• Anonym (Osäker)

Osäker vid dejting

Hej! Jag har varit singel i 8 månader nu och blivit ?bränd? flera gånger under dessa månader. Innan den här singelperioden så har jag alltid varit rätt självsäker, Jag har inte haft svårt att träffa någon och har i princip haft pojkvänner på löpande band. Jag har nu haft tinder och dejtat, vissa längre perioder och andra bara några gånger. Jag blir osäkrare och osäkrare ju längre tiden går. Jag dejtade en kille i två månader som inte ville ha något seriöst. Sedan var jag på några dejter men ingen kändes bra, efter det träffade jag en kille där jag kände direkt att jag var intresserad men han slutade skriva efter att vi låg.. Nu senast så dejtade jag ytterligare en kille i två månader som avslutade det hela ganska abrupt. Jag vågar inte träffa någon mer. Jag har så mycket kärlek att ge men de jag tyckt om under den här tiden verkar finna mig måttligt Intresserad? Nu har jag träffat en kille igen och jag känner inte igen mig själv. Jag är orolig och nojig. Jag förutsätter numera att han kommer att dissa mig och går och ?väntar? på det. Asså hur ska man våga ge sig ut gång på gång med risk att bli dumpad? Från att ha rätt bra självförtroende gällande killar så är jag så sjukt osäker.

• Svar på tråden Osäker vid dejting
  • Anonym (J.Doe)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-03 01:06:07 följande:
    Ok är också varit med om dessa killar som vill ses väldigt snabbt med.

Sen många som vill prata om sex tidigt och gärna veta innan man träffat dem att man kommer vilja ha sex med dem om man träffas IRL för de vill inte slösa sin tid i onödan.

Lite varning på killar som försöker få in samtalet på sex. De är ofta oseriösa.
    men yuk Kräks
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Ja) skrev 2020-09-03 00:57:38 följande:

Ok nu förstår jag varför du har svårt att hitta någon :/

Jag tror inte att det är problemet faktiskt. Jag låg ju på och frågade om vi skulle ses. Innan har jag varit intiativtagande och frågat men killar verkar ju skrämmas av det. Jag orkar inte bli dissad igen. Om han vill ses så får han bestämma dag, jag gjorde ju det igår?
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-03 13:33:59 följande:
    Jag tror inte att det är problemet faktiskt. Jag låg ju på och frågade om vi skulle ses. Innan har jag varit intiativtagande och frågat men killar verkar ju skrämmas av det. Jag orkar inte bli dissad igen. Om han vill ses så får han bestämma dag, jag gjorde ju det igår?
    Ge han max 2 chanser att föreslå något sen avsluta kontakten helt.

Jag gjorde misstaget att ge en kille allt för många hintar och chanser men sluta med att jag gått och väntat både förra sommaren och i år att han skulle få tid att ses. Han skrev att han både ville ses och var intresserad och jag tog initiativ till våra  2 dejter förra sommaren. Jag frågade han förra sommaren om han ville ses och om han var intresserad. Han sa att han både var intresserad och ville ses men inget hände. Han ursäktade sig hela tiden med att det var mycket på jobbet eller att han måste hjälpa sin föräldrar/vänner men att det skulle bli lugnare längre fram och då skulle vi kunna ses.

Jag väntade på att han skulle ta lite initiativ men inget hände så jag valde att avbryta kontakten efter väntat 2 månader på att han skulle få tid att ses igen.

Han hörde av sig igen i april i år och dum som jag var började jag skriva med honom igen men nu kunde han skylla på Corona. Vi skrev väldigt intensivt i ca 3 veckor men sen blev det lite glesare mellan meddeladema men vi hördes av flera gånger per vecka.

Vi bor 1 timme ifrån varandra men mitten av juni så åkte jag till hans stad och skrev då samma dag och föreslog att ses. Vi sågs på kvällen och han skrev efter att han haft en trevlig kväll och ville gärna träffa mig igen.

Vi fortsatte ha rätt intensiv kontakt och jag väntade på att han skulle ta något initiativ till att ses igen då han hörde av sig flera gånger per dag (tolkade det som han borde vara intresserad) och att han skrivit efter vår 3:dje dejt att han ville ses igen.

Det gick någon vecka sen började han över en natt bli seg på att svara och han frågade inte saker längre samt att han knappt hörde av sig själv. Jag gjorde en sista chansning och skrev att jag skulle åka till hans hemstad igen om några dagar.

Han läste med svarade inget och hörde först av sig några dagar senare när jag var i hans stad men ingen fråga om att ses mer än att han skrev att han gärna hade setts om hans familj inte skulle fira hans bror. Dock skrev han vid 22 tiden på kvällen när han kommit hem.

Jag skrev att jag var kvar i hans stad och han svarade bara: ok. Sen hörde han av sig dagen efter flera gånger men inget om att ses och tillslut skrev jag att det var lika bra att vi avbröt kontakten då han inte verkade särskilt intresserad.

Då fick jag ett meddelande att han var visst intresserad. Jag svarade men du har ju aldrig tid att ses eller är det att du inte vill träffa mig?. Det känns som du har mig som en reservtjej.

Då svarade han: Om det är så du känner så är det lika bra vi avbryter kontakten helt. Det förvånar mig att du tror att jag skulle ha dig som en reservtjej.Förvånad. Vi kan ses när det passar.

Tror att när han hörde av sig igen i april hade han nog blivit dumpad och hörde av sig till mig för att tanka på "bekräftelsekontot". Sen tror han som så många andra killar pratade med flera tjejer samtidigt.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-03 13:33:59 följande:

Men hur länge har ni setts då? Har ni hörts något mer idag?
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-03 16:08:42 följande:

Ge han max 2 chanser att föreslå något sen avsluta kontakten helt.

Jag gjorde misstaget att ge en kille allt för många hintar och chanser men sluta med att jag gått och väntat både förra sommaren och i år att han skulle få tid att ses. Han skrev att han både ville ses och var intresserad och jag tog initiativ till våra  2 dejter förra sommaren. Jag frågade han förra sommaren om han ville ses och om han var intresserad. Han sa att han både var intresserad och ville ses men inget hände. Han ursäktade sig hela tiden med att det var mycket på jobbet eller att han måste hjälpa sin föräldrar/vänner men att det skulle bli lugnare längre fram och då skulle vi kunna ses.

Jag väntade på att han skulle ta lite initiativ men inget hände så jag valde att avbryta kontakten efter väntat 2 månader på att han skulle få tid att ses igen.

Han hörde av sig igen i april i år och dum som jag var började jag skriva med honom igen men nu kunde han skylla på Corona. Vi skrev väldigt intensivt i ca 3 veckor men sen blev det lite glesare mellan meddeladema men vi hördes av flera gånger per vecka.

Vi bor 1 timme ifrån varandra men mitten av juni så åkte jag till hans stad och skrev då samma dag och föreslog att ses. Vi sågs på kvällen och han skrev efter att han haft en trevlig kväll och ville gärna träffa mig igen.

Vi fortsatte ha rätt intensiv kontakt och jag väntade på att han skulle ta något initiativ till att ses igen då han hörde av sig flera gånger per dag (tolkade det som han borde vara intresserad) och att han skrivit efter vår 3:dje dejt att han ville ses igen.

Det gick någon vecka sen började han över en natt bli seg på att svara och han frågade inte saker längre samt att han knappt hörde av sig själv. Jag gjorde en sista chansning och skrev att jag skulle åka till hans hemstad igen om några dagar.

Han läste med svarade inget och hörde först av sig några dagar senare när jag var i hans stad men ingen fråga om att ses mer än att han skrev att han gärna hade setts om hans familj inte skulle fira hans bror. Dock skrev han vid 22 tiden på kvällen när han kommit hem.

Jag skrev att jag var kvar i hans stad och han svarade bara: ok. Sen hörde han av sig dagen efter flera gånger men inget om att ses och tillslut skrev jag att det var lika bra att vi avbröt kontakten då han inte verkade särskilt intresserad.

Då fick jag ett meddelande att han var visst intresserad. Jag svarade men du har ju aldrig tid att ses eller är det att du inte vill träffa mig?. Det känns som du har mig som en reservtjej.

Då svarade han: Om det är så du känner så är det lika bra vi avbryter kontakten helt. Det förvånar mig att du tror att jag skulle ha dig som en reservtjej.. Vi kan ses när det passar.

Tror att när han hörde av sig igen i april hade han nog blivit dumpad och hörde av sig till mig för att tanka på "bekräftelsekontot". Sen tror han som så många andra killar pratade med flera tjejer samtidigt.

Du var 100 % hans reservtjej. Alltså om man är intresserad så vill man ju ses. Så är det ju!! Man väljer ju att hitta tid. Hur upptagen kan en människa ens vara liksom.. skit i honom <3
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Ja) skrev 2020-09-03 18:19:51 följande:

Men hur länge har ni setts då? Har ni hörts något mer idag?

han hörde faktiskt av sig igår om att ses så jag kanske drog förhastade slutsatser gällande honom.. Det här var 6 gången vi sågs. Så bara några veckor
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-04 08:38:09 följande:

han hörde faktiskt av sig igår om att ses så jag kanske drog förhastade slutsatser gällande honom.. Det här var 6 gången vi sågs. Så bara några veckor

Värsta är att man drar förhastade slutsatser pga tidigare erfarenheter. Håller tummarna att det är en bra kille :)
  • Anonym (KulNot)
    Anonym (30) skrev 2020-09-02 08:42:44 följande:

Tycker inte det stämmer. Hade Tinder ett halvår. Träffade noggrant utvalda män, låg med dem på andra dejten oftast... Jag upplever att alla blev väldigt kära och bara ville gå fort fram. Jag ville inte ha en relation utan ville ha skoj och skönt sex. Vet inte om det blev någon instinkt hos männen att försöka ?fånga? mig. Mitt tips är att inte signalera för tydligt att du letar en relation. Att vara lite otillgänglig finner många attraktivt. Man ska inte spela spel men att chilla och bara njuta är en melodi som gjort männen jag dejtat väldigt på.

Kul att du fann en väg framåt på Tinder, bas behovet blev sex lät det som? Är däremot skarpt kritisk till din svårspelade del, det är kännetecken på manipulativt beteende och det ÄR att spela spel så skönhetsmåla dig inte på den punkten... Gör som du vill men be inte TS följa ditt exempel förslagsvis.

Om TS vill börja dejta seriöst så börja sätt tydliga mål i livet, vill du bli duktig på löpning ex sätta tider på Strava, lära dig mtb, landsvägscykling etc. eller flytta till någon ny stad för bättre gemenskaper? Hänget med tjejgänget (antar att du har flest tjejer som vänner) kanske pressar dig till saker du själv inte vill? När du står där redo för det stora klivet MÅSTE du ha utforskat ditt inre med vad DU vill. På ren tur kanske du kan finna någon härlig kille som influerar dig men då MÅSTE du vara redo på att ställa upp!
  • Anonym (30)
    Anonym (KulNot) skrev 2020-09-04 15:24:21 följande:

Kul att du fann en väg framåt på Tinder, bas behovet blev sex lät det som? Är däremot skarpt kritisk till din svårspelade del, det är kännetecken på manipulativt beteende och det ÄR att spela spel så skönhetsmåla dig inte på den punkten... Gör som du vill men be inte TS följa ditt exempel förslagsvis.

Om TS vill börja dejta seriöst så börja sätt tydliga mål i livet, vill du bli duktig på löpning ex sätta tider på Strava, lära dig mtb, landsvägscykling etc. eller flytta till någon ny stad för bättre gemenskapernas? Hänget med tjejgänget (antar att du har flest tjejer som vänner) kanske pressar dig till saker du själv inte vill? När du står där redo för det stora klivet MÅSTE du ha utforskat ditt inre med vad DU vill. På ren tur kanske du kan finna någon härlig kille som influerar dig men då MÅSTE du vara redo på att ställa upp!

Min situation går inte att jämföra riktigt då jag skillnad från ts ville vara singel. Jag var ärlig att jag inte dejtade seriöst, så var inte manipulativ enligt mig. Körde öppna kort, men killarna blev ändå dökära. Samtidigt hade jag polare som verkliiiigen vill hitta förhållande, de sitter flera år senare forfarande singlar. Själv så blev kär i en av de jag träffade och vi är tillsammans sen två år tillbaka.. Är ingen förespråkare av att spela spel. Menar bara på att vissa blir så himla absorberad av att måsta hitta ett förhållande. Det är för mig avtändande och min tolkning från mina egna erfarenheter är att männen jag träffade funkar på samma sätt. Man kan dejta seriöst och vara ärlig utan att vara helt viga sitt liv till att hitta någon att leva med. Mitt råd är att fokusera på att ha kul, då kommer känslor komma.
  • Anonym (Samma här)

Träffade en kille för femte gången igår som är min sista chansning innan jag lägger ner nätdejting för gott. Jag var hem till honom för första gången igår. Vi lärde mat, hade sex och såg på film. Vi somnade 02:00 och jag gick därifrån vid 09:00 då han hade saker han skulle göra idag.

Skrev när jag kom hem och tackade för en mysig kväll och att det hade varit roligt att fått se hur han bodde. Han läser det men har fortfarande 3 timmar senare inte fått något svar trots han varit online flera gånger.

Visst han skulle göra saker men tar väl inte lång tid att svara med ett : Tack själv

Jobbiga är när vi sa hej då i morse fick jag en stark känsla att vi kanske inte kommer ses igen och så här jag inte känt tidigare gånger vi skiljts åt sen nu att han inte svara tillbaka något vilket han också gjort tidigare men han kanske är stressad då han skulle hjälpa någon kompis på förmiddagen. Hm

Blir tokig på denna osäkerhet man känner....

Svar på tråden Osäker vid dejting