IVF hösten/vintern 2020
Okej bra att veta att man ska sprida ut de. Men kan man ta de på eftermiddagen när man kommrr hem från jobbet eller bör man alltså ta de under lunchen?
Okej bra att veta att man ska sprida ut de. Men kan man ta de på eftermiddagen när man kommrr hem från jobbet eller bör man alltså ta de under lunchen?
Nu måste jag fråga, q10 som alla pratar om, vad är det?
Har inte tagit lutinus eller något, då jag placeras i naturlig cykel med äl-j
Hjälp.
Nu har det börjat :(
Får man inte svullna bröst av ökat östrogen? Någon som har mer koll. Teoretiskt så ökar ju östrogenet vid graviditet också.
Ska själv få trombyl om ja blir gravid denna IVF. Ska på ultraljud imorgon innan sprutstart.
Aa precis de va något med dem två haha.
Är väldigt nervös för utfallet denna gången hoppas det inte var en en gångs händelse att vi fick två bra embryo/blasto sist. :) ja får reda på de imorgon, blir antingen imorgon kväll eller lördag då, fick mens idag. Skulle få schema igen enligt barnmorskan, vet inte om dem justerar dosen beroende på hur de ser ut. Japp helt otroligt :D passade på att fråga barnmorskan hur de blev med trombyl frågan för vissa börjar redan med trombyl under sprutstart och ja hade inget recept att hämta ut och hörde inget merav läkaren. Men då hade dem skrivit att ja skulle få trombyl vid positivt graviditetstest :D känner mig lite mer hoppfull om det skulle ta sig igen nu :)
Vad skönt att du får starta inom kort nu! Hoppas hoppas att det blir en lika bra utfall för dig den här gången. Vilken medicin ska du ta nu, menopur?
Jag har insättning på tisdag. 5e gången gillt (eller 6e om jag jag räknar med IVF 1 som inte ens gav någon insättning)
Ja va inne idag och allt såg bra ut och vi startar ikväll med första dosen 187 Menopur. Ja de tycker jag du ska göra, vissa får ju börja tidigare med trombyl så de ändå rätt bra att man får trombyl vid graviditet. De är ändå bättre än inget. Ja känner ja har inget att förlora har ju ändå blivit MA utan trombyl, värre kan de inte bli.
Va jobbigt vilken CD började du med provera? Tror man borde börja cd 8 för att inte få ägglossning jag började ju själv med dem försent typ cd14 så min mens kom som för väntat och inte tidigare som dem ville.
Dem mätte även min slemhinna för hade kraftigare blödning efter hyston som ja gjorde i januari. Slemhinnan va 7-8mm på CD 2 idag. Fick börja med sprutor men någon som känner till om de kan vara dåligt?
Nu ska det bli bebis för oss alla :)
Det ska bli spännande att följa er och hur det går nu med nästa försök.
Ang trombyl, får ni det pga att ni en gång haft missfall?
Hej! Ja, gör det. Hoppas att dom lyssnar på dig :)
Jag blev orolig igår kväll då det kom en ljusröd blödning (en dag efter ägglossning) Det känns dessutom irriterat där nere. Der brukar kunna bli så runt ägglossning, men blödningen oroar mig. Jag vill ju att det ska vara bästa förutsättningarna när embryot sätts in. Jag ska ringa till kliniken och prata med dom idag.
Hej ja det är nog kopplat till att man fått tidigare missfall men läkare pratar inte så direkt. Kan också vara pga av andra orsaker varför man inte fått en fullgången graviditet, vet inte faktiskt. De provar sig fram av vad som är beprövat vad som funkat för en del..