• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2020-10-30 14:40:07 följande:
    Intressant! Det där känner jag inte till alls. Jag fick inte ta Ovitrelle sist eftersom det blev totalfrys. Men tråkigt att du inte fick testa en annan om resultatet kan bli olika. Jag fick ut 6 ägg den här gången. Något färre än sist men betydligt fler än vid första plocket. Nu hoppas
    Clemmentina skrev 2020-10-30 14:40:07 följande:
    Intressant! Det där känner jag inte till alls. Jag fick inte ta Ovitrelle sist eftersom det blev totalfrys. Men tråkigt att du inte fick testa en annan om resultatet kan bli olika. Jag fick ut 6 ägg den här gången. Något färre än sist men betydligt fler än vid första plocket. Nu hoppas jag att icsi gör susen och att vi får hög andel befruktade. :) Ta k fjär att du alltid är så peppande! Har din menar kommit igång ännu? <3

jag att icsi gör susen och att vi får hög andel befruktade. :) Ta k fjär att du alltid är så peppande! Har din menar kommit igång ännu? <3
    Ser att jag har skrivit fel,sprutan heter ju Pregnyl och inte Pevaryl,det är nått helt annat de...haha.

Ja enligt läkaren så kan det hjälpa att byta ägglossningsspruta om t.ex många ägg är omogna vid plock. Så vi får se hur det blir denna gång då.
    Om nu min mens behagar komma, inget mer blod än det som kom för några dagar sen,känns som det ska sätta igång närsomhelst,men icke,jäkligt segt detta väntande. Måste t.om ta ett gravtest imorse,totalt blankt givetvis.

Men 6 ägg helt ok ändå, men jag vet hur det är,man jämför ju såklart med vartenda extra ägg man fick på andra äggplock.
    Men icsi kommer nog att fixa fin fin befruktningsgrad ska du se!Hjärta
    Det kommer vi att pröva nu denna gång oxå hoppas jag påGlad
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-10-30 10:24:45 följande:
    Ja, det känns skönt. Idag ska vi berätta för mina föräldrar om graviditeten och det känns pinsamt! Fattar inte hur jag kan tycka det men jag vill egentligen hålla det för mig själv ända fram till bf.. konstig känsla! :S

Ja, vi gjorde ett i 8+2 på Sahlgrenska och då var fostret 16 mm långt och hjärtat slog, alldeles normalt. Har varit på två möten hos bm, men där konstaterar de inte att graviditeten fortskrider normalt tyvärr. Nästa ul blir i 14+0, alltså 2,5 vecka kvar. Hoppas att det ser bra ut även då.

Hur går det för dig? :)
    Hoppas det gick bra för dig att släppa den roliga nyheten för dina föräldrar!Hjärta

Åh, det är så härligt att få se det lilla hjärtat därinne, och sen få höra det snabba trummandet.

Väntar och väntar på mensen ska behaga komma så jag får börja spruta med ett helt ny behandlingsplan,lite spännande att få pröva lite nya preparatGlad
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-10-31 08:11:47 följande:

Tack! man blir ju nästan religiös när man förstår att det fungerat.

det gick superbra! Mamma fyllde år och det var såklart den bästa presenten. :)

Ååh, så spännande! Hoppas att detta funkar fint. Har du mått dåligt av tidigare mediciner?

Vilken fin present hon fick <3

Nä,jag har egentligen mått prima under alla 3 behandlingar,det är bara efter ÄP jag har haft lite mer ont och varit ganska svullen om magen...
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-31 10:15:50 följande:

Tack för informationen! Det ska jag ha med mig om det visar sig att många var omogna denna gång. Konstigt att inte mensen kommer igång. Förstår att du tog ett gravtest. Det kan såklart ha varit för tidigt och du tror att det var en nidblödning. Men om det inte var så hoppas jag mensen kommer snart! :)

Ja vi får hoppas icsi gör susen för oss båda!

Jaaa det är lite märkligt,jg har haft så här förut att jag har börjat blöda lite smått på cd 23,men då har det hållit på ända tills riktiga mensen ska börja. Jajja,det är bara att vänta...

Har du hört nått om dina ägg? <3
  • Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-10-30 23:18:04 följande:

Hej! Nu väntar vi bara på att få börja om från början med sprutor och äggplock. Så nu hoppas jag mensen kommer igång snart :) Önskar er alla lycka till och jag är glad att denna grupp finns så man kan stötta och få stöttning från så många.

Läste att du börjar med sprutorna imorgon,vad roligt att vara igång igen! Önskar dig lycka till,och håller med,ni är alla så fina härinne <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-31 18:05:01 följande:

Vad knepigt! När är bim?

Inte hört något från kliniken så det verkar bli återföring imorgon.

Ja...de är så frustrerande när kroppen är i olag,nog för att det är förståeligt efter dessa behandlingar...Jag trodde bim skulle vara nu på måndag,men räknat fel tydligen. Så bim är på onsdag den 4.11 :)

Åh så spännande! Då får jag önska lycka till igen och så håller jag mina tummar att du får tillbaka en liten vinnare:) <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-31 18:05:01 följande:

Vad knepigt! När är bim?

Inte hört något från kliniken så det verkar bli återföring imorgon.

Ja...de är så frustrerande när kroppen är i olag,nog för att det är förståeligt efter dessa behandlingar...Jag trodde bim skulle vara nu på måndag,men räknat fel tydligen. Så bim är på onsdag den 4.11 :)

Åh så spännande! Då får jag önska lycka till igen och så håller jag mina tummar att du får tillbaka en liten vinnare:) <3
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2020-10-31 23:37:22 följande:

Hej tack alla som tar sig tid å svara. Hela kvällen har jag varit med min syster och hennes man och hela fam. Nu har även min Sambo fått veta. Känner mig glad och förväntansfull. Då klämmer han otänksamt ut i bilen på väg hem lite lullig jaha då är det bara du eller vi kvar. Trodde jag skulle sparka ut honom ur bilen. Karlar inte läge liksom..

Ibland hoppar det otänksamma grodor ur mun utan att man tänker efter. Men jobbigt när det träffar i hjärtat,hoppas han ändå förstod att det såra dig <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-01 15:24:45 följande:
    Aha ok, några dagar kvar då med andra ord.

3 av 6 befruktades så det gick ungefär som sist. Men två såg bra ut och ett av dem bor nu i min livmoder. :)
    Jo några dagar kvar..Foten i munnen
    Ok,men odlar de vidare på den sista eller sattes den lilla i frysen nu? Men vad härligt att du är ruvare! När fick du testdag?
  • Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-11-01 13:24:07 följande:
    TACK :) Ja de e spännande hoppas de tar sig denna gång
    Håller tummarna för detHjärta hur många försöka hade ni gjort?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020