Anonym (Första) skrev 2021-01-07 14:48:34 följande:
En liten fundering som ni kloka kvinnor kanske har ett bra svar på. Det här med att folk tror/antar att man är gravid hela tiden vad kommer det ifrån?
En vän (som jag inte pratat med på ca 10 år) skrev för ett tag sedan och sa hon hört jag skulle få barn. Hur kan folk få för sig det? Jag har inte sagt till någon att vi försöker få barn och inte har vi antytt något om det via sociala medier heller. Vet någon av er vad det är som gör att folk hör sånt eller åtminstone tror sig veta något sådant?
Bli frustrerad över det då jag verkligen inte fattar vad dom får det ifrån (kan tillägga att hon inte är den första som frågar om det). Är det alla dessa cookies på nätet som fångar upp allt man har för sig på nätet med beställning av äl test och vara inne här på FL dom de sedan basonerar ut via sociala medier som reklam för alla att ta del av vad jag kollar på eller vad tror ni?
Va? Oj bara säga en sån sak? Vänner kan ju se vad man är med i för grupper på fb om de inte är hemliga och den kan de saker man gillar både på instagram och fb. Så om du gillat massa barnrelaterade saker kanske nån fått upp det i sitt flöde och försökt lägga ihop ett å annat?
Eller om du lagt upp nått foto där tröjan ser lite puffig ut runt magen? Jag har råkat ut för det flera gånger tidigare för att jag stått i nån vinkel med nån mindre smickrande tröja på mig så det sett ut som jag haft en riktig babykula. Tänkte inte på det själv förrän folk började höra av sig och frågade om de skulle säga grattis.
Min ibsmage har också varit en snackis vid kaffeautomaten på jobbet många gånger. Har sett folks undrande blickar när ballongen svullnat upp efter lunchen.
Jag gick med i en grupp på fb med barnvagnar för jag ville läsa på å va förberedd och då visade det sig att det togs för givet att jag va gravid då också. La upp en bild på en alkoholfri cider en gång på insta också, syntes knappt på bilden att den va alkoholfri utan flaskan va lite suddig i bakgrunden men då nosade någon upp det och undrade.
Så att det är att du hänger på familjeliv som skulle avslöja dig har jag himla svårt att tro. Snarare en kedja av sammanträffande som enstaka personer börjat tro saker av och lägger sitt eget pussel.
Nästa gång får du väl fråga:
Nämen? Ska jag det?? Va kul! Det va mer än jag visste, När kommer bebisen så jag kan lämna in papper för föräldraledigt i tid?
Eller bara fråga vem som sagt det och varför de trodde det?