• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Kovcci skrev 2020-11-07 08:49:10 följande:

Jadu, i Sverige sa dom att de inte var något fel på mig och inget fel på min man.

När vi gick till en läkare i utlandet så sa han att det var fel på min mans spermier.

Nu befinner vi oss i Turkiet och här har dom sagt att det inte är något fel på hans spermier så jag vet faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig.

Fortfarande inget samtal, vet inte om det är positivt eller negativt men jag håller tummarna hårt. :)

Jamen vad frustrerande att få så olika resultat. Ok Turkiet,spännande! Min tanke går oxå till utlandet om vi inte lyckas såsmåningom. Det är nog ett bra tecken att de inte har ringt ännu :)
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-07 11:45:16 följande:

Läkaren har äntligen ring och vi fick befruktade ägg. Känns som att jag svävar på moln.

Vi har aldrig fått befruktade ägg tidigare och då har vi gjort 3 ivf försök i Sverige.

Jag kan verkligen rekommendera den här kliniken i Turkiet, dom är helt underbara. Dom har kämpat till 100 för att det ska funka.

Åh så härligt! Grattis till de! :) när blir ET? Vad heter kliniken ni är på? Gjorde de nått speciellt denna gång?
  • Sussna85
    Jipohamb skrev 2020-11-07 12:39:11 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här :) Fick min mens igår morse och ska börja med första sprutan på söndag. Hur har ni reagerat på Bemfola?

Säger som Clemmentina,hittills har själva behandling med sprutorna varit pice of cake :) Då har jag prövat gonal-f, menopur och nu Elonva. Hoppas att det löper på fint för dig med :) och lycka till <3
  • Sussna85
    Jipohamb skrev 2020-11-07 12:39:11 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här :) Fick min mens igår morse och ska börja med första sprutan på söndag. Hur har ni reagerat på Bemfola?

Mena som Ölandstoka ju:)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-07 14:31:51 följande:

Vad skönt med saker att göra, hoppas att du får det trevligt :)

Jag är fortfarande vit så att säga :D Är så nervös! Så elakt eftersom det inte behöver betyda någonting ändå, kan lika gärna få spottings om en timme.

Men försöker ha en trevlig helg jag med :)

Härligt att höra att du är vit ännu,haha. Jag hoppas att du är det i 9 månader till <3
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-07 17:05:47 följande:
    ET blir på måndag :)

Dom finns i ankara och kliniken heter gurgan clinic.

Jag fick börja med gonal f, och samtidigt fick jag ta två tabletter samt någon honung som tydligen ska vara jätte bra ifall man vill bli gravid. Det fick jag göra i ca 10 dagar och sen var de dags för äggplock. Nu har jag fått en massa andra tabletter och någon spruta som ska få kroppen att förbereda sig för en graviditet och göra de lättare för ägget att fästa.

Svårt att förklara eftersom allt är på turkiska. Men som jag skrev tidigare så har vi gjort 3 ivf försök i Sverige och aldrig fått några befruktade ägg. Men här funka de hur bra som helst. Dom håller koll på allt, fick gå på regelbundna kontroller för att kolla så att allt ser bra ut.

I prist för ivf här ingår även en lägenhet och dom kommer och hämtar oss varje gång jag har kontroll och kör sedan hem oss också. Man kan säga att vi har kontakt med varandra 24/7.

Dom tar verkligen hand om deras patienter.
    Ok vad spännande att höra,det tåls att tänka på detta verkligen. Hur många försök vi är beredda att sätta här i Finland innan vi kanske får söka oss bortåt...

Då håller jag mina tummar för er till måndagen {#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-08 14:59:38 följande:

Tack alla som hoppas! Blir så rörd och glad och stärkt. Har inte bestämt mig än, vi är hos mina föräldrar så det är inte läge förrän senare ikväll ändå. Men ännu inga spottings och jag börjar nästan tro att jag är gravid :) Så otroligt läskigt bara att skriva!

Åh vad fint att höra,att det fortfarande inte har kommit någe spottings! Hoppas hoppas <3
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-08 11:01:38 följande:

Hej på er!????

Jag hoppar in i tråden.

Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca två år utan resultat. Vi har gjort utredning och den visade att min sambo har dålig spermakvalitet. Både lågt antal och dålig rörlighet. I onsdags 4/11 gjorde jag mitt första äggplock och dem fick ut sju fina ägg. I torsdags ringde dem från kliniken (Livio Göteborg) och berättade att 6/7 hade blivit befruktade men att ett ägg inte hade utvecklat sig normalt så totalt alltså 5/7 befruktade ägg, vilket jag var (är) nöjd med! Men nu till problemet. Vi hade egentligen en preliminär tid för återförande måndag 9/11 (imorgon) men den ändrades till igår lördag eftersom endast fem av äggen blivit befruktade. I bilen påväg till Göteborg igår (vi bor i Småland) så ringer en barnmorska från kliniken och berättar att det inte blir något återförande eftersom dem vill odla vidare äggen till dag fem istället, alltså imorgon måndag 9/11. Hon kunde inte berätta varför för hon sa att hon inte hade den kunskapen, vilket jag respekterar. Jag fick iallafall en väldigt dålig magkänsla..Vi blev jättebesvikna och oroliga och det var bara att vända bilen hemåt????vi fick en ny tid och ska då alltså tillbaka imorgon måndag för återförande.. förhoppningsvis.

Nu till min fråga: Är det någon som har varit med om liknande? Jag förstår ju att äggen inte har utvecklats sig tillräckligt.. Finns det verkligen någon chans att dem hinner utveckla sig till dag fem eller är det kört för den här gången? Jag vill inte att dem ska ringa imorgon och säga att det inte blir något återförande???? snälla, ge mig lite hopp.

STOR KRAM till alla er som kämpar där ute!!??

Uj vad jobbigt att få det samtalet när man har ställt in sig och är påväg. Men tänk såhär,tänk om de dela sig så fint att de ville fortsätta odla lite till,så du skulle få chansen att få en blastocyst till ET:) men lite konstigt tycker jag nog det var att inte barnmorskan kunde säga varför det blev så. Nu går du ju och oroar dig, men förhoppningsvis helt i onödan <3
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-08 19:31:53 följande:

Så fina otroliga människor, tack för allt stöd och för att ni finns! <3

Jag följde min känsla och körde. Teststrecket blev jättestarkt på en gång. Slog en rosett om testet och gav till mannen. Har inte riktigt fattat det än, går och tittar på testet hela tiden :) Kan inte fatta att jag är gravid igen :) Så glad och nervös och förväntansfull.

Hoppas så otroligt mycket att det går vägen för er så att vi kan följas åt :)

Jamen guuud! Jag blir faktiskt lite tårögd,så roligt och vilken fin farsdagspresent han fick,sin första <3 :) Grattis! Ja jag hoppas så att vi alla får följas åt inom kort
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-08 20:04:29 följande:

Ja vi får hoppas att allt ser bra ut imorgon :) kommer nog inte sova många timmar inatt haha.

Förstår det,får hoppas och håller tummarna att ni får tillbaka ett fint ägg imorgon och så nån liten eskimo oxå :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020