Anonym (Osäker) skrev 2020-09-03 13:33:59 följande:
Jag tror inte att det är problemet faktiskt. Jag låg ju på och frågade om vi skulle ses. Innan har jag varit intiativtagande och frågat men killar verkar ju skrämmas av det. Jag orkar inte bli dissad igen. Om han vill ses så får han bestämma dag, jag gjorde ju det igår?
Ge han max 2 chanser att föreslå något sen avsluta kontakten helt.
Jag gjorde misstaget att ge en kille allt för många hintar och chanser men sluta med att jag gått och väntat både förra sommaren och i år att han skulle få tid att ses. Han skrev att han både ville ses och var intresserad och jag tog initiativ till våra 2 dejter förra sommaren. Jag frågade han förra sommaren om han ville ses och om han var intresserad. Han sa att han både var intresserad och ville ses men inget hände. Han ursäktade sig hela tiden med att det var mycket på jobbet eller att han måste hjälpa sin föräldrar/vänner men att det skulle bli lugnare längre fram och då skulle vi kunna ses.
Jag väntade på att han skulle ta lite initiativ men inget hände så jag valde att avbryta kontakten efter väntat 2 månader på att han skulle få tid att ses igen.
Han hörde av sig igen i april i år och dum som jag var började jag skriva med honom igen men nu kunde han skylla på Corona. Vi skrev väldigt intensivt i ca 3 veckor men sen blev det lite glesare mellan meddeladema men vi hördes av flera gånger per vecka.
Vi bor 1 timme ifrån varandra men mitten av juni så åkte jag till hans stad och skrev då samma dag och föreslog att ses. Vi sågs på kvällen och han skrev efter att han haft en trevlig kväll och ville gärna träffa mig igen.
Vi fortsatte ha rätt intensiv kontakt och jag väntade på att han skulle ta något initiativ till att ses igen då han hörde av sig flera gånger per dag (tolkade det som han borde vara intresserad) och att han skrivit efter vår 3:dje dejt att han ville ses igen.
Det gick någon vecka sen började han över en natt bli seg på att svara och han frågade inte saker längre samt att han knappt hörde av sig själv. Jag gjorde en sista chansning och skrev att jag skulle åka till hans hemstad igen om några dagar.
Han läste med svarade inget och hörde först av sig några dagar senare när jag var i hans stad men ingen fråga om att ses mer än att han skrev att han gärna hade setts om hans familj inte skulle fira hans bror. Dock skrev han vid 22 tiden på kvällen när han kommit hem.
Jag skrev att jag var kvar i hans stad och han svarade bara: ok. Sen hörde han av sig dagen efter flera gånger men inget om att ses och tillslut skrev jag att det var lika bra att vi avbröt kontakten då han inte verkade särskilt intresserad.
Då fick jag ett meddelande att han var visst intresserad. Jag svarade men du har ju aldrig tid att ses eller är det att du inte vill träffa mig?. Det känns som du har mig som en reservtjej.
Då svarade han: Om det är så du känner så är det lika bra vi avbryter kontakten helt. Det förvånar mig att du tror att jag skulle ha dig som en reservtjej.
. Vi kan ses när det passar.
Tror att när han hörde av sig igen i april hade han nog blivit dumpad och hörde av sig till mig för att tanka på "bekräftelsekontot". Sen tror han som så många andra killar pratade med flera tjejer samtidigt.