• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-02-16 19:30:59 följande:

Okej bra att veta att man ska sprida ut de. Men kan man ta de på eftermiddagen när man kommrr hem från jobbet eller bör man alltså ta de under lunchen?

Jag tar på lunchen för har märkt att jag blir för pigg på kvällen när jag ska sova annars, haha. Men går såklart bra att ta på eftermiddagen annars. :)
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-02-16 20:07:03 följande:

Nu måste jag fråga, q10 som alla pratar om, vad är det?

Har inte tagit lutinus eller något, då jag placeras i naturlig cykel med äl-j

Hjälp.

Vi är några som tar q10 för att förhoppningsvis förbättra äggkvaliteten.

Samma god mig när jag gjorde återföring i naturlig cykel. Tog inte ens Lutinus som en del gör.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-02-16 20:14:51 följande:

Nu har det börjat :(

Åh lider med dig! Styrkekram <3
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-02-25 17:17:15 följande:

Får man inte svullna bröst av ökat östrogen? Någon som har mer koll. Teoretiskt så ökar ju östrogenet vid graviditet också.

Ska själv få trombyl om ja blir gravid denna IVF. Ska på ultraljud imorgon innan sprutstart.

Tänker också att det är östrogen och/eller progesteron som gör det.

Spännande att du snart är igång igen. :) När blir sprutstart? Får du trombyl av SU? När börjar du med det i så fall? Först vid positivt graviditetstest? Haha, många frågor.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-02-25 19:52:32 följande:

Aa precis de va något med dem två haha.

Är väldigt nervös för utfallet denna gången hoppas det inte var en en gångs händelse att vi fick två bra embryo/blasto sist. :) ja får reda på de imorgon, blir antingen imorgon kväll eller lördag då, fick mens idag. Skulle få schema igen enligt barnmorskan, vet inte om dem justerar dosen beroende på hur de ser ut. Japp helt otroligt :D passade på att fråga barnmorskan hur de blev med trombyl frågan för vissa börjar redan med trombyl under sprutstart och ja hade inget recept att hämta ut och hörde inget merav läkaren. Men då hade dem skrivit att ja skulle få trombyl vid positivt graviditetstest :D känner mig lite mer hoppfull om det skulle ta sig igen nu :)

Spännande! Då är du ju snart igång igen. Kul! Det kommer gå bra. Jag är hoppfull om blastocyster. Visst ska du också köra menopur nu liksom sist det blev blastocyster? Positivt med trombylen. Kanske skulle fråga om det jag med om de inte är helt negativa till det. Jag käkar Provera här nu men undrar om jag fick ägglossning och därmed får räkna med att det tar längre tid att få en blödning denna gång. Då blir det på gränsen till att jag hinner innan påsk.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-25 20:38:37 följande:

Vad skönt att du får starta inom kort nu! Hoppas hoppas att det blir en lika bra utfall för dig den här gången. Vilken medicin ska du ta nu, menopur?

Jag har insättning på tisdag. 5e gången gillt (eller 6e om jag jag räknar med IVF 1 som inte ens gav någon insättning)

Vi bestämmer att 5e gången gillt är bra (det blir det även för mig). Nu sjutton ska det bli bebis! <3 Spännande med insättning på tisdag!
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-02-26 16:39:49 följande:

Ja va inne idag och allt såg bra ut och vi startar ikväll med första dosen 187 Menopur. Ja de tycker jag du ska göra, vissa får ju börja tidigare med trombyl så de ändå rätt bra att man får trombyl vid graviditet. De är ändå bättre än inget. Ja känner ja har inget att förlora har ju ändå blivit MA utan trombyl, värre kan de inte bli.

Va jobbigt vilken CD började du med provera? Tror man borde börja cd 8 för att inte få ägglossning jag började ju själv med dem försent typ cd14 så min mens kom som för väntat och inte tidigare som dem ville.

Dem mätte även min slemhinna för hade kraftigare blödning efter hyston som ja gjorde i januari. Slemhinnan va 7-8mm på CD 2 idag. Fick börja med sprutor men någon som känner till om de kan vara dåligt?

Vad skönt att allt såg bra ut! :) Ska fråga vid första vul om det kan vara något jag kan få testa. Tror 7-8 mm är jättebra. Det är typ minimum för att få göra återföring och din ska ju växa till lite mer.

Typ cd28, haha! Supersent! Jag har ju dålig koll på min menscykel, speciellt nu efter missfallet och alla behandlingar. Brukar ha sen ägglossning och fick det kanske i veckan. Får se när mensen kommer! Det fanns inte tid för mig att starta innan mitten av mars så det är en chansning. Men det är därför jag började så sent med Provera.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-26 16:47:49 följande:

Nu ska det bli bebis för oss alla :)

Det ska bli spännande att följa er och hur det går nu med nästa försök.

Ang trombyl, får ni det pga att ni en gång haft missfall?

Detsamma! Nu är det bara dags för oss alla tre.

Jag har inte fått trombyl men vill fråga om det just pga av två tidiga missfall.

Hur känns det inför tisdag? :)
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-27 08:30:55 följande:

Hej! Ja, gör det. Hoppas att dom lyssnar på dig :)

Jag blev orolig igår kväll då det kom en ljusröd blödning (en dag efter ägglossning) Det känns dessutom irriterat där nere. Der brukar kunna bli så runt ägglossning, men blödningen oroar mig. Jag vill ju att det ska vara bästa förutsättningarna när embryot sätts in. Jag ska ringa till kliniken och prata med dom idag.

Åh förstår din oro men det är säkert ingen fara. Det är vanligt med lite blödning kring ägglossning. Det kan jag med få! Hoppas du får lugnande besked av kliniken.
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-02-27 15:56:19 följande:

Hej ja det är nog kopplat till att man fått tidigare missfall men läkare pratar inte så direkt. Kan också vara pga av andra orsaker varför man inte fått en fullgången graviditet, vet inte faktiskt. De provar sig fram av vad som är beprövat vad som funkat för en del..

Det låter rimligt! Hört om blodproppar i livmodern som orsakar missfall. Tar du trombyl? Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020