• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-02-07 10:31:26 följande:

Jag fick ett plus igår, mitt första, helt overkligt och jag kan inte förstå det ännu. Det var suuupersvagt men på det digitala stod det gravid 1-2v :) Nu tänker jag bara ta en dag i taget, och testa varannan dag och se om det ökar, på söndag är det officiell testdag. Hur många veckor efter testdagen får man komma på första VUL hos ivf-kliniken?

Nämen så härligt att läsa! Mega stort grattis till dig! <3

På vår klinik i Finland så ingick det inget vul,men de ville att man skulle ta ett typ 2-3 veckor efter plus,som tur var blev jag beviljad det från allmänna vården här hemma. Skulle annars ha gått privat ändå men...
  • Sussna85
    Filly skrev 2021-02-07 18:41:23 följande:

Jag följer er och läser allas inlägg. Det är så otroligt starka kvinnor vi har här känner jag! Såna kämpe!

Det är med en sån styrka egentligen att vi alla orkar efter negativt, behandlingar efter behandlingar...

Ser att många ruvar och några är på gång med att på börja. O så är det ni som har fått det efterlängtade plusset - fantastiskt!:D grattis!man blir så glad av att läsa. Det ger hopp:)

Jag har varit frånvarande, har varit rädd, mer ängslig denna gång. Nu när vi fått gå över till privat. Pressen och stressen. Har testdag på lördag och jag känner absolut ingenting.

Så var det sist också när jag testade negativt. Noll symtom. Ovitrelle har gått ur kroppen så mina bröst är inte ömma längre. Och jag har ju aldrig varit gravid så jag vet inte hur det ska kännas eller om jag ens ska känna någonting.

Nu är jag bara rädd att ta det jäkla testet! Vill inte känna tomheten när det inte dyker upp det förväntade resultatet.

Testdag lördag och förväntad mens lördag - vilket jäkla race! Hoppas mensen förlorar hehe

Fick tillbaka ett 5 dagars blastocyst i färsk återföring.

Det som också är nytt är att jag fick cyclogest istället för Lutinus. Är det någon annan som använt detta?

Åh <3 Men jag hoppas och håller tummarna ännu för dig!

Jag tar Cyclogest 400mg*2. Tycker det är bättre än Lutinus,mindre kladd och lättare att föra upp pga av deras utseende och konsistens:) Lutinus är så hårda och sträva:/
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-07 21:07:01 följande:

Tack fina du! Hur mår du? Jag känner inga symtom alls än, men försöker tänka att det är väldigt tidigt och normalt.

<3 Det är så många som inte känner symptom så här tidigt,jag kände nada med min första,det var egentligen bara en växande mage som gjorde att jag förstod att jag verkligen var gravid genom hela graviditeten :D

Tack vännen,det är ok med mig,väntar med skräckblandad förtjusning på ultraljudet nu på torsdag. Ett stadigt illamående som kommer och går under dagarna,utom igår då det var som bortblåst,hmmm..

Igår molande det som attans i magen hela dagen,vilket jag inte har upplevt förut. Förhoppningsvis är det ett gott tecken på att det växer som de ska därinne.
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-08 11:45:27 följande:

Hoppas såååå

Det där är ett plus! Yeyy! Grattis <3
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2021-02-08 13:58:36 följande:

Hej var på ul nu på morgonen. Kör med proginon ej naturlig cykel. Hade slemhinna 8mm. Nu väntar jag på besked vad de säger om jag är redo att köra återföring nästa vecka eller..

Jamen då är den lille slemhinnan redo för ett ägg! Nice! Och återföring nu på tisdag ser jag :) Spännande <3
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2021-02-08 17:09:11 följande:

Just det! :) Är inne här ibland och följer med. Vi vet inte kön eftersom vi ville att det skulle bli en överraskning, men oj vad sugen man är på att ta reda på det ändå! Det som oroar mig nu är olika typer av fel på barnet eftersom att jag inte vågade göra kub/nipt pga den långa, brokiga vägen hit... Fast å andra sidan ser man ju så ofantligt få sjukdomar via de testen och jag är övertygad om att jag kommer älska barnet oavsett om något skulle gå fel.

Hur går allt för dig? Kram

Åh så härligt att höra av dig! Redan v.26 tyckte ja jag läste :D

Det klia så i fingrarna på mig med första barnet,då tog vi reda på vem som låg i magen. Med andra barnet ville jag ha en överraskning:)

Och nu...ja nu vill jag bara att allt ska gå bra med allt,men bara allt fortgår som det ska nu så kanske nyfiken tar överhanden,vem vet ;) Stor kram till dig!
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Nå nu,ingen tvekan om saken :D Stort stort grattis igen! <3
  • Sussna85

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.
    Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannasGråter Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

• Sussna85
    Grustradgarden skrev 2021-02-09 17:17:30 följande:
    Jag är inte religiös på något vis, men nu ska jag be till högre makter för din skull! KRAM
    Hjärta Tack fina du,jag är inte heller religös men ber just nu så hårt att den lill* vill stanna. Men vill oxå vara realist i detta när det gör så ont och blöder så mycket. Men TACKHjärta
    Filly skrev 2021-02-09 18:01:42 följande:
    Kunde de säga varför blödningen kom?

Men du, tänk så att det finns ett litet pyre därinne som mår bra. Det behöver inte alls vara av det värsta som du tänker, jag hoppas innerligt att det aldrig kommer vara så också!

Skickar all tur-energi till er<3
    Nä..livmodertappen var stäng sa hon. Det är ju förstås nått positivt. Maskinen hon använde gav inte så bra ultraljudsbild så det enda hon sa var att hon såg ett foster i rätt storlek för veckan, och det såg ut som ett litet hjärta pulsera där. Tack snällaHjärta Jag kan ju inte påverka detta det minsta,får nu ta emot din tur-energi och bara hoppasGlad
    Lunaymar skrev 2021-02-09 18:04:04 följande:
    Oh nej :(

Men är det lite blod så kanske det inte är någon fara Sussna! Det är vanligare än vad man tror med blödningar i tidig graviditet. Sen är det också vanligt med molvärk, det behöver du inte oroa dig om. Vissa kvinnor får så ont så de behöver åka in men det behöver inte betyda ngt dåligt. Håller tummarna för er <3
    Det bara rinner färskt mörkt rött när jag går på toa, ursäkta infon. Men inte någe klumpar eller så,ännu iallafall. TackHjärta jag hoppas att molvärken inte har med blödningen att göra,och får bara hoppas att hens lilla hjärta är starkt nog att fortsätta slå.

• Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-09 19:34:08 följande:

Nej fy så jobbigt :( :( stackare. Håller tummar för att den lilla klarar detta! Kram

Ja :( Jag hade ju turen att få se det där hjärtat slå nog,det trodde jag inte. Men nu så har jag blödit så mycket..och med denna värk. Det bådar inte gott,blir en lång väntan till torsdag. Men tack fina du<3 Kram!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020