• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-02-09 20:16:11 följande:

Ååh neej men kan dem inte ge dig mer progesteron eller något?? Kan inte sånt stoppa så man inte blöder eller? Du kanske borde sjukskriva dig från jobbet och vila istället :(

Jag tog just extra östrogen och extra progesteron på eget behåg faktiskt. Hoppas att det kanske hjälper på nått vis fast jag redan blöder mycket. Ja...jag har ju sån jäkla arbetsmoral och har redan varit hemma med dottern förra veckan en hel del. Men ska se hur natten fortlöper,om jag får mera ont/blöder ännu mer.
    Dhalia skrev 2021-02-09 20:20:29 följande:

Sussna, ja har en vän som gjorde IVF och hon hade problem med en del blödningar i början hon sa hon blödde så mycket så hon trodde de inte fanns något men när dem gjorde ultraljud så fanns den ju där ändå med pickande hjärta. Blev en bebis sedan!

Ja det ger lite hopp med såna historier,tack fina <3 om det vara skulle vara blödning,men med denna värk därtill,förbannat :/
  • Sussna85

Tack så innerligt alla som stöttar och håller tummarna och hoppas med mig, envar i denna tråd har sina egna sorger och bekymmer och ändå finns det en sån medmänsklighet och kärlek. Jag blir så rörd,ni skulle bara veta. Tack tack tack <3

Inget mera blod i morse,men det blödde jätte mycket till långt in på kvällen igår. Idag molar det lite i magen,inte denna smärta som igår,men ett lätt illamåendet har jag känt hela dagen,försöker tänka att det är ett bra tecken.

• Sussna85
    Lunaymar skrev 2021-02-10 12:38:33 följande:
    Oh det låter superbra!! Och så skönt att du har VUL imorgon och kan kolla att allt ser ok ut. Kan ju vara så att du hade en hematom där som började blöda. Tänker på dig! <3
    GlitterLina skrev 2021-02-10 12:59:15 följande:
    Än är inte hoppet ute! Hoppas torsdagen kommer fort för dig

Kram

HjärtaHjärtaHjärta
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-10 19:24:06 följande:

De va skönt att höra vila mycket! Håller tummarna att allt ser bra ut imorgon och att lillen mår bra <3

Ivf2020 skrev 2021-02-10 21:09:24 följande:

Det är därför vi finns här. Det kommer gå väl ska du se, jag håller alla tummar o tår jag äger och har. Du är värd detta!

Filly skrev 2021-02-10 22:26:32 följande:

Åh vad skönt att höra att blödningen har avtagit och försvunnit<3 har tänkt på dig.

Nu hoppas jag att värken inte blir allt för jobbig och också försvinner.

Var det imorgon du ska på ultraljud?

minnie768 skrev 2021-02-10 20:00:49 följande:

Skickar en stor styrkekram till dig Sussna!! <3

Håller tummarna att det bara är en "vanlig" blödning som är helt ofarligt under vissa graviditeter och att du får se hjärtat ticka även imorgon på vul. KRAM

Tack tack tack snälla fina ni! <3 kl 10 ska jag vara där idag,är på jobbet och får ingenting gjort för tillfället,haha.
  • Sussna85

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

• Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-11 12:26:49 följande:

Wow så härligt :) :)

Tack! <3 Ser att dina test är starka och fina,härligt:)
    Inalina skrev 2021-02-11 13:14:53 följande:

Åh så underbart att läsa!!! (och se=)!! blir så glad för din skull, vet precis vad du går igenom!!

kunde de se något om vart blödningen kom ifrån? man får ju väldigt känsliga slemhinnor etc i graviditeten så egentligen kan det ju ha varit så! 

<3 <3 nä hon kunde inte se nått,prata om en tvilling som kanske blödde ut,att ägget skulle ha delat sig till två...men jag vet inte om jag köper det. Men jag är så otroligt glad att jag fick se hens lilla hjärta slå.
    GlitterLina skrev 2021-02-11 12:42:05 följande:

Jag fick 2-3 idag på digitala

Men det är ju endast 8 dagar sedan jag gjorde insättning. Alltså är endast i v 4 idag gick jag in i det.

Är det inte för tidigt att redan få 2-3 v på veckoindikatorn?

Alla har olika hcg halt vid en graviditet,du har lite mera bara antagligen :)
    Annna84 skrev 2021-02-11 12:06:08 följande:

Lycka!!!! Å så underbart och skönt att höra Susanna! Jag är så glad för din skull

Tack tack snälla <3 Nu håller jag tummarna att dina test ökar oxå! Kramar<3
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2021-02-11 19:36:21 följande:

Åååå så fint att höra! Tänkt på dig idag!

Clemmentina skrev 2021-02-11 19:37:43 följande:

Vilka härliga nyheter! Så tidigt kan det vara svårt att få det helt rätt har jag hört. En mm skillnad kan vara flera dagar. :)

[quote=80948825][quote-nick]Always choklad skrev 2021-02-11 20:17:59 följande:[/quote-nick]Hej men vad härligt att se. Ger hopp till oss andra också att bara för att det blöder behöver det inte vara kört.

Grattis igen

Filly skrev 2021-02-11 23:36:53 följande:

Åh vilken lycka!! Så glad att höra att allting såg bra ut!:D

Så fint att höra lilla hjärtslagen alltså. Wow!<3

Lunaymar skrev 2021-02-12 08:29:43 följande:

Vad underbart!!! Och vilken lättnad. <3

Hoppas du/mår bättre nu. Och dethär med att mäta, jag undrar ju hur noggrant det är haha. Tänker mig att deg blir lättare att se senare i graviditeten.

Kram!

<3 <3 Fina ni! Ja,det är ju svårt att mäta exakt när de är så små så små ännu,det samma ju läkaren själv oxå så jag får tro på det :D Ska försöka njuta nu och lära mig att t.ex symptomen kommer och går och inte nojja över allting,och bäbis mår bra ändå ;)
  • Sussna85
    Filly skrev 2021-02-12 07:01:26 följande:

God morgon på er. Kanske kan jag få lite tröst här med. Mitt i all denna glädjande så får jag kanske komma med ett mindre rolig nyhet. Tog testet imorse, en dag innan testdag, och det visade sig vara negativt. Usch. Detta känns så tungt.

Gråtit en skvätt och skjutit upp att starta min jobbdag.

Det var som en svettning bara kom över mig när det är helt blankt på stickan... fan. Varför funkar inte det. Vad är det för fel på min kropp:( vänner som lyckades på första försöket men inte vi. Vad gör jag för fel:( jag är arg, ledsen, förtvivlad, mer ledsen.. den här ruvningstiden på bara 2 veckor känns som 6 månader.

Vi har diskuterat nu hur vi ska göra inför nästa. Jag kommer sluta ta cyclogest med detsamma så mensen får komma. Sedan har vi 2 ivf behandlingar kvar. Men vi kunde byta ut 1st ivf behandling till 2 frysta återföringar. Jag vill ju förbruka 1st ivf för återföringar nu, dels ta en paus från alla sprutor. Men farhågan är ju om äggen inte överlever upptiningen. Då blir det ingen återföring och en månad skjuts upp. Får jag bolla tankar med er om hur ni skulle gjort?

Usch ja, vad tråkig läsning. Så här på en fredag. Jag känner liksom ändå glädjen av livet osv. Men är bara så arg inombords på något sätt. Inte meningen att komma som någon självömkan men jag blir bara så trött på kroppen. ?Vad är det för fel!?? Det är de orden som skriker inom mig. Arg inombords men tårarna rinner utanpå

Åh vännen vad ledsamt att läsa <3 Stor kram till dig/er! Bryt ihop,förbanna orättvisan och kom sedan igen,ni kommer att lyckas,på ett eller annat sätt!

De fryser ju bara ägg med bra kvalitet så jag skulle försöka göra ett FET,de små äggen ska klara upptiningen bra <3

En än gång stor kram!
  • Sussna85
    Filly skrev 2021-02-12 12:17:05 följande:

Tack fina du

Det blir som du sa, kliniken rekommenderar också att göra FET. Dock blir det inte nu direkt när mensen kommer, utan de ville att kroppen skulle få göra sig av med hormonerna först och ta återföring vid nästa mens.

Ja usch, det är en konstig känsla av ilska och sorg. Känner att jag ligger bra i fas på jobbet, stänger snart av datorn och tar nog helg. Bryta ihop och resa mig igen! 

Tusentack för stöttningen och de fina orden

Hoppas att du och pyret mår bra. Njut av helgen:)

Kram

Jo det brukar vara en blandning av många känslor,fy <3 Men då är du snart på gång igen! Låt denna månad vara en fristad för allt du inte kan eller vågar göra när du blir ruvare igen<3

Tack<3 Jo jag ska oxå just fara hem och njuta av denna helg :)
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-12 21:42:36 följande:

Fa

Fasen tog detta vid 19 tiden igår va det ju 2-3 på morgonen:(

Både symptom och graviditetstest går upp och ner. Men jag vet man blir skitorolig! <3 Mina symptom har verkligen pendlat upp och ner,likaså mina test. Har dock ej tagit mer än 1 digitalt,men de vanliga har jag stirrat på och jämfört och våndats över i snart 1 månad(ja jag har tagit ett x antal...)

Så misströsta inte ännu vännen <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020