• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Amandaida skrev 2020-11-21 10:20:00 följande:
    Vi får hoppas på det. Just nu känns det lite tungt men det måste det väl få göra. Det kommer nog kännas bättre när mensen försvinner ;) är tacksam över att man får hjälp överhuvudtaget <3
    Man ska nog tillåta sig själv att sörja. Så har det varit för mig, när mensen var slut så kunde jag blicka framåt igen och ta nya tag,jag tackar vetenskapen och tekniken de har i dagens läge som gör detta möjligt för oss som inte kan få barn naturligt på olika vis.Hjärta
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-21 10:01:54 följande:

Vet ni??? Mitt bland annat så gick han ned på knä igår och friade till mig????????

Jamen se på tusan! Grattis!{#emotions_dlg.flower}Skrattande
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-11-21 09:30:15 följande:
    Tack fina du ??

Försöker att inte ha för höga förväntningar eller överhuvudtaget ha förväntningar på hur kroppen ska ta emot. Bara vara och vara lugn i själen.
    Låter som en bra planHjärta
  • Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-11-22 13:36:40 följande:

Ruvdag 6 fortfarande ömma bröst har även börjat må illa. Så nu hoppas jag det tagit sig lång väntan till testet :) Hur mår ni idag denna söndag?

Åh jag hoppas att lite illamående är ett bra tecken,ja väntan till att testa brukar vara låååång. Håller mina tummar för ett plus inom kort för dig!

Jag är faktiskt bakis denna söndag haha,tog mig friheten att festa till det igår, åt middag och drack bubbel i goda vänners lag :) försökte släppa all oro och tankar som just nu rör sig i huvudet på mig om vår förhoppningsvis kommande äggdonation.
  • Sussna85

Då har vi varit på första mötet med psykologen inför vårt ÄD,lite skrämmande,och fast hon intyga att vi inte satt där för att bli granskade så kommer ändå tankarna hur hon tog oss som par,tänk om hon tänkte att, nä dessa är nog inte lämpliga som föräldrar och inte skriver det där intyget.

Ett besök till med henne nu på torsdag och sen har vi ett Teams samtal med kliniken nästa vecka. Sen ska det bara vara att vänta då...

• Sussna85
    Jipohamb skrev 2020-11-23 10:01:10 följande:

Hur lång tid tog det för er att känna er gravida av progesteron? Jag har tagit det sedan i torsdags och jag känner absolut ingenting. Jag har läst att vissa har känt sig gravida väldigt fort. Vår klinik har börjat med ett annat märke så jag tar inte Lutinus utan något som börjar på "C" (kommer inte ihåg vad de heter). Istället för att ta dem tre gånger per dag så tar man dessa morgon och kväll.

Du tar säkert Cyclogest :) Man behöver inte känna nått fast man tar progesteron,för mig har det varit lite olika med biverkningarna/ behandling,ibland mer,ibland mindre. Men det har börjat kännas efter typ 3-4 dagar kanske dessa biverkningar av progesteronet.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-24 12:51:41 följande:

Spännande! Vad frågade psykologen?

Förstår dig helt med ÄD, klart man kör på det tycker jag iaf. Du får ändå bära den i din mage <3 jag väntar på min mens nu, ska troligen börja vilken dag som helst

Vi gick mest igenom lite bakgrund,tankar och reflektioner inför en ÄD. På torsdag ska vi gå igenom "lagen om assisterad befruktning" och vad barnet har rätt till. Så dessa besök är väl mest att man ska förstå innebörden i en donation. Vilket vi nog gör fullt ut redan,detta kommer ju ändå inte som en överraskning.

Åh vad härligt att snart vara igång igen för er <3
    Filly skrev 2020-11-23 20:51:14 följande:

Vad kul att höra att ni nu är igång:) vad innebär dessa samtal?

Heja dig, heja er!<3

Tack tack fina du! <3

Nästa vecka ska vi diskutera med sköterskan på kliniken våra tankar om hur donatorn får se ut,jag har funderat över detta med utseendet,men för mig spelar det inte så stor roll. Vi är båda ganska långa,jag är 1.73 och sambon 1.80 typ. Så isf om man nu får välja att donatorn är i lika längd...men inte ens det kanske spelar nån roll. Jah...många tankar blir det märker jag ändå,haha.
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2020-11-26 13:03:45 följande:

Läste om det senaste, synd att det inte gick. Men vad skönt att ni redan funderar på nästa steg. ÄD har ju en väldigt stor chans att lyckas, ofta första gången, det är något helt annat än konstant tragglande med IVF om de egna äggen är lite sådär. Som sagt så är jag snart där också, frågan är bara vilken månad nu.

Jag tror klinikerna brukar försöka matcha ögonfärg, hårfärg, längd i Sverige och Finland. (Som jag förstått ger andra länder bl.a. Tjeckien mer garantier i form av antal blastocyster, men då är det en stängd donation).

Jag önskar er all lycka till så ni kan snabbt hitta en lämplig donator och få ett efterlängtat plus på stickan!

Tack <3 ja jag sätter ju ett stort hopp till detta med ÄD,lite för mycket egentligen,smällen kommer bli enorm om detta oxå misslyckas. Vi ska ha möte på tisdag nästa vecka med kliniken,jag vet inte vad vi får för garantier faktiskt. Som du skriver, utomlands har de ju garanti på antal blastocyster etc man får till ET och annar.

Men tack!Men jag önskar er lycka till tillbaka:)
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-27 08:03:15 följande:

Japp hel kört det här, nu kom mensen. Var på toan för att göra nummer 2. Hela jag slits iut :( :(

Åh så ledsamt att läsa,det är så hemskt när blodet kommer,när man hoppas och kämpar så för detta. Stor stor kram till dig! <3
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-27 08:03:15 följande:

Japp hel kört det här, nu kom mensen. Var på toan för att göra nummer 2. Hela jag slits iut :( :(

Åh så ledsamt att läsa,det är så hemskt när blodet kommer,när man hoppas och kämpar så för detta.

Stor stor kram till dig! <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020