• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-06-13 19:13:25 följande:

Tack vännen! Nervöst men känns fantastiskt.

Klart det är nervöst.. Men snart är du på kliniken! Och du är gravid, glöm inte de :)
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-06-13 16:49:20 följande:

RD 13 med 3-dagars, plus!!! Hoppas hoppas hoppas den ska stanna nu :)

Grattis!!
  • Jill92

//

Åh grattis! Så kul! :) Visst var det vi som skrev lite om att vi var i samma steg i processen, i den andra IVF-tråden? Jag fick blankt idag, men hoppas det ska dyka upp ett litet sträck närmre testdatumet. Är bara på RD 10 med 2dagars.
  • Chajsa
    Jill92 skrev 2021-06-13 22:27:35 följande:

Åh grattis! Så kul! :) Visst var det vi som skrev lite om att vi var i samma steg i processen, i den andra IVF-tråden? Jag fick blankt idag, men hoppas det ska dyka upp ett litet sträck närmre testdatumet. Är bara på RD 10 med 2dagars.

Ja precis! <3 Åh ja RD10 kan fortfarande vara för tidigt, hoppas för dig! Alltid bra att inte ha fått mens tänker jag? När har du officiell testdag, fredag? Har du några känningar?
  • GlitterLina

Men alltså wow:):)

grattis!:)kram
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-06-14 07:20:48 följande:

IDAG kom mensen.. alldeles fööör sent

Förstår att du känner dig besviken.. Men samtidigt har den kommit igång. Försök njut av sommaren och så får ni dra igång precis efter semestern :)
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-06-13 23:11:31 följande:

Ja precis! <3 Åh ja RD10 kan fortfarande vara för tidigt, hoppas för dig! Alltid bra att inte ha fått mens tänker jag? När har du officiell testdag, fredag? Har du några känningar?

Ja det är egentligen lördag( äp+17) som är min testdag. Jag har jättemycket mensvärks-känsla idag. Molande och som att mensen ska komma närsom. Min mens är beräknad imorn. Testade du även tidigare? Eller hade du tålamod till att vänta till testdag? :)
  • Chajsa
    Jill92 skrev 2021-06-14 09:41:56 följande:

Ja det är egentligen lördag( äp+17) som är min testdag. Jag har jättemycket mensvärks-känsla idag. Molande och som att mensen ska komma närsom. Min mens är beräknad imorn. Testade du även tidigare? Eller hade du tålamod till att vänta till testdag? :)

Jag har också haft molvärk och känsla av att mensen ska dra igång vilken sekund som helst från ett par dagar före bim och nu fortfarande! Jag har testdag på fredag (RD 18) men testade alltså dag 13 för första gången. Tänkte ta ett test varannan dag för att se så det stegrar i veckan. Vänta ett par dagar och håll mig uppdaterad! Håller tummarna!
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-06-13 18:34:34 följande:

Jag har haft jättedåligt med symptom överhuvudtaget.. Var där i vecka 7.2, dom fick tidigläggare de lite.. Mina bröst är inte ömma alls och har inget växt, såväl magen och jag går in i vecka 15 snart. Så var inte orolig för symptom, dom kommer eller så kommer dom inte. :) jag har lugnat mig lite, Me tråkigt när de inte finns en tillstymmelse till mage, hahah :)

Tack! Detta gjorde mig lugnare i sinnet. Jag känner inte heller något, inga ömma eller växande bröst och inget annat heller. Trodde att det var kört. Det känns skönt att höra att det kan gå bra ändå :) Snart kommer det säkert att snälla till och din mage kommer att växa :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020