• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-03-19 21:09:36 följande:

De tycker ja du ska försöka fråga om. Nja inte hur lätt som helst, blir väl något som man verkligen råkat slå sig ;) . Men denna gången lyckades vi punktera något kärl vid sprutorna så fick två blåmärken, har annars inte fått. Dem dök ju upp direkt när man tog ut nålen haha.

Aa okej men då kanske man lyckas undvika överstimulering. Aa precis. Blir spännande då måndag och se hur de gått :)

Tack för svar! Jag får blåmärken så himla lätt....så tänkte om det kan vara något relaterat till det. Vi lyckades också punktera något kärl...då känns det en del! Haha!

Så spänd inför måndag! Hoppas på det bästa. :)
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-20 17:03:54 följande:

Haha de va samma här men ena gången så kände ja inte men såg direkt hur de blev grönblått haha.

De ser ju jättebra nu med 13 äggblåsor nu hoppas vi bara på att du inte blir överstimulerad :) har ni annars i vanliga fall fått ut alla ägg och att dem bruksr va mogna?

Haha, tror det är vanligt! Min mage är inte fin nu. ;)

Nej tyvärr inte. Första gången var 1 av 6 mogna (alltså fem blåsor utan ägg). Andra gången var det 11 blåsor som gav 8 ägg varav 3 befruktades. Senast var det 10 blåsor, 6 ägg och tre befruktade. :( Hoppas på bättre utfall nu!
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 07:32:05 följande:

Som jag är less på min kropp just nu.. :( ni som vet, vet att jag fick MA för ca 2 månader sen. Gjorde en lyckad cytotecbehandling och allt såg bra ut. Mensen kom något sent igång, ca 6 veckor.. Jag har då kört dubbel dos letrozol, då jag inte får ägglossning på natur väg. Provdag 17 här ju med digitala äl-test, som jag ser blir svagare och svagare.. Inget omslag alls. Varför? Jag blir såå ledsen, nu verkar kroppen till o med stängt av hjälpen..

Usch vad jobbigt! :( Kroppen är nog inte helt i balans efter missfallet. Men fortsätt testa! Vilken dag började du testa? Tycker alltså att de blivit svagare? Jag har tagit Letrozole 8 månader och någon gång dröjde det till cd21 eller 22 innan jag fick omslag.
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 08:17:57 följande:

Mina normala cykler ligger mellan 30-32 dagar.. Har fått äl på både dag 14 och dag 17 tror jag.. Jag tycker strecken varit svaga hela tiden, något starkare dag 10 redan. Dom ville jag skulle börja dag 10 för att inte missa något.. Men jag känner mig så ledsen, var ju redo för en insättning igen..

Himla trist! :( Inte säkert att kroppen beter sig som den brukar efter ett ma dock. Kan komma senare så ge inte upp riktigt ännu. Jag brukar också få ägglossning cd14-15 med Letrozole i vanliga fall. Testar du både morgon och kväll? Ibland är ju stegringen väldigt kort och då kan man missa den om man bara testar en gång per dag. Håller tummarna för positivt inom kort!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-03-21 09:02:30 följande:

Jag är inne och läser här nästa dagligen och hejjar och håller tummarna för dig! Hoppas på ett bättre antal befruktade denna gång vännen <3

Åh vad gullig du är. Hoppas verkligen det jag med! Nästa vul imorgon. Hur mår du nu?
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 10:42:25 följande:

Ja, man känner sig ganska vemodig.. Jag får väl ringa in imorn om jag inte fått något.. Jag har fått order om endast morgon och det har funkat förut. Tack snälla, för att du orkar ge mig styrka när du själv också behöver!

Ja ring och hör! Tror de kommer be dig testa ett tag till. Skulle faktiskt testa morgon och kväll ändå. Fick samma instruktioner som du men vet av erfarenhet att jag själv nästan alltid får positiv just på eftermiddag/kväll. Det är fint att vi kan ge pepp till varandra när vi behöver det. Styrkekramar till dig!
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-21 16:31:09 följande:

Men nu är det första gången med Menopur väl? Det kanske fungerar bättre för er och ger mer mogna ägg nu :) håller tummarna att alla ser bra ut imorgon med. Ja fick ju typ tomma äggblåsor med gonal f plus fler omogna. Med Menopur fick jag ändå ganska jämnt resultat typ så många blåsor man ser så många ägg fick man ut och så var dem mogna. Bara sist var de ett av 10 ägg omoget.

Hoppas också det! Precis, första gången med Menopur. Hoppas att jag precis som du svarar bättre på just det. :)
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-21 18:30:20 följande:

Jaa, visst är det så.. Fick faktiskt liknande ägglossningsflytningar idag, så testar imorgon så får vi se.. Dom där digitala testen är ju inte speciellt billiga :/ hur går allt för dig?

Ägglossningsflytningar låter positivt! Det brukar komma någon/några dagar innan positivt test för mig. Håller tummarna! Nej de är dyra tyvärr. :( Jag ska på vul imorgon och då bokas äggplock. :)
  • Clemmentina

Nu har jag gjort andra vul. Det blir totalfrys den här gången. Blev så ledsen eftersom vi verkligen vill göra färskåterföring och ev få testa med två embryon. Totala antalet blåsor var 18 st och det blir äggplock på onsdag. Sen blir det väl återföring först i maj förutsatt att vi får till frysen, vilket vi ju inte fick sist. :( Usch vad deppigt!

• Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-22 13:22:56 följande:

Åh, jag förstår din nedstämdhet. Men på något sätt får man förstå att det är för ens egna bästa med totalfrys. Jag vet ju ifs inget annat.. De kommer säkert bli kanonfina embryon av detta, jag håller alla tummar o tår för din skull. Stor kram

Ja men så är det! Synd att logik och känslor ibland inte går ihop. ;) Tack för peppen, jag hoppas på det med! Har du fått någon ökad styrka på testen? Fortsätter hålla tummarna för dig! Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020