• Anonym (Babymama)

Någon mer som har bebisverkstad nu

Hej!

Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (Babymama)
    Anonym (Frustreradlessen) skrev 2021-01-10 19:45:17 följande:

Ja, särskilt när min menscykel bara blev 25 dagar. Det har hänt en gång tidigare det senaste året, annars är den 27 eller 28 dagar men aldrig längre eller kortare. Alltid BIM 14 dagar efter utslag på digitalt ÄL-test.

Men mens kan ju bråka så...

Min mens börja strula när vi började försöka. Blev 2 dagar sen ena månaden. Månaden innan jag blev gravid så kom små blödningar 4 dagar innan och mensen starta 2 dagar tidigt. Hade så ont då så jag misstänker ett mf. Men månaden efter så tog det sig.

Hoppas på din tur nästa månad! Enda bra att den är 2 dagar tidig är att man kan börja om tidigare. Jobbigare när menaen blir försenad och testen tokblanka.
  • Anonym (Litehopplöst)

BIM-lista

5/12 ingenaning (okänt?)

9/12 4a (PLUS)

10/12 Babymakeing (PLUS)

20/12 babymama (PLUS)

21/12 Håller tummarna (PLUS)

31/12 Barnlängtan 2021 (PLUS)

16/1 Lillskrutten

18/1 Första

19/1 Litehopplöst

21/1Hopeforaplus

• Anonym (Frustreradlessen)
    Anonym (Babymama) skrev 2021-01-10 21:24:38 följande:

Min mens börja strula när vi började försöka. Blev 2 dagar sen ena månaden. Månaden innan jag blev gravid så kom små blödningar 4 dagar innan och mensen starta 2 dagar tidigt. Hade så ont då så jag misstänker ett mf. Men månaden efter så tog det sig.

Hoppas på din tur nästa månad! Enda bra att den är 2 dagar tidig är att man kan börja om tidigare. Jobbigare när menaen blir försenad och testen tokblanka.

Jag hoppas också på tur. Funderar ju på om dagens svaga streck med mens snart efter var ett ultratidigt missfall eller om det var bara tidig mens och spökstreck. Omöjligt att veta.

En sak är då säkert, om jag får barn, den ungen kommer bli något så oerhört älskad iaf...
  • Hopeforaplus
    Litehopplöst, du och jag har BIM samtidigt ser jag. När kommer du testa? Väntar du till BIM eller är du en som testar tidigare? Brukar alltid ha en cykel på 28-29 dagar men nu när min ÄL blev så tidig så säger appen BIM 18/1 så borde kunna ta ett tidigt test på torsdag.. Är dock säker på ett - den här månaden med..
  • Anonym (Litehopplöst)
    Hopeforaplus skrev 2021-01-11 08:02:18 följande:

Litehopplöst, du och jag har BIM samtidigt ser jag. När kommer du testa? Väntar du till BIM eller är du en som testar tidigare? Brukar alltid ha en cykel på 28-29 dagar men nu när min ÄL blev så tidig så säger appen BIM 18/1 så borde kunna ta ett tidigt test på torsdag.. Är dock säker på ett - den här månaden med..

Ja. Min ÄL va också lite tidigare denna gången. Brukar ha cykel på 27-29.

Jag vet inte riktigt. Har testa tidigt test hemma.

Funderar också på typ torsdag/fredag. Eller till helgen.

Tror dock inte så stor chans för pluss för mig heller. :)

Då har man minuset liksom lite överstökat och så blir pms-en kanske lite mer uthärdlig
  • Hopeforaplus
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-01-11 09:26:30 följande:
    Ja. Min ÄL va också lite tidigare denna gången. Brukar ha cykel på 27-29.

Jag vet inte riktigt. Har testa tidigt test hemma.

Funderar också på typ torsdag/fredag. Eller till helgen.

Tror dock inte så stor chans för pluss för mig heller. :)

Då har man minuset liksom lite överstökat och så blir pms-en kanske lite mer uthärdlig
    Ja jag är helt inställd på att det inte gått nu. Har sån stark känsla och tänker redan att nästa månad MÅSTE det gå. Då ska vi vara förberedda och finna ligga innan själva ÄL också. Tror inte vi hunnit det någon ÄL tidigare förutom kanske 2 försöket.. Stämmer det att jag har BIM 18/1 så hade jag kunnat ta ett imorgon men det kommer garanterat inte visa något så ska försöka hålla mig..
  • Anonym (Litehopplöst)
    Hopeforaplus skrev 2021-01-11 10:13:06 följande:
    Ja jag är helt inställd på att det inte gått nu. Har sån stark känsla och tänker redan att nästa månad MÅSTE det gå. Då ska vi vara förberedda och finna ligga innan själva ÄL också. Tror inte vi hunnit det någon ÄL tidigare förutom kanske 2 försöket.. Stämmer det att jag har BIM 18/1 så hade jag kunnat ta ett imorgon men det kommer garanterat inte visa något så ska försöka hålla mig..
    Känner samma sak. 
    även om vi han med att ligga flera dagar innan ÄL. men missade istället själva ÄL. 

ja imorgon är väldigt tidigt. torsdag är mer rimligt. 
    svårt att hålla sig. :) 
    ska vi ta på torsdag?  
  • Hopeforaplus
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-01-11 10:17:53 följande:
    Känner samma sak. 
    även om vi han med att ligga flera dagar innan ÄL. men missade istället själva ÄL. 

ja imorgon är väldigt tidigt. torsdag är mer rimligt. 
    svårt att hålla sig. :) 
    ska vi ta på torsdag?  
    Ja vi tar torsdag!! :)
  • Anonym (Frustreradlessen)

Funderar på det här med en första kontroll/utredning för att kanske kunna släppa en del oro över läget. Har ju ?bara? 7 riktiga seriösa försök så det är ju privat som gäller, men vad kan man ens se på en sån? Eftersom vi fått ett missfall är vi inte sterila och eftersom jag får utslag på ÄL-stickor varje månad gör ju kroppen nåt iaf. Vad kan det ge i hjälpväg mer? Eller är det bara att lugna en att det ser bra ut?

• Anonym (Första)
    Anonym (Frustreradlessen) skrev 2021-01-11 11:16:42 följande:

Funderar på det här med en första kontroll/utredning för att kanske kunna släppa en del oro över läget. Har ju ?bara? 7 riktiga seriösa försök så det är ju privat som gäller, men vad kan man ens se på en sån? Eftersom vi fått ett missfall är vi inte sterila och eftersom jag får utslag på ÄL-stickor varje månad gör ju kroppen nåt iaf. Vad kan det ge i hjälpväg mer? Eller är det bara att lugna en att det ser bra ut?

Om du söker på (vad ingår i en fertilitetsutredning) så får du en del info om det. Dom kollar ju inte bara sperma och äggkvalitet utan hur äggstockarna och livmodern ser ut. Det står också att dom kollar hormonerna. Annars kan du ju ringa till den kliniken ni funderar på att gå till och fråga vad som ingår och vad dom kan få fram av alla tester :)
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu