• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Onemore2018 skrev 2020-11-13 05:13:01 följande:

Vaken sen 04:45. Tror sambon är mer nervös än jag. Han vaknade strax efter 04. Lycka till idag och alla andra ????

Hehe. Här steg vi upp kl 2 inatt för att ta båten till Finland :D Har just hittat till nya kliniken och sitter nu och väntar på sköterskan. Lycka till du med<3
  • Sussna85

1 ägg fick vi:(

Pratade just med läkaren,eftersom mitt AMH värde har gått ner så markant så kommer jag snart att hamna i klimakteriet. 35 år gammal...så om inte detta lyckas denna gång så blir det äggdonation ???? vi har under 10% chans att lyckas med mina ägg. Så det känns som vi får ge upp ivf försöken och ställa oss i kö för ÄD,och börja spara pengar...

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-13 09:54:26 följande:

Vad tråkigt att höra! :( Hoppas ändå på det ägget.

Jo,men på samma gång har jag bearbetat klart och ÄD känns inte som nån "big deal" på de sättet. Det är som känns frustrerande är att det kan ta tid innan vi är igång med det,och att det kommer att kosta över 8000? för ett försök.

Men tack <3 jag lägger ett försiktigt hopp till vårt lilla ägg och hoppas lite att vi kommer vara en av de där solskenshistorierna man läser om. Vi får se om :)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-13 10:40:34 följande:

Beklagar, vilka tunga nyheter! Finns liksom inget att säga. Skickar iväg ett enormt lass med kramar!

Tack fina du! De ägget vi fick ut var iallafall moget. De kommer försöka odla den lille till en blastocyst. Om ägget har vilja börja dela sig imorgon.
    Filly skrev 2020-11-13 10:54:32 följande:

Jättetråkigt att höra... Lägger ett litet hopp på det ägget ni fick ut <3

Jamen tack <3 Det behövs lite hopp nu!
    Onemore2018 skrev 2020-11-13 12:16:11 följande:

Kramar och styrka??

Tack!<3 Och grattis till dina 8 ägg! Hoppas de har ett jäkla party nu där i skålen :D <3
    Enkeli skrev 2020-11-13 12:25:25 följande:

Men vännen,vad trist verkligen!!!hoppashoppas på guldägg nu!vad har du förAMH värde?

Tack snälla du <3 Det har sjunkit från 1.2 till 0.53 på mindre än ett år. Men jag fick en förklaring på varför mina blåsor har växt så snabbt och varför de är delvis tomma och oxå omogna. Ett praktexempel på för sjunkande amh värde enligt läkaren.
  • Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-11-13 12:55:39 följande:

Tack blev tyvärr bara 1 ägg. Så hoppas på att det är guldägget

Vad tråkigt,känner med dig! <3 Förhoppningsvis vill det befruktas och börja dela sig som det ska. Håller tummarna för det.
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-13 18:24:45 följande:

Sussna85, så tråkigt att höra håller verkligen tummarna att de delar sig fint. Men ni har tidigare lyckats få fler ägg, kan de inte vara att den sprutan var fel metod för er??

Jo vi har lyckats fått mellan 8- 11 ägg,men då har de varit delvis omogna,men inte alla gånger dock. Oxå osymmetriska och växt väldigt snabbt. Men jo,det är de jag funderar på...för ägg har vi ju fått..men aldrig någe bra kvalitet

Läkaren var helt med på att vi kan pröva en gång till,och isf får jag börja nu direkt på nästa mens. Men hon konstatera att Elonva inte ska användas en gång till.

Och på samma gång när hon titta tillbaka på vår historik och mina värden sa hon att vi hade just 10% chans att lyckas. Så jag vet inte,jag är lite vacklande iallafall. ÄD nu direkt eller ge detta med ivf nån till chans,under kan ju ske...

Men med risk för att bara förlora tid och mera pengar. Kontra att jag inte kommer att ha fler biologiska barn,vilket i slutändan för mig inte är en skrämmande tanke såvis. Ja...många funderingar blir det.
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-14 08:28:20 följande:

De va jobbig sits men håller med att ju längre tiden går desto mindre spelar de roll om de biologiskt. Man orkar ju inte förlänga sitt lidande heller..Håller tummarna för lilla fröet <3

Jo,om man skulle ha ett facit i hand vad som skulle vara det rätta. Men det finns ju tydligen inte att ta till här i livet,haha.

Om vi skulle ha så mycket pengar skulle vi ställa oss i donation kö,och på samma gång fortsätta nått försök med ivf. Men tyvärr finns inte den chansen. Men tack för att du håller tummarna <3
  • Sussna85

Det verka som vårt lilla ägg har börjat dela sig! De skulle ringa ifall det inte hade lyckats. Och telefonen är tyst...så ett litet hopp!Hjärta

• Sussna85
    Chajsa skrev 2020-11-14 00:54:45 följande:
    Åh fy vad tungt, beklagar verkligen :( jag ska verkligen hålla tummarna för ditt ägg!!! Blastocyst- lyckönskningar och kärlek till dig!
    Tack snälla snällaHjärta Alla fina tummhållningar verkar ha gjort sitt från alla fina människor härinne{#emotions_dlg.flower}
    De har inte ringt från kliniken så ägget har iallfall börjat dela sig. Nu återstår det att den dumma fragmenteringen håller sig borta.
  • Sussna85
    Erla91 skrev 2020-11-14 10:10:57 följande:

Åh vad härligt. Har som sagt följt er ett tag nu och jag hoppas verkligen att ni lyckas nu!!

Åh tack<3 Och jag önskar er lycka till,och att mensen kommer som beräknat så ni får börja :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020