• Anonym (Babymama)

Någon mer som har bebisverkstad nu

Hej!

Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • barnlängtan2021
    Hopeforaplus skrev 2020-11-30 08:10:34 följande:

Håller tummen att ni får ett plus efter så lång tid av kämpande! Nu är det eran tur!

Tack! Jag hoppas det!
  • Anonym (Lillskrutten)
    Hopeforaplus skrev 2020-11-30 13:29:03 följande:

Haha du är verkligen inte ensam om det. Här händer det inte heller så ofta längre. Nu mer än vanligt då vi försöker få ett syskon men innan det, ojoj då hann det gå låång tid mellan gångerna haha.

Haha åh förstår det! Kan tänka mig att det kanske blir mindre tillfällen ju större han är, då sover han väl mindre och hör mer hehe så gäller att passa på xD
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (4a) skrev 2020-11-30 15:51:59 följande:

Tack för era svar! Vad olika det är...och som sagt så har jag också läst stt varannan dag är bättre för fräscha spermier. Men senaste graviditeterna har jag blivit gravid med sex varje dag så vi kör på det under ÄL. Från dag 11-12 till ett par dagar efter positivt ÄL test. Ah gud vad man analyserar...borde slappna av mer tror jag haha :)

Fortsätt köra på din beprövade metod! Tror även det rekommenderas varannan dag för att många kanske har svårt att få till varje dag eller inte vet när ÄL är. Känns inte som att mer sex kan skada när man vill ha barn ;)
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-11-30 17:14:14 följande:

Haha åh förstår det! Kan tänka mig att det kanske blir mindre tillfällen ju större han är, då sover han väl mindre och hör mer hehe så gäller att passa på xD

För oss har det varit precis tvärt om hehe. När hon va mindre så kunde hon vakna jättelätt å sov aldrig speciellt djupt. Dvs att en annan aldrig fick sova heller hehe. Man visste aldrig om man hade 10 minuter eller 2h att göra nått. Då prioriterades äta å sova i varierande ordning. Men nu sover hon riktigt bra, förutom i slutet på språng å tandsprickning. Alla små är olika :) nu är hon visserligen knappt ett år så ska väl inte ropa hej än! Ser inte fram emot de första månaderna med bebis igen men resten är bra mysigt!
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2020-11-30 23:12:16 följande:

För oss har det varit precis tvärt om hehe. När hon va mindre så kunde hon vakna jättelätt å sov aldrig speciellt djupt. Dvs att en annan aldrig fick sova heller hehe. Man visste aldrig om man hade 10 minuter eller 2h att göra nått. Då prioriterades äta å sova i varierande ordning. Men nu sover hon riktigt bra, förutom i slutet på språng å tandsprickning. Alla små är olika :) nu är hon visserligen knappt ett år så ska väl inte ropa hej än! Ser inte fram emot de första månaderna med bebis igen men resten är bra mysigt!

Jaha där ser man! Så kan det vara alltså.. Då hoppas vi att han fortsätter sova bra och länge när han väl sover! =D Bebis och barn är underbart och vi är så tacksamma men vore riktigt tråkigt att behöva ge upp vårt sexliv i flera år haha
  • Anonym (4a)
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2020-11-30 17:16:04 följande:

Fortsätt köra på din beprövade metod! Tror även det rekommenderas varannan dag för att många kanske har svårt att få till varje dag eller inte vet när ÄL är. Känns inte som att mer sex kan skada när man vill ha barn ;)

Ja känns som om man missar det om man skulle köra varannan dag haha. Men så är det säkert som du säger, att varannan dag rekommenderas för att folk inte hinner med. Det låter rimligt:)
  • Anonym (4a)

ÄL+5 idag, på fredag kanske jag ska våga mig på ett test :D

• Anonym (Babymakeing)
    Anonym (4a) skrev 2020-12-01 11:29:40 följande:

ÄL+5 idag, på fredag kanske jag ska våga mig på ett test :D

Å så spännande! =D
  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (4a) skrev 2020-12-01 11:28:38 följande:
    Ja känns som om man missar det om man skulle köra varannan dag haha. Men så är det säkert som du säger, att varannan dag rekommenderas för att folk inte hinner med. Det låter rimligt:)
    Visst låter det rimligt Solig
    Men du vad spännande med test! Känner du någonting än? Drömmer Jag tror att anledningen till att jag inte gillar att testa mycket är för att tar jag ett test är det som att erkänna att jag tror att jag är gravid och skulle blir så otroligt mycket mer besviken. Väntar jag på mensen/symptom känns det lindrigare. Skulle jag ta ett test skulle jag 100% tro att det skulle bli positivt oavsett när jag tog det haha Tungan ute
  • Anonym (Lillskrutten)

Postar listorna igen om någon missat att skriva upp sig och så de inte försvinner massa sidor bak! barnlängtan2021, jag önskar och hoppas innerligt att det är er tur nu att få en bebis, vi håller tummarna och önskar på en stjärna SoligHjärta

BIM-lista

2/12 barnlängtan2021

9/12 4a

10/12 Babymakeing

18/12 Lillskrutten

20/12 Första

24/12 Hopeforaplus

Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu