• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-09-27 10:07:43 följande:

Hej på er alla medsystrar,

Jag började ivf i onsdags- vi har en fyra åring som kom helt naturligt. Nu har vi försökt i ett år för syskon utan skäl varför der inte tagit. Tror dock att det kan vara min blindtarmsoperation som kan vara skälet.. var på äggledarspolning ocj der var passage men lite långsammare på höger sida så misstänker ändå att det är skälet. Nu är vi hursomhelst igång med ivf, och hoppas på som ni alla att det ska gå vägen.. ni som haft uttag- vilken dag har ni haft det?

HjärtaHjärta

Ivf 1: Dag 11 Gonal F 175 IE 8 st äggblåsor
    Ivf  2: Dag 8 Menopur, 150 IE, 9st äggblåsor ,de flesta omogna vid plock tyvärr.
    Ivf 3: Dag 12 Gonal F 300 IE+Synarelaspray långa metoden,11 st äggblåsor
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-09-28 10:58:59 följande:

Hoppar in igen :) är inne på min fjärde sprutdag med gonal f 150. Lägger till nästa spruta imorgon och har UL i övermorgon. Mår precis som vanligt.

Det är vår första ivf, oförklarat, började försöka våren 2019.

Jag behöver också er hjälp- är bjuden på en väns bröllop på dagen då sannolikheten är stor att det blir äggåterföring. Bröllopet är utanför stan och transporten dit går vid lunch, återföring sker ofta på eftermiddagen. Vi kan ta oss dit själva men behöver då en bra bortförklaring till att missa vigsel och dagens festligheter som är planerade sedan så länge. Vill inte berätta sanningen i detta läge. Har ni tips på en akut anledning att komma sent? :)

Skulle oxå säga nått sådant,att du behöver fara en sväng på en läkartid/ tandläkartid du har fått mer akut. Säg att du har bitit av en bit av en tand eller nått.

Och så går ni innan folk börjar fråga nått mera :D

Tyvärr är ju endel folk väldigt frågvisa fast man säger att det är privat...
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-09-27 20:17:04 följande:

Hej!

Jag är på behandlingsdag 7 och imorgon har jag förstå UL. Hoppas det blir äggplock i veckan men jag har ingen aning om vad jag kan förvänta mig. Kan man såhär i förväg märka om en reagerar (eller inte) på hormonerna? Någon här som har haft några biverkningar med gonal-f? Jag börjar bara känna av att mina bröst gör lite ont (jag tar både gonal-f och fyremadel sen i fredags) och kanske att jag känner mig mer trött (vilket kan vara att jag bara inbillar mig egentligen). :)

Jag har egentligen inte känt av att jag har reagerat på sprutorna,då har jag haft mellan 8-11 st äggblåsor på mina 3 ivf,lite molvärk har jag haft.

Det är sen när jag har tagit Ovitrellen som det har börjat mola,värka,sticka och dra i magen :)

Har fått sjukt mycket ägglossningsflytningar dock av gonal-f sprutan i slutet av sprutperioden.
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-09-28 17:44:55 följande:
    Tack för ditt svar! :)

Jag har också likande antal blåsor. Vet du om vi ligger under medel? För gynekologen idag uttryckte sig klumpigt och fick mig att känna att jag har för få i jmf med andra som har 15-20. Jag grät hela vägen hem i bilen (kanske är extra känslig av hormonerna ändå, haha).

Jag är också orolig för Ovitrelle då jag brukar ha ägglossningsont vanligtvis och kan då tänka mig att det kommer bli åtminstone 8ggr värre efter den sprutan. Fick du ta värktabletter eller var det ok ändå?
    Nej fy vad tokigt att hon fick dig att känna så Gråter

Jag vet inte riktigt, jag fick intrycket av min klinik att ca 10 äggblåsor var precis lagom,jag har läst att de som har haft många äggblåsor, typ upp mot 20 st,så blir inte procenten med befruktade ägg mera :) I regel alltså,undantag finns ju såklart. Många som skriver, kvalitet före kvantitet!

Läste att du hade just nu 7-8 stora,det är inte fy skam tycker jag,de är nått du absolut kan vara nöjd med. Och som du skrev flera var pågång oxå,så utgången kan ju betyda ännu fler vid ÄP Glad

Jag klara mig utan värktabletter.
    Och då jag skulle behövt som mest,natten då vi åkte till kliniken hade jag förstås inte några värktabletter med.
  • Sussna85

Om era funderingar kring Fyramadelen :) Jag har oxå alltid fått utskrivet 1 pkt,5st i gången. De har skrivit ut mera vartefterGlad

• Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-09-28 21:56:24 följande:

Tack för dina vänliga ord, de gjorde min dag! <3 det är så lätt att övertolka allting när en befinner sig i en så känslig situation.

Håller du också på med IVF nu?

Vad bra att jag kunde hjälpa :) Vet hyr det är när tankarna snurrar i 180 <3

Jag ruvar faktiskt på ett litet ägg just nu,ruvardag 5 idag efter mitt tredje ivf.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-09-28 21:27:43 följande:

ok, tack för info! Jag skulle så hoppas på ägguttag redan på söndag men vet ej. Imorgon ultraljud- så spännande!

Hoppas det går bra på UL och det visar på fina blåsor :)
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-09-29 20:05:51 följande:
    Tack.. behövde öka dosen till 225 menopur och dit igen på lördagen- lite besviken att det inte kommit längre men i början på nästa vecka lär det bli åggplock iaf, och insättning också- känns pirrigt!
    Ok jag förstår det, hur många hade du nu och vet du storlek på dom? :)
  • Sussna85
    thirez skrev 2020-09-29 18:53:59 följande:

Hej,

Hoppar in här!

Har en dotter född i december -18 på första ivf-försöket.

Idag var tanken att vi skulle göra syskonförsök.

Vi hade 5st blastocyster i frysen på Linnekliniken (1st 5 dagars och resten 6dagars). När vi kom fram idag fick vi veta att inget av dom klarat upptiningen. Så det var bara vända och åka 2h hem igen. Blev sååå chockad och ledsen. Men börjar samla mig nu och tänka på att göra om hela processen igen. Hoppas jag får hålla er sällskap!

Fy så ledsamt, styrkekram och starka tankar! Bra att du kan blicka framåt till nya försökHjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020