• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-02-12 21:07:52 följande:

<3 Det var helt blank när jag testade igen efter att knappt ha druckit något på 3h. På söndag är det testdag, men nu vet jag att det är kört. Drack två glas vin och slutade med lutinus nu.

Jag ska försöka att ladda om och tänka positivt. Det är så jobbigt att hela livet kretsar kring ivf.

Kram

Åh nej,vad ledsamt att läsa. En stor stor kram till dig! Men nu vet du att den lilla kan fästa,jag vet,just nu är det en väldigt klen tröst såklart <3 Läste ni har en snöflinga kvar,jag håller tummarna att det är den lilla bäbisen ni har väntat på,när det blir dags för FET igen! Hoppas,om det är de ni vill att ni får hoppa på tåget igen inom kort,och ja,det blir ju så att detta med ivf uppslukar hela ens väsen <3
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-12 17:55:40 följande:

Ååh så underbart <3 har blödningen slutat helt? Sa dem att du ska vila?

Här har blödningen kommit tillbaka nu idag,var färskt blod nu vid ett wc besök,försöker behålla lugnet och hoppas än en gång på att det inte är en mf blödning ;(

Ingen har sagt nått om att ta det lugnt,men jag vågar inte gör så mycket annat. Jag som annars tränar många dagar i veckan så vågar jag nu inte göra nått.
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-13 12:23:44 följande:

Kan ju vara föreliggande moderkaka, för de hade en som gjorde IVF och som fick blödningar i början visade sig senare vara föreliggande moderkaka. Min svägerska hade samma sak hon trodde ju att mensen kom och visste inre hon va gravid förrän hon tog CB som visade 3+, den lyckan hade man ju velat själv uppleva ovetandes gravid och vips in i v8 bara sådär haha ;)

Ja tänk att bara ha hoppat fram några veckor utan nojja och oro,haha,nice :) gyn läkaren undersökte var min livmoder låg,den var långt bakåt sa hon...dock inget om nån moderkaka. Men den kanske man inte kan se/känna så här tidigt i graviditeten? Hmm...
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-13 12:54:03 följande:
    Precis haha. Ja tror inte dem kan se så tidigt utan dem såg det senaere och då kunde konstatera att blödningarna berodde nog på de. För vet min svägerska sa se till så dem stoppar den långt in så den inte fäster långt ner :D men den fäster ju ändå där den vill haha.
    Ja de små embryona gör nog lite som de vill de får man ju erfaraDrömmer
  • Sussna85
    Ivf2020 skrev 2021-02-13 10:57:18 följande:

[quote=80951745][quote-nick]Sussna85 skrev 2021-02-13 10:48:31 följande:[/quote-nick]

Här har blödningen kommit tillbaka nu idag,var färskt blod nu vid ett wc besök,försöker behålla lugnet och hoppas än en gång på att det inte är en mf blödning ;(

Ingen har sagt nått om att ta det lugnt,men jag vågar inte gör så mycket annat. Jag som annars tränar många dagar i veckan så vågar jag nu inte göra nått.

[/quote

Åh. Jag förstår din oro :'( men håll hoppet upep, vet en annan som fick störtblödning i v. 6 samt v. 8. Hon har idag en frisk tös :)

Åh,såna historier vill jag höra nu,tack<3

Ja jag har försökt att behålla lugnet lite,men egentligen skulle jag bara vilja skrika rakt ut och springa till akuten. Inget illamående idag heller så,fast det har ju kommit och gått förut med men varför måste det vara borta just idag..
    Filly skrev 2021-02-13 18:32:53 följande:

Hur har det varit med blödningen idag? Har det avtagit? Vad kan man göra i den här situation? Ska du liksom ringa till vården eller ska man avvakta?

Jag hoppas verkligen inte det är den typen av blödning<3

Ta nu inte ut någonting i förväg. Skickar massa tur till dig. Kram

Det har inte kommit mera nu under kvällen,men molar och sticker i livmodern..ja de sa från gyn kliniken att det var bara att höra av mig vid en fortsatt blödning,men nu är det helg och då är det akuten som gäller,därav har jag avvaktat. Får se om jag kan få till ett VUL inom kort,har ju en inbokat första besök och inskrivning på måndag. Och tack snälla du <3
  • Sussna85

[ nquote=80952796][quote-nick]Ivf2020 skrev 2021-02-13 21:33:54 följande:[/quote-nick]Jag pratade lite med psykologen när jag fick mitt ma och hon sa att i fallen när man genomgår ivf ställer man så höga krav på sig själv. Man ska må dåligt genom graviditet osv för att va säker.. De här kraven hade man inte ställt om det hade fungerat på egen hand.. Jag vill och vågar tro att allt kommer gå vägen för dig, på något sätt är det ju ändå skönt att inte må illa. Det är din tur nu, jag tror de![/quote]

Ja det är nog så. Jag har fått ett mf förut,börjar bli ett bra tag sen. Men då kunde jag fortfarande få barn på naturlig väg,jag/vi kunde själv bestämma när,och hur vi ville försöka igen. Den förutsättningen har vi inte längre...nu är det upp till en klinik och läkare att säga när och hur vi kan få försöka igen,om nu detta faktiskt leder till ett misssfall. Och därtill är jag beroende av en utomstående som kan ge mig äggceller. Så det känns så otroligt frustrerande allting.

Frustration är nog en röd tråd genom hela ivf/äd resan hos många tror jag <3

Tack för att du vågar tro för mig,det värmer i hjärtat <3

Jag hoppas du får din mens inom kort så ni får komma igång igen,du och alla här inne är såna jäkla kämpar alltså! En stor kram till dig!

• Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-14 09:34:13 följande:

:( :( den e på väg att släppa. Idag blev det minus på testet & endast 1-2 på digitala. För 3 dagar sedan va det ett fint plus som du ser på bilden & 2-3 på digitala. Mina gravsymtom försvann häromdagen :(

Sämsta alla hjärtans dag nånsin!

Beklagar så här med,så ledsamt. En stor styrkekram till dig! <3
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2021-02-15 22:07:24 följande:

Hej är det samma som omega 3?

Vad är det bra för?

Har återsättning imorgon, när bör man börja med det isåfall.

Räknas det som naturläkemedel?

Lycka till på ET idag! Härligt att få ruva igenHjärta
    Jag var försiktig med naturläkemedel efter ET,och vågar inte heller äta nått nu som gravid. Annars älskar jag att stoppa i mig ett och annat,haha men nu vågar jag inte.
    Men omega 3 ska väl inte räknas som naturläkemedel tror jag.
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-16 13:59:56 följande:

Lycka till idag!! Hoppas att det går bra :)

Är det ok att äta vitaminer efter ET iallafall?

Jag har stoppat i mig lite allt möjligt i naturpreparats väg,slutat nån dag före ET bara. Men Q10 tror jag ja har tagit fast jag ha ruvat,minnet sviker,hmm..

Hoppas du Anna får ut lite av dina önskemål i din behandling! Lycka till imorgon <3
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-16 20:14:51 följande:

Nu har det börjat :(

Stor kram till dig!Hjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020