oh va glad jag blir. Har också hört flera som varit gravid med tvillingar och fått mf på bara en och som det gått bra med den som är kvar så det låter väl lovande :)
Oh va glad jag blir. Har också hört flera som varit gravid med tvillingar och fått mf på bara en och som det gått bra med den som är kvar så det låter väl lovande :)
Jo det har gått hyfsat.
Inga blödningar förutom nån strimma i måndags.
Dock så har jag fortsatt att tempa varje morgon och tempen har sjunkit de senaste dagarna så förtvivlan över att det kan innebära möjligt missfall slog till igår tillsammans med en massa magont och mensvärk.
VUL känns så himla långt bort just nu och väntan på besked är rätt olidlig.
Är säkert ingen fara men kan ändå inte låta bli att oroa mig
Önskar att jag kan vakna imorgon och allt vad blödningar heter är som bortblåsta och sen på onsdag är allt som det ska vara med ett tickande hjärta, eller två. Hoppas alla här vill be en liten bön för mig eller önska på en stjärna ikväll att allt går bra!
Ja det klart att det hade varit ännu bättre om det fanns två där inne som såg ut att må bra. Men det måste ändå kännas bra som du säger att inte båda har gått förlorade! Hade ju varit en dröm att få tvillingar:)
Självklart har du rätt till alla känslor och behöver inte trycka undan någon för att det skulle vara fel på något sätt. Häftigt ändå att du kände det på dig att det var två. Vi alla hoppas att bebisen som är kvar klarar sig <3
Det kanske är så för en del att dom bara känner det på sig :) Förstår det måste kännas långt borta. Men tiden går fort och om det inte blir en jätte blödning så behöver du ju inte oroa dig allt för mycket eftersom hon sa att det säkert skulle bli en till. Bara hålla hoppet uppe nu! Måste för övning vara skönt att din man vet nu också :)
Men så gulligt av honom :)
Nästa vecka på torsdag får jag den. Det har varit mycket känslor i kroppen nu de senaste två veckorna. Jag är väl inne i en period där jag tänker ganska negativt. Typ som att vi står kvar på exakt samma ruta som vi gjorde i höstas och har inte kommit ett enda steg närmare en graviditet någon av alla dessa snart 9 månader så gått. Så varför skulle det gå nu helt plötsligt efter alla dessa försök. Tankarna går ju tyvärr så långt som att vi aldrig kommer nå det där plusset. Men någon gång är det kanske våran tur ändå. Vi har bestämt att vi testar tre gånger till nu, alltså över sommaren, och har det inte blivit nått då så får vi söka till utredning. Det känns ju ändå som något positivt, som att man har ett mål att ställa in sig på så inte allt känns så hopplöst. Men det är tungt ändå vissa dagar.
Sorry för det långa utlägget men kändes som det behövde komma ut :)
Hej tjejer!
Jag har haft problem att komma in på mitt konto här. Har läst allt men inte kunnat skriva. Hoppas ni mår bra alla!
Har sett att ni båda fått små blödningar men att du nu fått se att bebisen mådde bra Lillskrutten även om det verkar som att du haft tvillingar! Hur mår du?<3 skönt att du såg en levande bebis och så kul att du berättat för din man! Vilken nyhet att få berätta för honom efter det ni gått igenom!
Och härligt att det inte kom någon mer blödning Litehopplöst! Med min son hade jag en liten blödning i V 7 om jag inte missminner mig och det visade sig vara helt okej ändå med honom! Hoppas tiden går fort tills ditt vul!
Hur mår du babymakeing? Jag hoppas du får ditt plus snart, håller tummen stenhårt!!
Var på rul idag. Fick mig ännu en chock då dom tidigare sagt att det var pojkar men att det nu är flickor. Oj vilken omställning men lika kul det. Allt såg bra ut med dom än dom ser inga tecken än så länge på TTTS så jag hoppas det fortsätter se fint ut nu!:)
Jag har också funderat vart du tagit vägen men förstår varför :) Härligt att allt ser bra ut där inne och jag kan förstå det blev en chock när ni trott annat innan.
Det har känts lite jobbigt men nästa dos vaccin får jag nästa vecka så nu kan man ju börja försöka igen. Har trotts det inga förhoppningar av någon anledning. Vet inte om det beror på att man tycker man aldrig plussat innan så varför skulle det komma nu helt plötsligt. Men nån gång kommer det, jag bara vet det, så vi kämpar på :)
Ja jag har hunnit bli tokig på fl när det inte funkar men har varit in och läst varje dag:) Verkligen, varje ultraljud är en milstolpe för mig som trodde att jag inte skulle få behålla någon. Är i v 18 nu och får se dom igen om 2V. Enda positiva med att dom delar moderkakan, att jag får se dom varannan vecka<3 Ja hon som gjorde ultraljudet idag letade i 20 minuter efter tecken på att det skulle vara killar iom att dom innan sagt det men sa ?nej jag är säker. Du väntar flickor? blev så OTROLIGT chockad. Man har liksom gått från ?det är nog flickor till att nej det är pojkar? så många gånger om då man fått höra olika. La för ett tag sedan upp mitt ultraljud där ?experter? kan säga vad det är. Dom sa tjej men hade ju precis fått höra kille av han som gjort ultraljudet så trodde inte på det. Könet spelar verkligen ingen roll, bara dom mår bra och är friska, det är det enda viktiga men ändå sådan chock. Blir fantastiskt oavsett!:)
Åh vad kul att höra! Läst att du spyr mycket, är det något du gjorde med sonen också eller är denna graviditet annorlunda från din första?:) Jag förstår! Så sjukt att du ändå hade det på känn att det var två. Ja tänk att du har en liten bebis i magen som har ett tickande hjärtat. Ett syskon till din son. Håller tummen att det inte kommer mer blod nu och att bebis fortsätter växa och gro fint i magen:)
Så kul att höra att du mår bra och vad spännande med flickor!
Hade också undrat lite och tänkt ställa frågan här :)
Jag mår fint förutom en galen trötthet och förstoppning man visst får av progesterontabletterna som väckte mig inatt med sån magvärk att jag kallsvettades och spydde tre gånger. Sjukt läskigt men inget blod i syne så inte orolig för missfall just nu iaf. :)
v6+1 idag så tiden hade gärna fått gå lite snabbare. Både till första vul och till nipt och semester. :)