Miilna15 skrev 2020-10-03 19:18:34 följande:
Jag tycker det känns skönt att få höra några positiva historier också, och då menar jag inte mirakelhistorierna som t.ex. "min bekantas bekanta blev gravid naturligt efter 100 försök med IVF" eller "precis när de skulle adoptera blev hon gravid" - utan snarare de gånger IVF faktiskt fungerat. Kanske har det varit en extremt jobbig resa men som gett resultat, så man kan tänka att det faktiskt kan funka för en själv också nu när man får hjälp :)
Lycka till med syskonförsöket, och grattis till dottern
Hej, jag vill också passa på med lite pepp-talk. Jag är 41 år och vi har klassats som oförklarligt barnlösa, jag och min man. Inga barn sedan tidigare. Haft 5-6 missfall. Gjorde IVF på Nordiq i Gbg privat i mars (korta protokollet med gonal F). Plockade 7 ägg varav 3 befruktades. Ett embryo dog, ett klarade odling till blastocyst och ligger i frys. Det tredje återfördes som 2-dagars och det tog sig :D. Efter en turbulent och nervös tid med bl a hög DS-risk på KUB gjorde vi fostervattensprov och alla kromosomer var ok. Nu väntar vi en liten flicka som är beräknad 6 december och vi är så förväntansfulla och lyckliga!
Ge inte upp, även om ni som i mitt fall ?bara? får tre befruktade ägg. Jag var sååååå besviken men guldägget fanns ju där :D.
Så, IVF funkar, även om det känns tröstlöst och jobbigt med hormonsvaj, sprutor och det där jäkla kladdiga Lutinus. Önskar er som är mitt i behandling nu all lycka till, håller tummar och tår!!