• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-06-20 21:05:34 följande:
    Nä precis så är de <3 kanske börjar allt sjunka in när man känner tydligare rörelser har vid ca 3 tillfällen känt lite som ja tror är verkligen bebisen men så klart osäkert förrän man verkligen vet :) ja vi har köpt hans första kläder som vi tänkt han ska ha på sig när vi lämnar BB men har inte vågat mer än så..väntar till efter rutinultraljudet :) försöker ju tänka att man inte väntar ett missfall men svårt att slappna av helt riktigt än.. vart är du nu i processen skulle ni köra igång igen efter sommaren?
    ja precis när man känner rörelser så är det verkligen på ritkigt, och SÅ häftigt!! mysigt med första klädinköpet :)

Ja vi drar igång igen efter sommaren är det tänkt, med långa protokollet tydligen, i Prag. Det är ett evigt pusslande bara för att planera allt med resor och att man aldrig vet exakt vilken dag ÄP är etc så är lite orolig över det just nu, men det löser väl sig får man hoppas. 
    KramSolig
  • Always choklad

Hej

Konstigt har symptom som ägglossning men ej haft mens emellan, efter kemisk graviditet. Nu borde jag haft mens ej ägglossning. Slemmigt och plaskblött i trosan..

• Dhalia
    Inalina skrev 2021-06-22 14:07:48 följande:

ja precis när man känner rörelser så är det verkligen på ritkigt, och SÅ häftigt!! mysigt med första klädinköpet :)

Ja vi drar igång igen efter sommaren är det tänkt, med långa protokollet tydligen, i Prag. Det är ett evigt pusslande bara för att planera allt med resor och att man aldrig vet exakt vilken dag ÄP är etc så är lite orolig över det just nu, men det löser väl sig får man hoppas. 

Kram

Aa den oron när man inte kan planera och kan inte ens tänka mig när man gör IVF utomlands, känns ännu mer stressande kring planering :O men ni fixar det och det kommer gå bra. Håller tummarna att det blir ett syskon som kommer 2022 då :)

Kram <3
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-06-23 15:02:29 följande:

Hej

Konstigt har symptom som ägglossning men ej haft mens emellan, efter kemisk graviditet. Nu borde jag haft mens ej ägglossning. Slemmigt och plaskblött i trosan..

Ja har fått ägglossning båda gånger direkt efter missfall, fick iaf positivt på ÄL stickor. Kan ju börja gå direkt också.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-06-24 07:58:49 följande:

Ja har fått ägglossning båda gånger direkt efter missfall, fick iaf positivt på ÄL stickor. Kan ju börja gå direkt också.

Vet varken ut eller in, kanske va mens mina blödningar efter missfall 21 maj var jag i 7v då konstaterade de kemisk graviditet. Hade nå blödningar från samma vecka som testdagen och sträckte sig nån vecka därefter, men se sa man kan blöda. Sen började det igen dan innan ultraljudet 21 maj och höll i sig 2v drygt, men var inte som normal mens. Hjälp mig räkna har mens var 24-28 dag brukar diffa däremellan...
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-06-24 23:00:00 följande:

Vet varken ut eller in, kanske va mens mina blödningar efter missfall 21 maj var jag i 7v då konstaterade de kemisk graviditet. Hade nå blödningar från samma vecka som testdagen och sträckte sig nån vecka därefter, men se sa man kan blöda. Sen började det igen dan innan ultraljudet 21 maj och höll i sig 2v drygt, men var inte som normal mens. Hjälp mig räkna har mens var 24-28 dag brukar diffa däremellan...

Då borde den väl komma om ca 14 dagar beroende på hur lång lutealfas då?
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-06-25 07:40:36 följande:

Då borde den väl komma om ca 14 dagar beroende på hur lång lutealfas då?

Ja kanske blir så. Idag är en halvjobbig dag, lite av en milstolpe under året. Sitter man ett år till och saknar en liten..
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-06-25 18:19:18 följande:

Ja kanske blir så. Idag är en halvjobbig dag, lite av en milstolpe under året. Sitter man ett år till och saknar en liten..

Nä den känslan är inte rolig alls, önskar man kunde säga de kommer ordna sig men man kan inte garantera något heller. Hoppas av hela mitt hjärta att alla bara kunde få sitt efterlängtade barn <3
  • Thessan81

Hej! Vi har 3 misslyckade ivf med gonalf nu byter dom till Menopur har ni några erfarenheter av det? Bra eller dåligt tacksam för svar mvh Tessan

• Dhalia
    Thessan81 skrev 2021-06-28 16:01:20 följande:

Hej! Vi har 3 misslyckade ivf med gonalf nu byter dom till Menopur har ni några erfarenheter av det? Bra eller dåligt tacksam för svar mvh Tessan

Hej du kan läsa på min presentation våra utfall med gonal f vs Menopur. Gjort 4 IVFer sammanlagt. För oss gick de bättre med menopur, gravid v19 nu :) lycka till!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020