IVF hösten/vintern 2020
Jag ser typ inget streck längre.. igår var det ljust streck. Ser ingen anledning att fortsätta med Lutinus känner jag och tror mensen kommer fortare om jag inte tar lutinus..
Hur snabbt tror ni man börjar blöda? Kan man behöva cytotec tror ni? Som sagt- hade missed abortion förut innan vår son 4,5 år. Jag var gravid 2015 med honom- kan det vara så att mina ägg har alla blivit så dåliga så att vi inte kommer lyckas? Med tanke på att det var 19 ägg från blörjan , 12 mogna, 11 befruktade, inget till frysen :(
Förhoppningsvis ska kroppen ta hand om det,tänker att det är ju mer vanligt att man får vanligt MF än MA nog.
Men ring kliniken och fråga imorgon, förhoppningsvis får du ändå komma in på ett UL för att se hur det står till. Jag blev så besviken efter vår första ivf,att vi måste vänta en mens emellan. Det suger så!!
Men enligt läkaren har man större chans att lyckas när kroppen har fått vila lite emellan. Äggstockarna får chansen att gå tillbaka etc.
Kanske ni kan pröva en annan behandlingsplan till nästa gång,ägg verkar du inte ha problem att få
Men olika mediciner ger olika kvalitet på äggen. Sen är ju en ivf inte den andra lik,nästa gång kanske ni får fina embryon till frysen utan problem,en ivf behandling känns som ett jäkla vågspel med en hel del tur inblandat oxå.
Lång text blev det och inte vet jag om jag fick nått konkret till dig. Men en stoooor kram till dig igen