• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-02-28 16:54:12 följande:

Hej! Jag åkte på svamp, så det kan vara det som gjorde att det kom en blödning. Det har blivit lite bättre idag, men jag bad om att få en extra koll imorgon så att slemhinnan inte har blivit tunn pga av blödningen. Hoppas hoppas att det ser bra ut och att jag får sätta in på tisdag.

Åh jobbigt! Jag fick ofta det förr i samband med ägglossning. Håller tummarna för att det inte påverkar negativt. Skönt med ett extra vul!
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-02-28 18:44:26 följande:

Hej

Ja de gör jag sedan återföringsdagen. Går överraskande bra faktiskt peppar peppar inte så mycket näsblod som jag haft förut och som stockningar/stickningar i benen. Får jag det nu går jag en sväng runt i lgh brukar det ge med sig.

Det låter ju väldigt bra! :) När har du testdag?
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-03-01 08:33:42 följande:

Kan tillägga att jag fick byta ut min vanliga bh igår, den passade inte utan fick ta en med större kupa som jag köpte av misstag, sist den passade var när jag var gravid men fick missfall...

Tog lutinis och proginon som vanligt nu till frukost.

På min klinik har de ändrat testdag till 13 dagar.

Den gången jag fick positivt var det fler. Skall kolla i mina gamla anteckningar vad det var.

Sist avslutade jag kur samma dag som testdag men det kom ut en fostersäck och det småblödde hela tiden fram till mens när det stannade av då jag gick i ej naturlig cykel denna gång. Är rädd jag avbröt för tidigt då. Man kanske är en låhhormonare..

Vilken dag är det nu? Jag minns att jag fick negativt på testdag när jag hade druckit väldigt mycket vatten kvällen innan men det är nog ovanligt. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-01 16:54:53 följande:

Tack :) Jag kom just hem från kliniken. De såg ingen blödning längre och slemhinnan var bra (8.6mm) så om det inte blir någon mer blödning så kan vi sätta in imorgon. Om vi vill safe:à upp kan vi göra ny spolning för att leta efter eventuella polyper men då måste vi vänta en månad. Jag vill inte vänta så vi har bestämt oss för att köra imorgon om allt går bra.

Hur går det för dig med menopursprutorna? När har du VUL?

Åh vad skönt att det såg bra ut! Då håller jag tummarna för imorgon. :) Förstår att du inte ville göra en spolning nu. Jag har inte börjat med sprutorna ännu. Väntar ju fortfarande på mensen. Äter Provera till och med fredag och sen bör den väl komma inom någon vecka men helst bara några dagar. Kommer inte göra vul innan vi drar igång.
  • Clemmentina
    Ronjas88 skrev 2021-03-01 18:14:24 följande:

Hej! Jag är ny här. Vi är inne på vårt först IVF försök just nu. Har era läkare sagt något om graviditet och covid? Jag känner mig lite orolig för att covid ska kunna skada embryot eller fostret. Börjar närma sig att vi ska få vaccin på jobbet så funderar på om jag ska vänta med återföring :( Hur resonerar ni?

Förstår hur du tänker. Jag har hela tiden varit inne på att inte avvakta vaccin men börjar nu fundera kring om det ändå hade varit bättre att vänta. Men vill inte riskera att missa en färsk återföring så kommer nog välja att köra på ändå. Fast att gå en hel ev graviditet utan vaccin när alla andra fått det känns inte bra heller. Tänker att man typ får isolera sig. Det verkar ju inte helt säkert om de som vaccinerats kan föra smitta vidare till andra eller inte.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-01 20:58:30 följande:

Tack!! Så om 14 dagar är du igång :) vad är proverna?

Ja precis! Provera är en tablett som ska ge en blödning. Vanligt att sätta igång en behandling med den om man som jag har långa/oregelbundna cykler.

Jag har också tagit progynon (östrogen). Du har ju byggt upp din slemhinna med menopur inför det. Progynon gör att man inte får ägglossning utan den ser bara till att slemhinnan växer till sig inför återföringen. Jag har testat återföring i stimulerad cykel med progynon och med Letrozole. Har du gjort i naturlig cykel någon gång? :)

Lycka till idag! Låter som perfekt upplägg med både akupunktur och yoga.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-02 06:57:22 följande:

Lycka till idag :)

Hur går det för dig med sprutorna? Är första vul på fredag?
  • Clemmentina
    Matildaaa skrev 2021-03-01 21:44:23 följande:

Hej, jag väntar på ivf och hoppas få börja inom kort. Jag valde att vaccinera mig, fick aztra zenicas vaccin (vilket de flesta unga får just nu). Från början skulle vi få dos två efter fyra veckor, nu har de ändrat rekommendationen till att dos två ska ges först efter 9-12 veckor vilket gör att jag kommer få andra dosen i april/ maj. Som jag förstått det ska man avsluta vaccinationen innan ivf kan påbörjas, vilket gör mig orolig att jag inte komma hinna med ivf innan sommaren, kan vara värt att väga in. :)

Klok input! Tack för den informationen.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-02 11:00:26 följande:

Tack för svar :) Det finns verkligen många varianter att ta till. Min första frysåterföring gjordes i naturlig cykel, då var jag på 2 st VUL dag 10 och dag 12 sedan tog jag en ovitrellespruta. Så inte helt naturligt ändå, men det är tydligen standard på min klinik för att vara på säkra sidan att ägglossning har skett och beräkna återförande. När du tar letrolzole, blir det en ägglossning då?

Ja det finns många varianter och olika kliniker verkar välja olika. Jag får alltid ägglossning av Letrozole så då skulle jag ringa vid positivt ägglossningstest. Kommer nog välja annan metod om det blir aktuellt igen. Var så läskigt att inte göra vul innan återföring. Vul görs vid stimulering med progynon. Låter vettigt att ta det säkra före det osäkra med ovitrelle! Stort lycka till nu. Kram!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-02 16:12:29 följande:

Jag förstår det, man vill ju att de ska säkerställa att allt ser fint ut innan överföring. Det gör en lite mer lugn :)

Kram och ha en fin dag

Härligt att det gick bra igår. Hur känns det nu? När är det testdag? Håller tummarna för femte gången gillt.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020