• Anonym (Ja)

Osäker vid dejting

Anonym (Osäker) skrev 2020-09-01 15:05:24 följande:

Svarade två gånger såg jag nu. Men bra att du inte låg med honom. Jag har raderat tinder nu iallafall. Om den här killen jag träffar är intresserad så antar jag att han hör av sig igen. Om det skiter sig så struntar jag i killar för ett tag.

Ja han lär höra av sig om han är intresserad, dock bör ju du också höra av dig för att visa intresse
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-02 04:16:14 följande:

Det är ju de där gångerna när det inte flyter på att det automatiskt blir att man hör av sig först eller håller igång diskussionen lika mycker som man börjar känna osäkerhet.

Tex den kille jag har kontakt med mig skriver som långa mail (medelanden) till varandra och så svarar man inom 2 dagar men oftast så blir det varannan dag eller ibland samma dag. Det är bara innan vi ska ses och efter som det blir lite mer som chattkonversationer.

I mitt fall har det tidigare i det jag fått intresse av killen varit att oftast varit killen som varit väldigt på till en början men sen när man själv blivit intresserad så här killen börjat höra av sig mindre intensivt dvs hans mönster ändras och oftast tvärt. Blir segare att svara och höra av sig vilket kan ske över en natt bara ibland och även kan ske efter en dejt med som om de har gjort sitt jobb för de fått en i sitt nät och då kanske tappat intresset.

Nu menar inte jag att man behöver höras hela tiden eller flera gånger per dag men det blir sån skillnad hur snabbt man får svar. Tidigare behövde man knappt vänta längre än max 3 timmar men nu kanske han dröjer dagar med att höra av sig och svara på meddelanden och då börjar man ju fundera om han tappat sitt intresse och man börjar känna sig osäker både på killen och på sig själv oftast med.

Ja kanske, jag kan dock tycka det är rätt vanligt att det inte flyter på i början, båda är osäkra, rädda för att bli sårade osv. Jag var jätteosäker på om killen jag träffar nu ville fortsätta träffa mig där ett tag men jag tog mod till mig och frågade om han ville ses och det ville han jättegärna. Nu har vi dejtat i 4 mån och jag är mer säker på honom.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-02 19:07:42 följande:

Jag frågade om han ville ses idag och han föreslog ?kanske helgen istället? så nu känner jag att jag skiter i allt som har med killar att göra.

Hur länge har ni träffats? Ok, vad svarade du på det då? Frågade du honom vilken dag som skulle passa i helgen?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-02 23:07:20 följande:

Nej eftersom det var jag som hörde av mig så tycker jag det ligger på honom att fråga om dag faktiskt om han vill höras.

Ok nu förstår jag varför du har svårt att hitta någon :/
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-03 13:33:59 följande:

Jag tror inte att det är problemet faktiskt. Jag låg ju på och frågade om vi skulle ses. Innan har jag varit intiativtagande och frågat men killar verkar ju skrämmas av det. Jag orkar inte bli dissad igen. Om han vill ses så får han bestämma dag, jag gjorde ju det igår?

Men hur länge har ni setts då? Har ni hörts något mer idag?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-06 18:50:39 följande:

Jag har varit singel snart 4 år efter ett 5 år långt förhållande. Första året så dejtade jag lite smått då jag tyckte det var skönt att vara singel men sen när det gått 2 år så började jag känna att jag verkligen skulle vilja träffa någon och är öppen tidigt med att jag är ute efter någon som vill ha en seriös relation men vad hjälper det.

Vart träffar du killarna? Tinder?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-07 15:15:16 följande:

Han skrev kort nu men var inget att svara på. Han gav inge respons på det jag skickade till han igår när jag tackade för en trevlig kväll och att det hade varit roligt att se hur han bodde. Jag ska inte skriva något till honom. Hatar hålla på med spel men vad ska man göra?

Tror jag lägger ner nu nätdejting helt. Har gått på så många nitar nu och särskilt killen jag träffade innan killen jag har kontakt med nu.

Den kille gav jag en andra chans och han sa att han ångrade sig så förra gången att han blivit arg på sig själv att han inte tog chansen med mig men precis som gången innan så ghostar han mig på nytt efter 1 månad.

Litar inte ett skit på vad killar skriver längre. Bara tomma ord utan handling.

Varför frågar du inte om han har lust att ses igen? Ta lite initiativ. Det gjorde jag med han som jag dejtar nu, dejtat 4 mån nu. Hur ska han annars veta att du är intresserad?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-07 20:15:45 följande:

Jag har tagit tidigare inativ att ses och vi har setts. Jag tackade för senast och tänkte se om han föreslår att ses närmaste dagarna.

Ok så du har tagit alla initiativ hittills till att ses?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-09-09 05:54:32 följande:

Finns säkert bra killar med men nog mer jag som dras till fel killar online helt enkelt sen som sagt är 35+ och vill inte ha barn eller bli sambo igen.

Jag vill inte träffa någon som har barn redan så utbudet för mig är nog lite begränsat och därav så lättare för mig att råka ut för den typen av killar jag träffat.

Det där med att man säger att man är ute efter något seriöst bryr de sig inte mycket om för som en kille sa det är ju så man säger hur ska man annars få ligga?

Det var när jag frågade om att han sagt att han var ute efter något seriöst men som sen visade sig bara vara ute efter sex iaf med mig.

Killarna har av någon anledning inte sett dig som flickvänsmaterial. Eller så vill dem ha barn och då blir det problematiskt när du inte vill ha det.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-09 09:39:31 följande:

Vi sågs igår på hans intiativ. Jag är fortsatt osäker dock. Känns som vi kanske är mer KK:s än att vi dejtar

Jag var också osäker i början och trodde att han som jag träffar nu fortfarande också såg mig som en KK. Jag frågade rätt ut om han bara såg mig som det, tror vi hade setts 2 mån då någonting. Hur länge har ni setts? Fråga rakt ut?
Svar på tråden Osäker vid dejting