• Anonym (Undrar)

Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?

Hade hoppats på att min lust skulle komma tillbaka genom att ?tvinga? mig till sex men det har den inte gjort, gått ett halvår nu och jag har haft sex utan att själv vara kåt. Är det bara att fortsätta eller vad ska man göra?

• Svar på tråden Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-09 12:25:25 följande:

Så då tvingar man ens partner leva i celibat istället?

Självklart. Har man inte lust är det det absolut sämsta man kan göra både mot sig själv och relationen att tvinga sig till sex.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-09 12:34:00 följande:

Självklart. Har man inte lust är det det absolut sämsta man kan göra både mot sig själv och relationen att tvinga sig till sex.

Nej där håller jag inte med, det sämsta måste ju vara att inte ha sex.
  • Anonym (asd)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-09 16:42:48 följande:
    Känns som du har ganska skev syn på sex och förhållanden
  • Anonym (Tvång)

Att tvinga sig själv till att ställa upp på sex utan att man känner kåthet eller någon form av lust är att begå ett övergrepp på sig själv. Sånt får man ingen ökad lust av. Tvärt om. Rent fysiskt kan det gå så pass illa att du får vestibulit tillslut. Man skall inte underskatta sin kropps undermedvetnas förmåga till att liksom kliva in, och beskydda vår person. Problemet blir bara det att den där undermedvetna primitiva skyddsmekanismen inte går att resonera med i efterhand... Det kan bli ett rent jäkla helvete att försöka reda upp alla dom knutarna som blivit av att man tvingat sig själv att ställa upp på sex.

Är det så att man har svårt att komma igång, men när man väl börjat ha sex tänder till och kåtheten infinner sig? Ja då är det ju nått helt annat! Men att tvinga sig igenom en hel sexakt där man inte känner lust eller kåthet? Nej det är oerhört riskabelt TS.
  • Anonym (Stina)

För vem är det dåligt att att inte ha sex när man inte vill. Att det kan vara jobbigt för en kåt karlslok att inte få knulla när han vill har inget att göra med att det är dåligt att avstå från sex när man inte vill.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-09 17:36:01 följande:

För vem är det dåligt att att inte ha sex när man inte vill. Att det kan vara jobbigt för en kåt karlslok att inte få knulla när han vill har inget att göra med att det är dåligt att avstå från sex när man inte vill.

För förhållandet såklart. Ett förhållande behöver sex-biten annars är det dödsdömt ju.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Tvång) skrev 2020-09-09 16:57:27 följande:

Att tvinga sig själv till att ställa upp på sex utan att man känner kåthet eller någon form av lust är att begå ett övergrepp på sig själv. Sånt får man ingen ökad lust av. Tvärt om. Rent fysiskt kan det gå så pass illa att du får vestibulit tillslut. Man skall inte underskatta sin kropps undermedvetnas förmåga till att liksom kliva in, och beskydda vår person. Problemet blir bara det att den där undermedvetna primitiva skyddsmekanismen inte går att resonera med i efterhand... Det kan bli ett rent jäkla helvete att försöka reda upp alla dom knutarna som blivit av att man tvingat sig själv att ställa upp på sex.

Är det så att man har svårt att komma igång, men när man väl börjat ha sex tänder till och kåtheten infinner sig? Ja då är det ju nått helt annat! Men att tvinga sig igenom en hel sexakt där man inte känner lust eller kåthet? Nej det är oerhört riskabelt TS.

Jag tvingar mig inte, utan jag vill ha sex men jag kan inte bli kåt. Varför skulle jag få vestibulit? Jag blir väldigt våt, dvs kroppen reagerar men huvudet reagerar inte.

Jag njuter ändå av närheten som sexet ger, även om jag inte är kåt. Och jag njuter av att ge honom njutning.
  • Anonym (asexuell?)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 07:49:14 följande:
    Jag tvingar mig inte, utan jag vill ha sex men jag kan inte bli kåt. Varför skulle jag få vestibulit? Jag blir väldigt våt, dvs kroppen reagerar men huvudet reagerar inte.

Jag njuter ändå av närheten som sexet ger, även om jag inte är kåt. Och jag njuter av att ge honom njutning.
    Av det du beskriver i tråden tycker jag det låter som om du är asexuell, även om du hade sexlust när du var yngre. Ens sexualitet är inte huggen i sten hela livet! Att vara asexuell är en sexuell läggning det med, och är vanligare än du tror.

Ska ert förhållande ha en chans att fungera bör du berätta detta för din kille. Komma ut ur den asexuella garderoben, så att säga.
    Du vill ge honom njutning, men är han som han ska sexuellt vill han säkert ge dig njutning, och undrar varför det inte går. Närheten som du vill känna blir inte äkta när du fejk-njuter, och jag vill åtminstone hoppas att din kille anar det.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 07:47:29 följande:

För förhållandet såklart. Ett förhållande behöver sex-biten annars är det dödsdömt ju.

Nej. Ett förhållande bygger på intimitet och respekt för varandra.
  • SweeneyTodd
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-10 08:21:04 följande:
    Nej. Ett förhållande bygger på intimitet och respekt för varandra.
    Tummen upp för detta inlägg!
Svar på tråden Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?