• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Lunaymar skrev 2020-11-18 20:52:17 följande:

Ja verkligen, den kämpar på bra <3

Jag mår bra, var på ultraljud i måndags men ÄL var inte på G än. Ska dit imorgon igen. Är lite orolig att de kommer att säga nej tyvärr du får vänta till nästa månad då de inte kan tajma in det så vi undviker helg (de har inte öppet på helgerna)... Så hoppas det går att ordna på något sätt. De nämnde ngt om Ovitrelle men jag vet inte hur stor follikel ska vara för att få ovitrelle. Någon som har koll på det?

Är det imorgon du får tillbaka embryot isf? :D

Ok hoppas på äl före helg då! Vad jag har läst är det lite olika när de tycker man ska ta Ovitrellen. Ägglossning sker ju då inom 36 h typ.

Jopp imorgon är ET isf
  • Sussna85

Nu sitter vi i bilen påväg hem från färjan igen. Den gick inte i blåsten. Så trött just nu på att bo på en jävla holme när inte ens en färja kan ta in,så mycket blåser det inte.

Jag har bokat ett flyg imorgon för en summa jag inte ens vill tänka på...hoppas ändå vi kommer iväg..

• Sussna85

Tack alla fina Hjärta  Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.
    det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.
    Sen är det bara att vänta på att en donator dyker uppGlad

• Sussna85
    Jipohamb skrev 2020-11-19 09:14:53 följande:
    Åh nej vad tråkigt! :( Jag har suttit som på nålar för att jag varit så nervös för er skulle. Har planet kunnat lyfta?
    Planet lyfte nog faktiskt i stormen utan problem såg jag,hade en kollega med på det. Men tack {#emotions_dlg.flower}
    Clemmentina skrev 2020-11-19 10:02:09 följande:
    Nej vad tråkigt! :( Lider verkligen med dig. Låter dock som rätt väg att gå med ÄD istället. Blir det på samma klinik? Tänker på dig idag och önskar att den fortsatta processen blir bra. <3
    Tack finaHjärtaJo, nu har vi landat och det är rätt väg att gå,det blir på samma klinik vi nu gjorde det sista försöket. De är så snälla med snabba svar och tillmötesgående.
    Filly skrev 2020-11-19 10:08:57 följande:
    Beklagar verkligen att det inte gick vägen denna gång <3.
    Tycker det är oerhört starkt av er att hålla modet uppe, att kliva på nästa tåg - ÄD
    Kämpa hörreni! Alla vi här inne är ett sånt stöd för varandra
    Jag,vi,kommer att kämpa tills det verkligen inte finns någe alternativ kvar. Så jo, nu kliver vi på nästa tåg och hoppas på att ändstationen blir bättre denna gångGlad Såg att du hade börjat blöda. Styrkekramar till dig!
    Dhalia skrev 2020-11-19 21:00:08 följande:
    Nej va hemskt att de sluta upp såhär :( ibland kanske man behöver sånt här nederlag för att faktiskt gå vidare hur hemskt det än är. Jag hoppas att ni får snabbt en donator och att allt ska gå vägen till slut <3

Jag kände mig själv färdig med mina ägg förra året. Vet inte heller hur länge vi ska orka med...

Ja men så är det, kanske det var för det bästa att det blev såhär. Nu kan vi satsa fullt med både pengar och ork på ÄD ist. Hoppas ni oxå får ett lyckligt slut, en bäbis i famnen, vilken väg än resan tar erHjärta

• Sussna85
    prickblomma81 skrev 2020-11-19 09:00:37 följande:
    Å hur går det för er?? <3
    ÄD väntar för oss ist nu :) Hur går det för dig? Du får ursäkta, jag är lite lost just nu var du är i denna resaHjärta
    Lunaymar skrev 2020-11-19 15:32:10 följande:
    Oh :( vad tråkigt. En stoor kram!

Jag är ändå väldigt imponerad av att du orkar blicka framåt och fokuserar på nya alternativ och lösningar. Det är superbra <3
    Tack gulliga{#emotions_dlg.flower} Ja, ännu vägrar jag se mig själv ge upp, finns det alternativ finns det hopp!
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-20 10:51:58 följande:

Testdag idag och det visade negativt... har även fått min mens :(

Har pratat med Livio och vi kör igång igen efter Jul. Försöker tänka positivt men det är svårt...

Lycka till alla ni andra!! <3

Så tråkigt att läsa,kramar till dig! HjärtaFörhoppningsvis ska December flyga förbi. Om du är en sån som älskar juletiden så är det ju ett plus,så kanske tiden går snabbtGlad

• Sussna85
    Filly skrev 2020-11-20 15:38:04 följande:

Fick återkoppling från rmc, nu ska vi ha koll på ägglossningen för å sedan sätta in blastocyst som legat i frysen.

Hur funkar insättning av fryst blastocyst? Säg att jag får omslag på ägglossningstest dag 1 är det så att på dag 2 man gör insättningen?

Jag ska inte heller ta på morgonurinet sa de. Ett enda ägg kvar i frysen... hoppas det är DET ägget vi har väntat på!

Åh! Hoppas att det är The OneHjärta Jag håller tummarna för er{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    geckoo skrev 2020-11-20 16:37:49 följande:

Var hos läkaren idag och satte in en 2-dagars. Ingen av de andra 11 äggen blev befruktade så magkänslan var rätt. Nu håller vi tummarna för ett även vi fått ett litet mirakelägg. :) Hoppas, hoppas!  

Håller mina tummar för att den lilla har tänkt att stanna <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-20 23:58:32 följande:
    Men åhh vad oerhört trist att läsa!! Såå ledsamt verkligen. Beklagar verkligen för er skull! Men håller med, ÄD låtee som bra väg. När blir det? Nu kan jag inte exakt din historia, men hur många ivf gjorde ni?

Massa kramar
    Tack vännenHjärta Vi har nu gjort 3 st ivf och 1 icsi. Så egentligen antalsmässigt inte så många, enligt mitt tycke då.
    Men vi får ju en hög fragmenteringsgrad på äggen VARJE jäkla gång,testat olika metoder och mediciner men inget som hjäper.
    Så läkaren sa efter detta försök att det var 10% chans för oss att lyckas.
    Jag propsa ändå på ett sista försök men en annan metod, vi skulle ha kört igång nu direkt i december.
    men nu när jag ringde och fick höra att vårt ägg hade slutat dela sig så hade läkaren nu en annan behandlingsplan än den första vi bestämmde.

En plan som innefattade P piller och väntan....så isf skulle vi ha kört igång en behandling först i februari typ. Och då kände jag att nej, först då vänta så länge och sen troligtvis bara misslyckas en gång till. Lixom bara dra ut på lidandet och tiden att få ställa oss i ÄD kö. Så då blev det denna väg nu direkt, jag hoppas innerligt att vi har gjort rätt beslut och att vi lyckas med detta ist.
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-21 09:38:50 följande:
    Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)
    Jamen jag blir helt tårögd jag med! Så stort grattis!Hjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020