Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-07-27 16:54:21 följande:
Jag hade en känsla av kille när jag fick min son, så det stämde. Men nu vet jag inte. Inte än i alla fall. Får jag fråga vad du jobbar med om du hängde över staket och kräktes istället för toalett? :)
Nej vi tänkte inte det den här gången. Först ville vi verkligen veta. Men sen efter missfallet och tvillingen som inte klarade sig kände jag att könet spelar verkligen ingen roll. Jag vill "bara" ha en levande, frisk bebis. Känns spännande att få det som en överraskning på förlossningen också :D
Åh det är en hemsk bergochdalbana det där! Hoppas verkligen att det är något på riktigt nu. Jag hade jättemycket ökade flytningar med min son så hoppas det är ett tidigt tecken! Det är dags nu, både för dig och för Första. Det förtjänar ni båda.
Visst är det spännande med överraskning! Vi tog inte reda på det med första och tänkte inte göra det med andra, men när vi fick dåliga besked och de tog moderkaksprovet så ville jag veta. Få bekräftat att det va en liten pojke. Det va skönt att ha det avklarat för det hade inte synts när han föddes eftersom han helt saknade det organet och inte hade någon hud över området heller.
Om vi skulle få lyckan att då en till så kommer vi nog inte ta reda på något men vi kommer inte heller blunda på rul för att inte råka se något :)
Tog ett vanligt test i morse som va tokblankt men jag vet också att jag inte brukar ge utslag så tidigt på tester ändå så än är månaden inte helt körd. Men kan ta ett glas med en vän ikväll med gott samvete iaf.