• användare2020

Flytta ihop - i hans och exfruns hus

Ok. Jag har flyttat till min kille. Till hans hus - som han och exfrun bott i under 9 år...

Det är F-N inte lätt!!! :/ Överallt blir man påmind om henne och de val de har gjort, allt från möbler, renoveringar, tapeter osv. Till råga på allt har hon haft grejer kvar i huset: i badrumsskåp, tavla på henne på väggen, kläder, papper/pärmar och massa på vinden. Dessutom har hon haft nyckel kvar till huset... (är några år sen de separerade).

Jag har försökt förklara för min sambo och han säger att han förstår mig. Sakta men säkert har hon hämtat sina saker (efter att han har sagt till henne) så det är bara lite kvar nu. Men problemet är att hon inte riktigt förstår varför hon måste hämta grejer och varför hon inte kan ha nyckel kvar till huset. Helknasigt tycker jag!!! Var är respekten för mig och min sambo? Min sambo säger att hon får lov att acceptera det bara.

Jag förstår ju också att min sambo måste sätta ner foten, men han är konflikträdd (hon som bestämmer det mesta) och vill inte ha något tjafs. Och det vill såklart inte jag heller! Han har en god relation till sin exfru och de har bra kommunikation kring deras två barn (7 och 12 år) - vilket jag såklart tycker är jättebra! Vi ses ibland på kalas och barnaktiviteter och det har jag inget emot, hon är trevlig! Men mitt hus är min borg om ni förstår vad jag menar. :D Nu är det han och jag och VÅRT hem, inte HENNES... (Kan tillägga att hon har gått vidare och bor tillsammans med sin nya man nu också). Vi gör lite förändringar allt eftersom i huset, renoverat och fixat två rum nu men det känns ändå inte riktigt som MITT hem. :/

Vet inte vad jag vill med detta inlägg riktigt. Tips och råd från någon som varit i samma sits? Köpa nytt gemensamt hus hade varit det bäst tycker jag, men min sambo har varit noga med att barnen måste få bo kvar i detta hus där de är trygga. (Han äger huset, jag flyttar in). Jag har dock sagt till honom att om det inte funkar, om vi inte får det att kännas som VÅRT hus måste vi köpa ett gemensamt boende.

• Svar på tråden Flytta ihop - i hans och exfruns hus
  • Zarch
    smulpaj01 skrev 2020-09-04 11:06:30 följande:

Vilken bitch du är! Sådär gjorde mitt ex nya kärring också med mina saker. En riktigt vidrig häxa som självklart inte blev långvarig i exet hus. Jag tog tillbaka honom för att jävlas tillbaka med subban!

Fast där klådde du henne med hästlängder på subbradarn. Att ta tillbaks en snubbe enbart för att sabotera hans nya relation för att dom båda två (ja givetvis visste han om det oavsett vad han än säger och för att du köper allt som en trebent varelse säger) kastade prylar som du inte hämtat låter ju väldigt trasigt och själlöst. Men jag fattar grejen för jag är också en riktig bitch.
  • Zarch
    smulpaj01 skrev 2020-09-05 19:12:57 följande:

Men herregud :-/

Är jag verkligen så otydlig eller har du bara lite svårt med skriven text? JAG HADE INTE ENS FLYTTAT DÅ!!! Bodde där men var inte där vid det tillfället så jag VISSTE INGET!!!

Du hade kvar saker för att pissa revir och för att ha en orsak till att klampa in när det passade dig. Kan du inte bara stå för att du var kletig?
  • Miss Skywalker
    smulpaj01 skrev 2020-09-05 12:11:12 följande:
    Ja självklart! Han visste ingenting. Hon hade kvar sin lägenhet men spenderade mycket tid i huset har jag förstått. Efter ihärdiga försök i ca 6-8 månader fick han mig tillbaka, men i det huset bodde jag aldrig igen. Nu har det gått många år, men jag har svårt att förlåta även honom trots att jag vet att hennes val av beteende inte var hans fel.
    Visste han inte att en tant flyttat in i hans hus och använt din morgonrock? Hur fick du reda på det?
  • smulpaj01
    Zarch skrev 2020-09-05 22:02:16 följande:

Du hade kvar saker för att pissa revir och för att ha en orsak till att klampa in när det passade dig. Kan du inte bara stå för att du var kletig?

De hade träffats 2 gånger när hon flyttade in. Hon flyttade dit efter en natt ihop, den natten var mitt barn där då han var barnvakt. Vi gjorde slut när han berättade det. Jag lämnade INGENTING där medvetet utan för sista gången nu JAG VISSTE INGENTING!
  • Zarch
    smulpaj01 skrev 2020-09-06 04:45:43 följande:

De hade träffats 2 gånger när hon flyttade in. Hon flyttade dit efter en natt ihop, den natten var mitt barn där då han var barnvakt. Vi gjorde slut när han berättade det. Jag lämnade INGENTING där medvetet utan för sista gången nu JAG VISSTE INGENTING!

Fast vänta nu, då var han alltså otrogen mot dig? Varför blev du då så förbannad på henne för och hur kommer det sig att du ville ta tillbaks honom pga hämnd mot henne? Låter ju som att du riktade ilskan åt helt fel håll här.

Mycket hon hon hon men klart att hon inte flyttade in där mot hans vilja om det nu inte var som så att din föredetta var fastkedjad i källaren.
  • Anonym (Linn)

Dina erfarenheter låter väldigt extrema och har inte så mycket att göra med mina erfarenheter eller den som startade trådens erfarenheter. Det jag slängde var liksom en gammal bricka i plast som det stod hennes namn på och som jag hittade längst ner i ett skåp, ett hårschampo för kvinnor med färgat hår som stod kvar i badrumsskåpet...små konstiga grejer som bara var kvar och skräpade och som min man aldrig såg eller brydde sig om. Inte exet heller gissar jag. Men för mig var det viktigt att rensa ut. Då hade dom också varit separerade ett par år och hon visste om min existens osv. Det var inget dramatiskt med det och inte hade hon någonsin nån nyckel heller.
  • smulpaj01
    Zarch skrev 2020-09-06 07:44:17 följande:

Fast vänta nu, då var han alltså otrogen mot dig? Varför blev du då så förbannad på henne för och hur kommer det sig att du ville ta tillbaks honom pga hämnd mot henne? Låter ju som att du riktade ilskan åt helt fel håll här.

Mycket hon hon hon men klart att hon inte flyttade in där mot hans vilja om det nu inte var som så att din föredetta var fastkedjad i källaren.

För att det var hon och ENBART hon som slängde våra saker som är oersättliga. Otroheten bryr jag mig inte det minsta om. Jag var på väg bort och vårt förhållande var inte bra då. Mannen har berättat att han hade tagit vem som helst för att det verkligen skulle ta slut mellan oss, han hade så svårt att lämna mig annars. Handlade aldrig om någon ny kärlek från hans sida, jag visste det och var aldrig svartsjuk. Men hon gjorde något som är helt oförlåtligt!
  • smulpaj01
    Anonym (Linn) skrev 2020-09-06 07:50:54 följande:

Dina erfarenheter låter väldigt extrema och har inte så mycket att göra med mina erfarenheter eller den som startade trådens erfarenheter. Det jag slängde var liksom en gammal bricka i plast som det stod hennes namn på och som jag hittade längst ner i ett skåp, ett hårschampo för kvinnor med färgat hår som stod kvar i badrumsskåpet...små konstiga grejer som bara var kvar och skräpade och som min man aldrig såg eller brydde sig om. Inte exet heller gissar jag. Men för mig var det viktigt att rensa ut. Då hade dom också varit separerade ett par år och hon visste om min existens osv. Det var inget dramatiskt med det och inte hade hon någonsin nån nyckel heller.

Okej, ja det var ju en enorm skillnad. Då ber jag om ursäkt och sånt hade mitt ex dåvarande tant gärna fått slänga. Hon hade bara gjort mig och dem en tjänst, sånt bjäfs hade jag aldrig hämtat från deras hem.

Såg framför mig en ny kärring som av svartsjuka och vrede gick bärsärkagång på saker av värde. Som det var för mig. Många år sedan men mitt ex får fortfarande höra hur förbannad och ledsen jag är över detta ibland. Även han lärde sig fort vilken bitch hon är!
  • Pinotage
    Måste bara fråga .... Vad är det för människor som flyttar ihop efter att ha träffats två gånger ?  
  • Anonym (Linn)
    smulpaj01 skrev 2020-09-06 08:03:38 följande:

Okej, ja det var ju en enorm skillnad. Då ber jag om ursäkt och sånt hade mitt ex dåvarande tant gärna fått slänga. Hon hade bara gjort mig och dem en tjänst, sånt bjäfs hade jag aldrig hämtat från deras hem.

Såg framför mig en ny kärring som av svartsjuka och vrede gick bärsärkagång på saker av värde. Som det var för mig. Många år sedan men mitt ex får fortfarande höra hur förbannad och ledsen jag är över detta ibland. Även han lärde sig fort vilken bitch hon är!

Ingen fara, jag hade också haft mycket svårt att förlåta om någon slängde mina gamla bebisminnen och foton.
Svar på tråden Flytta ihop - i hans och exfruns hus