• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • Anileve93
    fruitloop skrev 2020-08-30 20:55:42 följande:

Jag har nu bjudit in alla som skickat sin mailadress =)

Viktigt att ni som vill vara med i vår FB-grupp (som är dold!) att ni PM:ar mig den mailadress som är kopplad till er Facebook.

Ses i gruppen! =) 

Har skickat Pm till dig. Vill gärna vara med i fb-gruppen

:)
  • moder_jord

Nu hoppar jag in här. Tog test idag. V 5+0 nu.

Även om jag mer eller mindre vetat i 2 v så är det alltid skönt med test som bekräftar känslan.

Har alltid känt när jag blivit gravid. Men denna gång har det varit så mycket starkare. Haft som nån slags molande/växtvärk/pirrande/ känsla inlivmodern varje dag i 2 v. Förmodligen från att ägget fäste. Inte som mensvärk. Inte ont. Bara som något hemlighetsmakeri som smyger runt och ger sig till känna.

Är dock lite fundersam varför jag har så långsam stegring på hCG. Är ändå 2 v och 1 dag sedan jag vaknade med att det stack och värkte i livmodern hela fm. Efter det mera lågmält till och från varje dag i ca 1 vecka. Och i en vecka konstant dygnet runt. Nästan som fjärilar i livmodern skulle mer förklara känslan än molande. :)

Med första kändes allt så självklart och litade på att allt skulle bli som det ska. Men nu med tredje Är det som att jag inte vågar bli helt glad. (Kan också vara att det inte sjunkit in än).
  • Majson
    moder_jord skrev 2020-08-31 18:51:27 följande:

Nu hoppar jag in här. Tog test idag. V 5+0 nu.

Även om jag mer eller mindre vetat i 2 v så är det alltid skönt med test som bekräftar känslan.

Har alltid känt när jag blivit gravid. Men denna gång har det varit så mycket starkare. Haft som nån slags molande/växtvärk/pirrande/ känsla inlivmodern varje dag i 2 v. Förmodligen från att ägget fäste. Inte som mensvärk. Inte ont. Bara som något hemlighetsmakeri som smyger runt och ger sig till känna.

Är dock lite fundersam varför jag har så långsam stegring på hCG. Är ändå 2 v och 1 dag sedan jag vaknade med att det stack och värkte i livmodern hela fm. Efter det mera lågmält till och från varje dag i ca 1 vecka. Och i en vecka konstant dygnet runt. Nästan som fjärilar i livmodern skulle mer förklara känslan än molande. :)

Med första kändes allt så självklart och litade på att allt skulle bli som det ska. Men nu med tredje Är det som att jag inte vågar bli helt glad. (Kan också vara att det inte sjunkit in än).

Det var inte ägglossning du hade för två veckor sen då?
  • moder_jord
    Majson skrev 2020-08-31 20:17:53 följande:

Det var inte ägglossning du hade för två veckor sen då?

Kanske. Men svårt att tro det var ÄL så sent. Hade fertilt sekret från 10:e augusti och hade ÄL värk i ena äggstocken 11-13 augusti. Så känns som konstigt att ägglossningen skulle bli så sen och då direkt börja mola och ge växtvärk i livmodern.

Hade nästan inget fertilt sekret kvar 14-16:e utan var som att östrogenet började dala där efter 13:e för att ägget antagligen lossat.

Det jag vaknade med 16:e kändes inte som ÄL värk. Som jag har varje ÄL.

Känns som ett mysterium.
  • moder_jord
    Majson skrev 2020-08-31 20:18:34 följande:

Och grattis förstås :D

Tack så mycket! <3
  • Lelleh

Hej!

Har gjort ivf och satte in ett 5 dagars den 22 augusti. Har testdag på lördag men testade redan i helgen pga illamående och halsbränna???? stickan visade två streck ? Så är då 4+0 idag. Har dock blödningar från och till förmodligen pga lutinus. Men håller såklart tummarna för att pricken stannar kvar?

• M1987
    Hej hoppar också in här. Grattis till era pluss! Glad
    Är 33 år och väntar mitt 3:e Jag plussade i torsdags förra veckan på dagen för bim. Det var på första försöket så är lite chockad fortfarande men väldigt förväntansfull. Fick neg på ett tidigt test bim-3 så var övertygad om att det inte hade tagit sig men så var det inte, 6 maj har vi bf om allt vill sig väl men eftersom jag blev akutsnittad dom två första gångerna så blir det planerat snitt någon gång innan dess. 

• M1987
    memmsan skrev 2020-08-29 14:53:12 följande:

Hej! Har precis fått ett svagt streck på stickan (bim på onsdag 3/9). Är ganska chockad fastän jag haft det på känn på något vis. Vi har två barn födda jan 18 och sept 19, så det skulle i såna fall bli ett tredje barn tätt. Vi är tydligen väldig kompatibla när det gäller att skapa liv...

Men som sagt... jag är chockad att det faktiskt blev så, igen. Jag är 37 år så borde ju vara mindre fertil liksom...

Känner likadant, 33 år och vårt 3:e gick på första försöket, dom tidigare (födda aug 14 och juni 17) var nog på 2:a alt.3:e om jag inte minns fel. 
  • M1987
    fruitloop skrev 2020-08-30 20:55:42 följande:

Jag har nu bjudit in alla som skickat sin mailadress =)

Viktigt att ni som vill vara med i vår FB-grupp (som är dold!) att ni PM:ar mig den mailadress som är kopplad till er Facebook.

Ses i gruppen! =) 

Jag har PM:at dig nyligen, var lite osäker på vilken mail som var kopplad men har nu uppdaterat min fb till den adress som jag skickade till dig så väntar på en inbjudan nu :) tack 
Svar på tråden Bf maj 2021