Inlägg från: Anonym (KulNot) |Visa alla inlägg
  • Anonym (KulNot)

Osäker vid dejting

Anonym (30) skrev 2020-09-02 08:42:44 följande:

Tycker inte det stämmer. Hade Tinder ett halvår. Träffade noggrant utvalda män, låg med dem på andra dejten oftast... Jag upplever att alla blev väldigt kära och bara ville gå fort fram. Jag ville inte ha en relation utan ville ha skoj och skönt sex. Vet inte om det blev någon instinkt hos männen att försöka ?fånga? mig. Mitt tips är att inte signalera för tydligt att du letar en relation. Att vara lite otillgänglig finner många attraktivt. Man ska inte spela spel men att chilla och bara njuta är en melodi som gjort männen jag dejtat väldigt på.

Kul att du fann en väg framåt på Tinder, bas behovet blev sex lät det som? Är däremot skarpt kritisk till din svårspelade del, det är kännetecken på manipulativt beteende och det ÄR att spela spel så skönhetsmåla dig inte på den punkten... Gör som du vill men be inte TS följa ditt exempel förslagsvis.

Om TS vill börja dejta seriöst så börja sätt tydliga mål i livet, vill du bli duktig på löpning ex sätta tider på Strava, lära dig mtb, landsvägscykling etc. eller flytta till någon ny stad för bättre gemenskaper? Hänget med tjejgänget (antar att du har flest tjejer som vänner) kanske pressar dig till saker du själv inte vill? När du står där redo för det stora klivet MÅSTE du ha utforskat ditt inre med vad DU vill. På ren tur kanske du kan finna någon härlig kille som influerar dig men då MÅSTE du vara redo på att ställa upp!
  • Anonym (KulNot)

Jag som herre har förstått det hela såhär baserat på 1 års dejtande:

-Män blir ratade konstant på nätdejting sidor, såvida inte du är van i krogsvängarna eller blivit serverad med ett utseende som hos en fotomodell.

-Tjejer är beredda på att stå 11 pers på rad för 1 man, tom om han är gift. Sjukt.

-Resterande 10 männen får vänja sig vid 30 års ålder å uppåt att fördjupa så sig i något intresse istället.

-Plötsligt är man som kvinna 40 år. Kvinnorna som väntade på rad har tröttnat på den jävla kön till snyggingen. Nu ger dem kritik till 10 männen som anses vara alltför upptagna med sina intressen. Så dags alltså...

-Oavsett ålder är kvinnor alltid över populära på nätdejting sidor. Det är dock en skillnad som uppstår om ovan lästs noggrannt. Vid 40 år har dem seriösa herrarna dragit. Nu härskar slöddren kvar.

Vad är lärdomen av detta? Den som står och gluttar i skyltfönstret för länge får stå med reklambroshyren kvar i handen. Även om det var en ful blus så var det en blus som gick och bära Faktiskt.

Svar på tråden Osäker vid dejting