Någon mer som har bebisverkstad nu
Hej!
Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.
Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.
Hej!
Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.
Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.
Härligt. En av mina barn blev till på första försöket också. Det är lite spännande :) Hoppas Hoppas.
Välkommen :)
Jag slutade med cerazette 6 mån innan vi försökte bli gravida och det tog sig på första försöket men vet inte hur fort det skulle kunna ha gått :)
Då finns det hopp :) Mitt ena barn blev till på första försöket så vi får se :) Blöder liksom alltid vid missat piller eller stopp i vanliga fall.
Får ta det lite som det kommer . Som högt har det gått 3 månader från piller stopp med mina barn.
Men så blir man lite nojig. Jag är ju lite äldre nu slår tanken mig. Haha
Visst går det att bli gravid direkt om det va då du hade ägglossning :) har flera kompisar som blivit gravida när de gått på cerazette för att de missat ett piller vid ?rätt? tillfälle under menscykeln.
Men det kan också vara hormonerna som ställer om i kroppen. För mig tog det lite över en månad från att jag slutade med mina cerazette innan jag fick min första riktiga mens. Sen tog det ett par månader innan den blev regelbunden.
Härligt om det tar sig innan ni knappt försökt! =D
Ni som tagit ältester -hur många dagar har det skiljt att få positivt månad till månad?
Testa förra mån för första gången och fick positivt den här dagen i cykeln. Denna månad drog älflytningar igång senare än vanligt men är igång nu, dock neg test än så länge. Lär väl komma i dagarna, hoppas jag..
Förstår din känsla precis! Tror att innan man vet tänker man ändå lite att det borde gå på första försöket. Kommer också ihåg att jag blev jättebesviken när första gången inte gick. Särskilt då min mens var 4 dagar sen. Vi hade även sex samma dag som jag började blöda så började såklart fundera om det var därför haha
Kämpa på det kommer gå till slut! Försök att ha kul på vägen
Ja det var mitt andra. Första var fullgången. För mig tog det ca 1.5 år att återhämta mig både psykist och fysiskt . Tyvärr har jag högre risk för att få förtidigt igen eller iallafall få hf igen då det var så himla tidigt jag blev så sjuk :( barnet låg på sjukhus länge men idag frisk och inga men vad man kan se utom liten i växten. Läskigt att man kan bli så sjuk. Hoppas verkligen inte att jag blir det igen om jag blir gravid.
Hur var din tidigare graviditet?
Man vet ju som sagt att det är långt ifrån alla som lyckas vid första försöket, så man känner sig nästan lite dum att man blir så besviken då det inte går första gången. Så det är skönt att höra det är fler så haft samma känsla vad gäller att försöka första gången, då känner jag att den reaktionen inte va så dum längre :)
Ni som tagit ältester -hur många dagar har det skiljt att få positivt månad till månad?
Testa förra mån för första gången och fick positivt den här dagen i cykeln. Denna månad drog älflytningar igång senare än vanligt men är igång nu, dock neg test än så länge. Lär väl komma i dagarna, hoppas jag..
Iom att min cykel varit så oregelbunden sen den kom tillbaka har det kunnat skilja sig rätt många dagar. Men när mensen va regelbunden kunde det diffa 1-3dagar och sen kom mensen nästan alltid prick 11 dagar efter äl.
Härligt. En av mina barn blev till på första försöket också. Det är lite spännande :) Hoppas Hoppas.
Tack för svar! Då är det inget tokigt iaf. Mina tidigare barn har jag bara kört när jag haft älflytningar och plussat direkt.
Har mensen kommit senare då? Så jobbigt att det blivit oregelbundet!!
Hur går det för dig nu?:)