IVF hösten/vintern 2020
Yes! Nu syns strecket!
Kanske till och med på bild?
Ringde kliniken ett svagt streck är positivt gravtest det med.
Fattar inte riktigt vad som händer.
Hur jag som småblött hela tiden sen i mån.
Yes! Nu syns strecket!
Kanske till och med på bild?
Ringde kliniken ett svagt streck är positivt gravtest det med.
Fattar inte riktigt vad som händer.
Hur jag som småblött hela tiden sen i mån.
Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..
Gissa vem som har det tufft nu.. Fått mörkbruna, små flytningar.. Inte alls mycket, men nu kör det runt i huvudet på mig.. Tänk om det blir ett missfall, bara dagar efter jag sett de lilla hjärtat slå :(
Nä det kom pyttelite igår, men i övrigt har det inte kommit mer än, peppar peppar.. Kommer det mer får jag ju ringa in, men hoppas det bara var en liten omrivare i humöret.. Så rädd :(
Jag har nu pratat med 3 olik (!!), nervös som jag är.. Sambon är mer att han tror att det är helt normalt. Har en mensvärk, precis som den brukar vara.. Ivf tyckte inte jag skulle oroa mig, det var inget färskt blod. Min mvc sa att det kanske inte var omöjligt att vul hade orsakat en liten blödning, som kom ut nu.. Men gynmottagningen tog min oro på allvar, att vara ovetande till juni så jag får komma in på fredag redan! Då ska en läkare se om dom kan hitta någon orsak ill blödningen och se så allt står rätt ill.. I övrigt mår jag ju med små symptom, så ska ju inte klaga.. Tack för att du stöttar!
Så spännande, då är du snart ruvare också! Tror på dig!
Jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att tjuvtesta! Vill verkligen inte för jag orkar inte bli besviken flera gånger om det är så. Idag tyckte jag att kaffet smakade VIDRIGT, gjorde mig lite hoppfull men säkert är det inbillning. Har du eller någon som läser känt förändringar i smaksinne före bim? :) RD 5 imorgon...
Oj, jag testade positivt på RD7 sist så ganska lika. Jag kör en stimulerad cykel, så utan ÄL. Ska ha progesteronstart nu i helgen, det motsvarar ÄL. Är också stressad för sommarstängningen, kommer inte hinna med en ny FET innan dess.
Men hoppas att vi slipper fler FET ;).
Ja, och vi gör IVF pga ålder, jag är 41, och att vi försökte ett tag naturligt utan plus. Inga andra kända problem.
Ååh hoppfullt, stannade den graviditeten? Är du på syskonförsök nu eller var befinner du dig? Jag är så knäpp just nu, ligger och koncentrerar mig på att känna efter vad som händer i livmodern, och ju mer jag fokuserar desto mer känner jag haha! Hoppet lämnar mig inte förrän sista (första) blodsdroppen. Får jag fråga om du misslyckats tidigare med försök och om lutinus sköt upp mensen för dig? Undrar när jag ska förvänta mig min, egentligen är det bim-3 idag sett till min vanliga cykel.
Jag är en riktig knäppgök men tog ett rfsu ?testa tidigt? på RD 6 (!!) och anar ett till streck. Så destruktivt men gav mig en liten strimma hopp. Ser ni? :O
Hoppas för oss båda!!! Var så rädd för sammanväxningar och ärrbildning men som jag förstått är kroppen fenomenal på att läka sig och ärrbildning är ofta ärftligt. Jag har tagit paus i testningen men är lite inställd på att det inte blir något, ingen stegring på testen trots tre dagar emellan, två småblödningar och mensvärk. Men testen är positiva om än svaga och jag har ju inte haft officiell testdag ännu så väntar till den om jag inte börjat blöda. Jag är så arg på mig själv för att jag tjuvtestar och utsätter mig för onödig plåga! Nästa gång om inte detta blir ska jag göra allt för att hålla mig :) om någon funderar på tjuvtest- stå emot!