IVF hösten/vintern 2020
Nu är det spikat, det blir ET på torsdag för mig! Nu hoppas jag så att allt går bra, att embryot klarar upptiningen och att slemhinnan är tillräckligt bra och sånt!
Nu är det spikat, det blir ET på torsdag för mig! Nu hoppas jag så att allt går bra, att embryot klarar upptiningen och att slemhinnan är tillräckligt bra och sånt!
Tack snälla, får börja om redan imorgon med gonal-f, mensens andra dag. Jag uppdaterar, vill gärna höra hur det går för dig <3
Nu är även jag äntligen en glad ruvare (eller också skitnervös emellanåt, hihi) ! Testdag om en vecka, ska inte tjuvtesta.
Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.
Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!
Hej längtare, vilka är igång i behandling? Jag är på sprutdag 9, fick höja gonal f från 150 till 200 i lördags pga att äggblåsorna inte växt till sig. Återbesök imorgon igen och äggplock blir förmodligen torsdag eller fredag. Jag undrar, ni som gjort flera behandlingar- brukar äggantal, befruktningsgrad mm vara liknande om själva läkemedlet inte ändras så mycket eller kan det skilja sig mycket?
Senast fick jag ut 9 ägg, 7 befruktades och två blev blastocyster (varav en resulterade i graviditet som jag behövde avbryta i v 20 pga fosterskador). Den andra fäste kort med positivt test men kom ut med en vecka sen mens.
Hoppas så mycket på detta försök. Vi alla är så värda positiva resultat nu <3
Hej kroppen är rätt fantastisk. Tror att jag börjar få mens igen. Den läker, och tiden läker alla andra sår.
Åh tack! Jag har läst om flera som fick fler befruktade efter byte till menopur. Icsi kan ju också ha spelat in för dig, senast befruktades hälften med icsi och hälften frisim för mig men det verkade inte ha varit så stor skillnad.
Spännande med återföring och så härligt med två blastosar, håller tummarna för dig! Vilken dag är återföring?
Jag är så ledsen, hade bara tre mogna äggblåsor idag inför plock på fredag. Får välja själv om jag ska gå vidare eller inte. Vet inte hur jag ska göra. Vill inte vänta till efter sommaren, samtidigt så jobbigt att bränna ett försök (landstingsförsök #2) Fattar inte varför det blev såhär, bara en äggstock hade tillräckligt stora äggblåsor så den andra verkar inte ha producerat denna månaden. Jag hade behövt en högre dos från början sa de men det kunde man ju inte veta eftersom att lägsta dosen var tillräcklig senast. Har nån av er haft få fina ägg där det ändå gått bra? Hur skulle ni gjort?
Förhoppningsvis när mensen drar igång så kanske om några dagar hoppas jag
Kram
I tisdags 8/6 va sista dagen för att börja med sprutbehandlingen för att hinna insättning innan stängning :( :(
RD 13 med 3-dagars, plus!!! Hoppas hoppas hoppas den ska stanna nu :)
Hej Nata
Min sambo tycker vi skall kolla på öggdonation. Ett alt är Olga i Ryssland, hur har du upplevt dem och själva processen? Har du gjort äggdonation via dem eller ivf? Vet de har lite andra undersöknkningar/metoder där och på andra ställen som ej appliceras i Svergie..