Anonym (Babymakeing) skrev 2020-12-08 13:41:37 följande:
Mer svart på vitt än så kan det ju inte bli =)
Men förstår dig! Jag kommer också testa på tok för mycket och ofta när jag blir gravid igen. Oron att det tas ifrån en finns u med en :(
Jag ska verkligen hålla mig till torsdag som minst nu. Testet i morse va blankt det också. Vill så gärna se två streck men det tar på psyket att grubbla och vända på allt. Ja alltså de flesta i vår närhet vet väl att vi planerar barn rätt tätt men har sagt det som mer "det blir när och om det blir" jag har försökt vara öppen men min begränsade äggtillgång så det är ingen självklarhet att vi kommer lyckas få ett syskon över huvud taget. Så den biten känner jag mig inte stressad över att det skulle ta tid. Det tog tid för oss att få 1:an också, därav fertilitetsutredning. Men ingen av våra vänner har tjatat eller vart på oss om det så den stressen är jag fri ifrån iaf. Mer att varje månad som går ju närmare kommer vi ägglösheten.
Nej så är det ju, gillar dessa tester då man slipper gå och analysera om för finns ett till streck eller ej. Förresten har jag glömt säga att jag testade faktiskt apotek365 4 kr test nu och förutom att de var så smala (svåra att tyda om man vill överanalysera haha) så funkar de precis lika bra som vilket annat test som helst. Bra pris på dem också :)
Ah okej så det tog lite tid att få till 1an. Då förstår jag stressen ännu mer... de sa alltså på fertilitetsutredningen att du hade låg äggreserv? Om man ändå kunde hjälpa till på något sätt :/ men du vet ju iaf att det behöver inte ta lång tid när du nyligen lyckats :)