• Anonym (Osäker)

Osäker vid dejting

Hej! Jag har varit singel i 8 månader nu och blivit ?bränd? flera gånger under dessa månader. Innan den här singelperioden så har jag alltid varit rätt självsäker, Jag har inte haft svårt att träffa någon och har i princip haft pojkvänner på löpande band. Jag har nu haft tinder och dejtat, vissa längre perioder och andra bara några gånger. Jag blir osäkrare och osäkrare ju längre tiden går. Jag dejtade en kille i två månader som inte ville ha något seriöst. Sedan var jag på några dejter men ingen kändes bra, efter det träffade jag en kille där jag kände direkt att jag var intresserad men han slutade skriva efter att vi låg.. Nu senast så dejtade jag ytterligare en kille i två månader som avslutade det hela ganska abrupt. Jag vågar inte träffa någon mer. Jag har så mycket kärlek att ge men de jag tyckt om under den här tiden verkar finna mig måttligt Intresserad? Nu har jag träffat en kille igen och jag känner inte igen mig själv. Jag är orolig och nojig. Jag förutsätter numera att han kommer att dissa mig och går och ?väntar? på det. Asså hur ska man våga ge sig ut gång på gång med risk att bli dumpad? Från att ha rätt bra självförtroende gällande killar så är jag så sjukt osäker.

• Svar på tråden Osäker vid dejting
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-07 00:43:40 följande:
    Ja jag fattar :/ tror det är bäst att avvakta och se om han svarar eller ej. Rent krasst så svarar man väl om man är intresserad tänker jag..
    Han skrev kort nu men var inget att svara på. Han gav inge respons på det jag skickade till han igår när jag tackade för en trevlig kväll och att det hade varit roligt att se hur han bodde. Jag ska inte skriva något till honom. Hatar hålla på med spel men vad ska man göra?

Tror jag lägger ner nu nätdejting helt. Har gått på så många nitar nu och särskilt killen jag träffade innan killen jag har kontakt med nu.

Den kille gav jag en andra chans och han sa att han ångrade sig så förra gången att han blivit arg på sig själv att han inte tog chansen med mig men precis som gången innan så ghostar han mig på nytt efter 1 månad.

Litar inte ett skit på vad killar skriver längre. Bara tomma ord utan handling.

• Anonym (Rödluvan)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-07 15:15:16 följande:

Han skrev kort nu men var inget att svara på. Han gav inge respons på det jag skickade till han igår när jag tackade för en trevlig kväll och att det hade varit roligt att se hur han bodde. Jag ska inte skriva något till honom. Hatar hålla på med spel men vad ska man göra?

Tror jag lägger ner nu nätdejting helt. Har gått på så många nitar nu och särskilt killen jag träffade innan killen jag har kontakt med nu.

Den kille gav jag en andra chans och han sa att han ångrade sig så förra gången att han blivit arg på sig själv att han inte tog chansen med mig men precis som gången innan så ghostar han mig på nytt efter 1 månad.

Att han inte skriver mer har inget att göra huruvida han är intresserad eller inte. Ofta drar män sig tillbaka om det varit lite intensivt i början...

Nej..gå och gör roliga grejer. Fokusera på dig själv
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-07 15:15:16 följande:

Varför frågar du inte om han har lust att ses igen? Ta lite initiativ. Det gjorde jag med han som jag dejtar nu, dejtat 4 mån nu. Hur ska han annars veta att du är intresserad?
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Ja) skrev 2020-09-07 17:13:23 följande:

Varför frågar du inte om han har lust att ses igen? Ta lite initiativ. Det gjorde jag med han som jag dejtar nu, dejtat 4 mån nu. Hur ska han annars veta att du är intresserad?

Jag har tagit tidigare inativ att ses och vi har setts. Jag tackade för senast och tänkte se om han föreslår att ses närmaste dagarna.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-07 20:15:45 följande:

Jag har tagit tidigare inativ att ses och vi har setts. Jag tackade för senast och tänkte se om han föreslår att ses närmaste dagarna.

Ok så du har tagit alla initiativ hittills till att ses?
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Ja) skrev 2020-09-07 20:58:12 följande:

Ok så du har tagit alla initiativ hittills till att ses?

Nej men till de flesta gångerna känns det som. Väljer att ta ett steg tillbaka nu.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2020-09-07 17:02:32 följande:

Att han inte skriver mer har inget att göra huruvida han är intresserad eller inte. Ofta drar män sig tillbaka om det varit lite intensivt i början...

Nej..gå och gör roliga grejer. Fokusera på dig själv

Jag kommer ta ett steg tillbaka nu. Är han intresserad så hör han av sig.

Tycker jag inte minns sånt här beteende från killar jag dejtat innan jag började med nätdejting.

Då var de oftast man träffades på krogen eller via bekanta sen sågs man på dejt och några få gånger hände det att det bara blev 1-2 dejter oftast pga att så fort man börjat dejta någon så dök det upp fler kandidater så man blev tvungen att välja och innan kunde man gått singel i flera månader.

De killar det blev fler än 3 dejter med så blev jag ihop med totalt 3 st som slutat i förhållande på mellan 2-5 år.

Nu sen jag blev singel för snart 4 år sen så har det där ändrats. Tråkiga nu är att jag är den som blir bortvalda istället för den som väljer bort.

Visst det får man räkna med när man dejtar men det har hänt 4 gånger innan den här killen och nu verkar de ske en femte gång att jag blir bortvalda.

Jag har inte haft sex på första dejten med någon av de här 5 killarna och 3 av dem hann det inte gå så långt till att vi hade sex eller jag sa jag ville vänta några dejter till och då började de sluta höra av sig.

Vet mycket väl att det nog mycket beror på mig själv sen killar i min ålder 35+ så är det ju många som gärna vill ha en yngre tjej plus att jag inte vill ha ett förhållande med någon som har barn och jag har inte barn själv. Jag vill inte ha barn.

Nu den här senaste killen har jag verkligen hållt inne med mina känslor för att inte bli sårad som de 4 tidigare gångerna.

Lägger ner nätdejting helt nu.
  • Anonym (Fortsätt)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-07 00:45:55 följande:
    Hmm ja jag tror det beror på att jag är deppig också. Svårt att ha jättebra självkänsla då. Men jag har lagt ned med dejtandet förutom den här killen just nu. Tänker att det inte är någon mening om jag inte kan klara av att bli dissad så som det funkar i dejtinglivet. Behöver stärka upp mig själv
    Du får fokusera på annat istället 
  • Anonym (...)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-08 06:11:56 följande:
    Jag kommer ta ett steg tillbaka nu. Är han intresserad så hör han av sig.

Tycker jag inte minns sånt här beteende från killar jag dejtat innan jag började med nätdejting.

Då var de oftast man träffades på krogen eller via bekanta sen sågs man på dejt och några få gånger hände det att det bara blev 1-2 dejter oftast pga att så fort man börjat dejta någon så dök det upp fler kandidater så man blev tvungen att välja och innan kunde man gått singel i flera månader.

De killar det blev fler än 3 dejter med så blev jag ihop med totalt 3 st som slutat i förhållande på mellan 2-5 år.

Nu sen jag blev singel för snart 4 år sen så har det där ändrats. Tråkiga nu är att jag är den som blir bortvalda istället för den som väljer bort.

Visst det får man räkna med när man dejtar men det har hänt 4 gånger innan den här killen och nu verkar de ske en femte gång att jag blir bortvalda.

Jag har inte haft sex på första dejten med någon av de här 5 killarna och 3 av dem hann det inte gå så långt till att vi hade sex eller jag sa jag ville vänta några dejter till och då började de sluta höra av sig.

Vet mycket väl att det nog mycket beror på mig själv sen killar i min ålder 35+ så är det ju många som gärna vill ha en yngre tjej plus att jag inte vill ha ett förhållande med någon som har barn och jag har inte barn själv. Jag vill inte ha barn.

Nu den här senaste killen har jag verkligen hållt inne med mina känslor för att inte bli sårad som de 4 tidigare gångerna.

Lägger ner nätdejting helt nu.
    Där har du ju svaret på varför. De är bara oseriösa idioter som bara vill ha sex..
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (...) skrev 2020-09-08 19:43:25 följande:

Där har du ju svaret på varför. De är bara oseriösa idioter som bara vill ha sex..

Finns säkert bra killar med men nog mer jag som dras till fel killar online helt enkelt sen som sagt är 35+ och vill inte ha barn eller bli sambo igen.

Jag vill inte träffa någon som har barn redan så utbudet för mig är nog lite begränsat och därav så lättare för mig att råka ut för den typen av killar jag träffat.

Det där med att man säger att man är ute efter något seriöst bryr de sig inte mycket om för som en kille sa det är ju så man säger hur ska man annars få ligga?

Det var när jag frågade om att han sagt att han var ute efter något seriöst men som sen visade sig bara vara ute efter sex iaf med mig.
Svar på tråden Osäker vid dejting