• Anonym (Undrar)

Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?

Hade hoppats på att min lust skulle komma tillbaka genom att ?tvinga? mig till sex men det har den inte gjort, gått ett halvår nu och jag har haft sex utan att själv vara kåt. Är det bara att fortsätta eller vad ska man göra?

• Svar på tråden Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?
  • Anonym (Tvång)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 07:49:14 följande:

Jag tvingar mig inte, utan jag vill ha sex men jag kan inte bli kåt. Varför skulle jag få vestibulit? Jag blir väldigt våt, dvs kroppen reagerar men huvudet reagerar inte.

Jag njuter ändå av närheten som sexet ger, även om jag inte är kåt. Och jag njuter av att ge honom njutning.

Man behöver inte vara snustorr där nere för att kroppen (eller ditt psyke) tillslut ska slå bakut en dag. Skall man vara brutal här, så är det inte vansinnigt ovanligt att kroppen svarar på sexuell stimuli även under något så traumatiskt som en våldtäkt. På ett vis som är oerhört jobbigt för offret i efterhand, eftersom man rent logiskt har svårt att förstå hur kroppen kunde reagera så när händelsen var inget annat än hemsk, traumatisk och något man absolut inte ville. Som att bli förrådd av sin egen kropp.

Du kan ge honom njutning på många olika vis utan att ditt könsorgan används. Vad man önskar och vill räcker inte alltid till. Att du inte upplever kåthet och lust under sexet är ett tecken på att något inte är som det ska, möjligt att du skulle kunna tänkas vara asexuell som någon föreslog, men det kan lika gärna finnas andra orsaker till varför. Att ni inte har rätt sexuell kemi mellan varandra. Något hormonellt som spökar. Att du/ni inte vet vad som faktiskt får dig att tända. Oavsett vad så är det riskabelt att ha sex om man aldrig blir kåt, det kan ge besvärliga konsekvenser som inte är så enkla att bli av med sen.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-10 08:21:04 följande:

Nej. Ett förhållande bygger på intimitet och respekt för varandra.

Ja och jag respekterar att han vill ha sex och finns där för honom.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (asexuell?) skrev 2020-09-10 08:19:12 följande:

Av det du beskriver i tråden tycker jag det låter som om du är asexuell, även om du hade sexlust när du var yngre. Ens sexualitet är inte huggen i sten hela livet! Att vara asexuell är en sexuell läggning det med, och är vanligare än du tror.

Ska ert förhållande ha en chans att fungera bör du berätta detta för din kille. Komma ut ur den asexuella garderoben, så att säga.

Du vill ge honom njutning, men är han som han ska sexuellt vill han säkert ge dig njutning, och undrar varför det inte går. Närheten som du vill känna blir inte äkta när du fejk-njuter, och jag vill åtminstone hoppas att din kille anar det.

Ska jag berätta för honom att jag är asexuell för att någon på familjeliv sagt det?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Tvång) skrev 2020-09-10 12:37:01 följande:

Man behöver inte vara snustorr där nere för att kroppen (eller ditt psyke) tillslut ska slå bakut en dag. Skall man vara brutal här, så är det inte vansinnigt ovanligt att kroppen svarar på sexuell stimuli även under något så traumatiskt som en våldtäkt. På ett vis som är oerhört jobbigt för offret i efterhand, eftersom man rent logiskt har svårt att förstå hur kroppen kunde reagera så när händelsen var inget annat än hemsk, traumatisk och något man absolut inte ville. Som att bli förrådd av sin egen kropp.

Du kan ge honom njutning på många olika vis utan att ditt könsorgan används. Vad man önskar och vill räcker inte alltid till. Att du inte upplever kåthet och lust under sexet är ett tecken på att något inte är som det ska, möjligt att du skulle kunna tänkas vara asexuell som någon föreslog, men det kan lika gärna finnas andra orsaker till varför. Att ni inte har rätt sexuell kemi mellan varandra. Något hormonellt som spökar. Att du/ni inte vet vad som faktiskt får dig att tända. Oavsett vad så är det riskabelt att ha sex om man aldrig blir kåt, det kan ge besvärliga konsekvenser som inte är så enkla att bli av med sen.

Att ge någon annan njutning sexuellt är väl också sex eller? Varför skulle det vara mindre dåligt än att jag använder mitt könsorgan som trots allt funkar väldigt bra.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 16:28:44 följande:

Ja och jag respekterar att han vill ha sex och finns där för honom.

Var har du respekten för dig själv.

Skyll inte på mig när du får problem med underlivet och förmodligen förstör du dig för lång tid framöver när det gäller förmågan att njuta av sex.

Självklart ditt liv och ditt val men enligt mig ett ovanligt korkat val.
  • Anonym (Tvång)
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-10 16:48:26 följande:

Skyll inte på mig när du får problem med underlivet och förmodligen förstör du dig för lång tid framöver när det gäller förmågan att njuta av sex.

Kan bara hålla med.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-10 16:48:26 följande:

Så vad är ditt förslag? Sluta ha sex och bli dumpad av min partner?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 18:06:15 följande:

Så vad är ditt förslag? Sluta ha sex och bli dumpad av min partner?

Absolut. Har han inte respekt för dig så är det ingen parter att lägga energi på.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-10 18:08:21 följande:

Absolut. Har han inte respekt för dig så är det ingen parter att lägga energi på.

Han har visst respekt för mig men han vill inte leva i ett förhållande utan sex.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 18:11:23 följande:

Han har visst respekt för mig men han vill inte leva i ett förhållande utan sex.

Lägg av. Det är inte en sund relation ni har.
Svar på tråden Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?