• Anonym (Babymama)

Någon mer som har bebisverkstad nu

Hej!

Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (Första)
    Anonym (Frustreradlessen) skrev 2021-01-10 14:33:08 följande:

Jag är 38, så kan inte ta en paus. Är livrädd för IVF men det kanske finns andra steg på vägen innan. Har kontakt med en privat mottagning som sagt att vi kan kontakta dem så det kanske är en start. Få ett lugn om det är så att allt ser bra ut, så man har utredningen gjord iaf.

Då kanske det inte går att ta en paus nej. Det är ju som sagt ett steg på vägen och jag kan tänka mig att det kan kännas betydligt mycket lättare om ni tar kontakt med dom. Det finns säkert något som kan göra för dig ska du se.

Hur känner din parter i det hela? Får du stöd i det här eller är det mer du som kämpar för barn?
  • Anonym (Frustreradlessen)
    Anonym (Första) skrev 2021-01-10 14:42:00 följande:

Då kanske det inte går att ta en paus nej. Det är ju som sagt ett steg på vägen och jag kan tänka mig att det kan kännas betydligt mycket lättare om ni tar kontakt med dom. Det finns säkert något som kan göra för dig ska du se.

Hur känner din parter i det hela? Får du stöd i det här eller är det mer du som kämpar för barn?

Nej, min partner är mitt allra största stöd.
  • Anonym (Första)
    Anonym (Frustreradlessen) skrev 2021-01-10 14:53:43 följande:

Nej, min partner är mitt allra största stöd.

Det är ju jätte bra.

Snart så går det för er ska du se :)
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-01-10 14:02:43 följande:

Ja jag har vänner som gjort flera omgångar ivf som inte funkade och sen blev de gravida på egen hand strax efter.

Jag har bim 19e. Trodde 21e men ÄL visst va lite tidigare denna gången iaf enligt NC.

När har du bim?

Jag har bf 19/8 :) om allt går vägen iaf. Hade nästan slutat känna nått men börjat må mer å mer illa så nu har jag svårt att äta.

Jobbigt med väntan till bim? :/ jag brukar bli halvt tokig under den tiden.
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Litehopplöst) skrev 2021-01-10 14:10:56 följande:

Glömde att du hade plussat babymakeing :)

Sorry

Det är ingen fara! Det går inte att ha koll på allt! ;)
  • Anonym (Frustreradlessen)
    Anonym (Första) skrev 2021-01-10 15:00:00 följande:

Det är ju jätte bra.

Snart så går det för er ska du se :)

Jag trodde så när vi började försöka, var så lycklig och förväntansfull. Det har gått till att bli konstant uppgiven... Trodde inte att det skulle vara så här svårt.
  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (Frustreradlessen) skrev 2021-01-10 14:33:08 följande:

Jag är 38, så kan inte ta en paus. Är livrädd för IVF men det kanske finns andra steg på vägen innan. Har kontakt med en privat mottagning som sagt att vi kan kontakta dem så det kanske är en start. Få ett lugn om det är så att allt ser bra ut, så man har utredningen gjord iaf.

Beklagar att plusset inte ville stanna :(

Utredningen är ett steg på vägen med lite prover för att kolla sköldkörteln tex och att spermiernas kvalite är okej. Visar allt okej så finns ju fortfarande möjligheten att ni klarar det på egen hand.

Jag och min sambo gjorde en utredning efter 9 månader bara för att få bekräftat att det inte va nått ?fel? på oss. Bara det tyckte jag va en stor lättnad. Och om testerna visar nått så får ni ta det därifrån och inget som säger att ni måste göra ivf för att ni gjort utredningen :) . Jag kände lite att stressen släppte då iaf.

Lycka till! <3
  • Anonym (Skye)
    Anonym (Frustreradlessen) skrev 2021-01-10 14:04:51 följande:
    Tom bim-3 var det. Jag har alltid en regelbunden cykel. Förutom nu. SÅ ledsen. Vet inte vad jag ska ta mig till.

Det var ett streck imorse med om än svagt... blir ännu mer knäckande.
    Vad tråkigt! Jag har läst om några kvinnor som har haft mens i början av graviditeten, även om det är ovanligt. Min mammas väninna hade det med ett av sina barn. Ett litet tips kanske, om du inte redan tar det, är att börja med q10 (även din man, antar att din partner är man eftersom det verkar som att ni inte använt provrör eller liknande) graviditetsbloggen.se/forbattra-kvaliten-pa-dina-agg-ta-q10/
    Jag har tagit det sedan i våras, mest för att jag mår så mycket bättre av det, blir piggare på dagarna, läste på senaste tid att det och några andra tillskott jag tagit en tid var bra när man försöker bli gravid (D-vitamin, Omega 3, glutation, selen, zink)
    Hoppas verkligen att du har haft någon slags nidblödning eller att det annars går nästa försök <3
  • Anonym (Skye)
    Anonym (Frustreradlessen) skrev 2021-01-10 14:04:51 följande:
    Tom bim-3 var det. Jag har alltid en regelbunden cykel. Förutom nu. SÅ ledsen. Vet inte vad jag ska ta mig till.

Det var ett streck imorse med om än svagt... blir ännu mer knäckande.
    Men... förlåt om det är en dum fråga, men kan det inte vara en nidblödning..? Är det väldigt rikligt?
  • Anonym (Skye)
    Anonym (Frustreradlessen) skrev 2021-01-09 11:46:39 följande:
    Du förstod rätt :). Lite OT kanske men kan ägget verkligen fästa så sent som ÄL+12?
    Det verkar som att det blev så för mig, tror att jag har en nidblödning sedan igår eller förrgår, har haft svarta trosor och kom på igår att den där brunrosa flytningen (bara lite, känns inte och syns mest på pappret när man varit på toaletten sedan igårkväll). Och nidblödning kan man väl få när ägget fäst? ÄL+12 var igår för mig, jag ska ha mens imorgon enligt min app. Vet inte riktigt om min mens har följt vad Clue förutspår hela tiden, kan ha varierat med någon dag tidigare. Har fått svaga plus med "testa tidigt" sedan igår. Men det ska ju inte vara något konstigt att det är svagt innan bim :)
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu