IVF hösten/vintern 2020
Svagt positivt nu i morse med :) så nu hoppas jag att det går hela vägen och till er som kämpar sluta inte så värt det när man får ett plus :)
Svagt positivt nu i morse med :) så nu hoppas jag att det går hela vägen och till er som kämpar sluta inte så värt det när man får ett plus :)
Imorgon kl 9.30 ska vi infinna oss på ÄP i Åbo. Nervös och nojjig som vanligt,tänk om alla äggblåsor är borta...de var så stora i torsdags redan på UL.
Har så svårt att lita på att kliniken kan sin sak,dumt jag vet.
Men kan inte sluta oroa mig att Synarelan inte har gjort sitt jobb och stoppat en spontan ÄL.
Det värker,sticker och drar nått enormt nu efter Ovitrellen igår.
Så här stora var alla blåsorna i torsdags,hur stora har era varit vid plock?
Jamen ingen bild kom...
Jag har aldrig fått veta hur många och stora äggblåsor jag haft inför äp. Däremot vet jag att min enda äggblåsa inför fet växte exakt 1 mm per dygn (i snitt) mellan två ul (13-17mm) och jag fick ta ovitrelle två dagar senare. Eftersom du har så många äggblåsor så tror jag verkligen inte du har något att oroa dig för. Det kommer gå fint!
Hej allihopa. Vill uppdatera er här. Jag fick i ett tvådagars och har testdag imorgon. Jag hade 4 embryon som skulle odlas vidare men inget klarade sig. Jag förlorade allt hopp om det jag har i mig just nu. Mina symptom är väldigt milda. Mild molvärk som jag framförallt känner under kvällen. Brösten är ömma på sidorna om man rör dem och de senaste dagarna har de varit lite mer tunga/fasta men inget speciellt. Vi bestämde för att ta test idag eftersom det är söndag och vi båda kan vara med. Känner mig absolut inte gravid och pluset Kommer fram snabbt. Känns heeeeeeeeelt otroligt. Så många test som vi tagit under två års tid och jag började tvivla på mina ägg. Blev riktigt orolig och det satte sig. Jag hoppas att detta kan ge hopp till er där ute. Få ägg behöver inte vara sämre och att få tillbaka tvådagars behöver inte heller vara sämre än en blasto. Har testat blasto i stimulerad cykel men också en frysåterföring av blastcyst men en tvådagars funkade för mig. Tredje gången gilt.
Konstigt nog är det svårt att ta in pluset. Vad gör man nu? Har inte jättetydliga symptom. Hur ska man kunna vänta 3 v till UL?
Läste att jag ska fortsätta med lutinus två gånger om dagen morgon och kväll - tills paketet är slut. Det är väl ungefär en vecka. Låter det bra? Läste annat högre upp i tråden . Vilka tider tar ni?
Då var det gjort,en mycket bättre upplevelse än föregående ÄP,fick så mycket lugnande denna gång så jag t.om dåsa av en kort sväng. 10 st av 11 ägg fick de ut,hoppas att de är mogna denna gång,men en klar förbättring i antal än de två första gångerna iallafall :)
Vad roligt med så positiva nyheter! Nu håller vi både tummar och tår för att många befruktas och blir små fina embryon också. Åker du hem mellan äggplock och återföring eller stannar ni kvar?
Hej och grattis till alla som plussat! Ni är så värda det :)
Här är det deppig måndag. Rd4 och mår lika kasst som när jag började med progesteronet, nu har molvärken ökat och brösten är jätteömma. Känns som innan mens. Den enda gången jag varit gravid hade jag inte ett enda symptom. Skillnaden nu kan ju vara att dosen är nästan 3 gånger högre eller så har de inte fäst. Eller så är det för tidigt att spekulera. Är i vilket fall nedstämd och förstår inte hur vi ska kunna acceptera att det inte blir fler barn. Tycker jag ser bebisar precis överallt, alla är gravida och själv känner jag mig som 100 år och förbrukad typ.
Heja er! Önskar er all lycka