• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Lunaymar skrev 2020-12-11 13:45:49 följande:

Ja, även om det kostar ganska mycket. Vi har ändå två försök kvar vilket är ganska mycket tänker jag.

En annan fråga - Har du ngn gång testat det långa protokollet?

Vi hade 11 ägg men de växte i ofas så vi förlorade många omogna. Tänkte att det kanske är bra att på ngt sätt synka tillväxten lite iaf och läste att för vissa så funkar det med att nedreglera innan.

Ja med två försök kvar så förstår jag att inte privat är ett alternativ riktigt än kanske :)

Jag har prövat långa en gång,fick då flest ägg(11st) och vid ÄP var 10 mogna. Så egentligen blev det bäst resultat vid den långa metoden för mig, flest ägg och minst omogna:)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-12-11 11:49:23 följande:

Oj, jag var bara in och kollade läget här så läser jag detta :D Vad otroligt spännande! Grattis och lycka till, hoppas att det här är det din kropp har väntat på. Vilken julklapp :) Blev alldeles glad nu :)

GlitterLina skrev 2020-12-11 12:15:31 följande:

Me. Oj va spännande för er :)

Grustradgarden skrev 2020-12-11 13:07:16 följande:

Fantastiskt! :) lycka till!

Lunaymar skrev 2020-12-11 13:42:59 följande:

Vad glad jag blir av att läsa detta! Fantastiskt!!!

Vad kul att det har gått så snabbt :)

Tack tack alla fina! <3 Blev helt paff när kliniken ringde och sa att nu har vi en donator! Tackar ni ja? Var helt inställd med att vi måste vänta ett tag. Men ja,inte klagar jag :)
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-12-11 13:07:16 följande:

Fantastiskt! :) lycka till!

Ölandstoka skrev 2020-12-11 11:49:23 följande:

Oj, jag var bara in och kollade läget här så läser jag detta :D Vad otroligt spännande! Grattis och lycka till, hoppas att det här är det din kropp har väntat på. Vilken julklapp :) Blev alldeles glad nu :)

Hur går det för er två med era små därinne? <3
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-12-11 18:42:36 följande:

Ååh va snabbt det gick helt otroligt!! Så glad för er skull, massa grattis <3

Clemmentina skrev 2020-12-11 19:30:48 följande:

Vad roligt! Lycka till! :)

AndraSladdis skrev 2020-12-11 20:15:39 följande:

Oj vad snabbt! Blir spännande att följa detta!

Chajsa skrev 2020-12-12 00:30:54 följande:

Åh så roligt att läsa, lycka till nu!!! <3

Åh tack så mycket alla härinne som orkar kommentera och hejja fast jag vet att alla kämpar så med sitt egna <3 Ni är bäst!
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-12-11 18:42:36 följande:

Ååh va snabbt det gick helt otroligt!! Så glad för er skull, massa grattis <3

Clemmentina skrev 2020-12-11 19:30:48 följande:

Vad roligt! Lycka till! :)

AndraSladdis skrev 2020-12-11 20:15:39 följande:

Oj vad snabbt! Blir spännande att följa detta!

Chajsa skrev 2020-12-12 00:30:54 följande:

Åh så roligt att läsa, lycka till nu!!! <3

Åh tack så mycket alla härinne som orkar kommentera och hejja fast jag vet att alla kämpar så med sitt egna <3 Ni är bäst!
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-12-12 21:51:02 följande:

Men gud vilken nyhet! Fantastisk nyhet nu såhär innan jul:) grattis!<3

Ja verkligen,tack! <3 Jag hoppas att du får ett fint plus nu denna luciamorgon <3 Håller tummarna!
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-12-12 08:26:14 följande:

Det tickar på. längtar till 28/12, när vi (eller jag) ska på RUL. Har känt små rörelser nu i v 18. Har börjat oroa mig lite kring förlossning, så jag ska försöka läsa lite böcker i ämnet.

När får ni sätta igång med donator?

Så härligt när man känner dessa små rörelser. Första gången jag kände det kommer jag ihåg hur paff och förvånad jag blev. Kände precis som en fisk därinne,haha. Det är bra att vara lite förberedd jo vad som komma skall. Men det där fixar du,kroppen är fantastiskt när den dagen kommer <3

Vecka 2 sätter vi igång! Men är osäker på om donatorns behandling börjar då,eller om det då är färdigt för insättning. Förstod inte sköterskan riktigt...men får veta säkert nu på måndag när läkaren ringer.
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-12-13 18:39:32 följande:
    Känns inte lovande för våran del, ett minus imorse... har kvar hoppet, även fast jag vet att lutinus fördröjer mensen. Men det där sticket.. sticket jag kände, det kändes inte som alla andra gångerna. Och jag var inte fullproppad med massa andra hormoner som menopur och ovitrelle denna gång...:(

Å andra sidan väldigt mysig luciamorgon/dag. Njuter av det fina med familjen.
    Tråkigt med ett minus :( Men nej, inte är hoppet ute förens mensen är där. Ännu finns det hopp Hjärta Har läst om många som känner det där sticket...min kollega t.ex, som har gjort många ivf, flera gånger när det hr tagit sig har hon känt ett stick några dagar efter ET. Men fint att det blev en mysig lucia iaf Glad
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-12-14 11:52:05 följande:

Detta är andra återföring. Första försöket hade vi 3dagars embryo och nu ruvar jag på 5dagars blastocyst. Idag är det RD12, jag vet inte riktigt...i den bästa världen borde testet visat positivt redan nu. Jag tror att jag slutar med lutinus och ser ifall mensen kommer. Vi har förberett oss med att vända oss till privatklinik.

Men jag såg att du hade fått ett plus - vad roligt att höra!:)) Är så glad för alla här inne som kämpar och lyckas.

Det kan låta löjligt men jag blir helt rörd och tårögd (många hormoner i kroppen såklart,men också ledsen över försöket) av hur mycket pepp och hopp som ges här inne <3 jag trodde inte riktigt på att vara inne på FL, men jag kan se nu hur genuint och vilken styrkan man får av er alla här <3 tack och fantastiska kämpare är ni allihopa!

Håller helt med,finns så mycket styrka,pepp och gemenskap härinne <3 Jag önskar och hoppas så att vi alla kommer att få den önskan vi har tillsammans <3
  • Sussna85
    JessTild skrev 2020-12-14 15:46:01 följande:

När jag kom till ET idag var jag väldigt överstimulerad och behandlingen avbröts, ingen återföring...

Vad jobbigt:( Kramar! Om det är nån tröst,att göra FET är inte sämre för äggen,menar att de har varit ifrysen en sväng :) Men jag förstår din besvike att inte få köra på med ET nu direkt <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020