Någon mer som har bebisverkstad nu
Det är verkligen hemskt jobbigt! Ingen mens än men vet inte om min första cykel tänkt vara 29 dagar lång som innan graviditet eller 45 dagar lång eller om den kommer hoppa en cykel som jag förstått att den kan göra efter förlossning och i sådana fall vara 58 dagar lång!
Förra graviditeten fick jag ont i magen och ömma bröst samma vecka som mensen skulle kommit, alltså denna vecka. Illamåendet kom först 2 veckor senare. Nu har jag mått jätteilla i några dagar, ganska säker på att det beror på för mycket julgodis, lussebullar och kaffe men svårt att helt släppa tanken på att jag kanske är gravid...
Känner inget annat... Känner mig redan så besviken men utan mensen är det svårt att ge upp hoppet helt. Tror jag kommer ta ett test på torsdag oavsett hur jag mår om mensen inte kommit. Om inte annat för att utesluta en graviditet. Så länge sexar vi på eftersom äl kan vara när som helst om cykeln är oregelbunden
Än finns det hopp med andra ord :) Men förstår dig med att det är lätt att känna sig besviken också. Jag va sååå säker nu denna cykeln att nu blev det nått! För cykeln påminde så mycket om när jag blev gravid med dottern. Men när flytningarna inte kom som de brukar och mensvärken kom och blev mer och mer intensiv, plus att tappen va väldigt låg som vid mens så blev jag mer och mer säker på att det inte blev nått. tog test samma dag som när jag plussade med dottern och det va negativt och då va det som att få det svart på vitt. 2 dagar senare på bim då kom inte mensen, tänkte väntat till bim+1 men kunde inte hålla mig och där såg jag ett suuuupersvagt streck som nu blir starkare och starkare.
Nån månad kommer du få samma utgång, att du tror att det inte blev men plusset dyker upp! Kanske blir det denna månaden, eller så nästa. Känns som en evighet varje cykel men nån gång kommer det <3