• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.

Nej men vad otroligt ledsamt att höra! :( Förstår att detta kom som en kalldusch. Hoppas så att ni kan få någon teori från läkaren eller förslag på hur ni kan gå vidare. Styrkekramar till dig!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2021-01-19 10:52:54 följande:

Jag är så himla trött på det här!! Testade ändå idag, jag skulle inte men gjorde iaf- och det var blankt. Om jag fick lite svagt igår så fick jag inget idag.. rd 7, testdag på lördag. Alltså jag tar lutinus klart idag- sista testet imorgon bitti och sen skiter jag i det.. fan också! Andra försöket..

Hur fan kan detta vara så svårt? Vi som kunde få barn naturligt för 4,5 år sen..

Åh vad tråkigt! Men ruvardag 7 är fortfarande tidigt. När man testar såpass tidigt kan det variera lite beroende på hur koncentrerad urinen är och om en testar med morgonurin eller inte. Vid min första ivf fick jag negativt på testdagen (ruvardag 17) för att jag hade druckit mer än vanligt kvällen innan. Dagen efter var det positivt. Håller tummarna! Kram!
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2021-01-19 09:13:42 följande:

Jag är redan i v17 (16+6) så när man tänker tillbaka på ruvardagarna har det ju gått väldigt fort! RUL i nästa vecka :)

Har egentligen inte mått så bra, mycket illamående och när det lättade runt v12 ökade min migrän i samband med tröttheten så just nu är jag deltidssjukskriven eftersom jag inte klarar av att sitta så många timmar framför datorn. Så det har varit en berg och dalbana, det tog lång tid innan jag vågade erkänna hur jag faktiskt mådde, jag ville ju inte klaga för huvudsaken var att jag var gravid <3

Jag har följt er här i tråden till och från, och jag håller verkligen alla tummar jag kan för er skull att ni ska få ert guldägg!! <3

Wow, tiden går så fort! Snart dags för RUL alltså. :) Är det bf i juni någon gång? Tråkigt dock att du mått så dåligt men skönt med sjukskrivningen (även om jag förstår att det inte är kul heller).

Nu äntligen verkar min kropp äntligen ha förstått att det var ett missfall. Nästa behandling blir i vår och jag hoppas också på ett guldägg då!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2021-01-19 10:01:15 följande:

Jag mår bra men har absolut sämre dagar där oron för missfall gör sig påmind. Hoppas att det ska börja växa lite så tror jag att jag skulle känna mig mer trygg.

Hoppas att det kommer igång så att du får börja behandling snart, är så frustrerande att bara vänta. Lycka till :)

Förstår att oron ibland gör sig påmind men riskerna är väldigt små nu. Hoppas också magen börjar visa sig snart! :) Väntan är jobbig men försöker göra det bästa av situationen. Motionera lagom, meditera, äta nyttigt. Har också börjat med en del tillskott som jag hoppas ska vara positivt för äggkvaliteten. Uppdatera hur det går för dig! Kram
  • Clemmentina
    Lunaymar skrev 2021-01-19 21:30:35 följande:

Hej tjejer,

Har läst alla era inlägg men jag har varit för ledsen, efter vår misslyckade FET, för att vara aktiv och svara. Jag håller tummarna för alls er ruvare och hoppas att det blir många bebisar i 2021.

Jag har, mot alla odds, blivit spontant gravid (kan inte tro det) i väntan på vår nästa ivf. Jag trodde inte att min kropp visste hur man kunde bli gravid så jag är helt i chockad. Jag hade tom blödningar som jag trodde var min mens (mer sparsamma men och de börjar minska nu) och anade inte ens att jag var gravid. Men jag vaknade upp för några dagar sedan och, av någon konstig anledning, testade jag med ÄL-stickor och mitt sträck dök upp inom 3 sekunder. Sen gjorde jag ett gravtest och ja, vi blev så förvånade så att vi åkte till apoteket och köpte ett till test. Nu hoppas jag bara på att det lilla fröet vill stanna hos oss. Jag är så lycklig och så livrädd.

Önskar er alla lycka till och följs gärna åt på fb <3

Wow! Grattis så roligt. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2021-01-20 12:55:48 följande:

Börjar inse nu att det inte blev ngt på riktigt. Ska minska lutinus nu för att lämna bort snart.. jaja.. tänker ändå att båda gångerna har de fäst! Trist som f*n men bara ta nya tag..

Tråkigt, lider med dig om det är så. Men jag skulle aldrig sluta med Lutinus så tidigt som ruvardag 8. En del får som sagt pluss senare än så. Nu senast var mitt streck ganska svagt så sent som på testdag som var ruvardag 14.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-22 11:20:22 följande:

Kl 14,så snart får jag veta domen,håhå.

Jaaaa...och det är vanlig mensvärk,inte växtvärk ifrån livmodern så :(

Håller tummarna för bra besked angående provet!

Jag kände verkligen ingen skillnad på växtvärk och mensvärk när jag blev gravid så helt säker kan man väl kanske inte vara. Håller tummarna när det gäller det också!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-22 13:08:40 följande:

Ja hon borde ringa när som helst...

Ok! Ja lite hopp tänds nu ändå av de du skriver:) tack <3

Jag hade en molande värk med dottern,några dagar före jag plussa. Och jag kommer så väl ihåg den känslan,och det är inte så nu. Men visst det är nästan 9 år sen det,minnet kan svikta..

Uppdatera hur det går. <3
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-22 15:24:27 följande:

<3 Hon ringde nu först,var samma gyn läkare jag går privat till annars,och allt såg bra ut!

Vilken lättnad alltså,puh. Hon mena på att det inte ska finnas myom eller polyper heller,för det skulle man ha sett förut vid min spolning då för ganska länge sen. Men iallafall, cellprovet visa ingen inflammation,och inte cancer som jag stressa upp mig för imorse,inte lätt att vara en aning hypokondrisk,hehe.

Härligt att höra! Nu hoppas vi bara att mensen håller sig borta också.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-22 18:11:20 följande:

Ja <3 hoppas kan man alltid! :) Äter ju Zumenon aka Progynon,mensen ska väl inte kunna komma då eller?

men känns precis som det är på gång nått..Ja det är jobbigt att alltid tänka det värsta faktiskt,haha. Tack,vi får se :)Ja tänk när man inte visste om vad som komma skulle och den resa som man nu har fått påbörja,de var tider de jo :) Men jag har alltid haft en oro och tanke över att jag inte kommer att kunna bli gravid naturligt igen,den har lixom legat och gnagt i tankarna ända sen jag lämnade barnens far för dryga 5 år sen.

Men jo,det var goda nyheter på livmoderprovet iallafall,alltid nått! Nu väntar jag bara på papa resultatet till,som inte hade kommit än.

Men som jag funderar,kan man få mens innan man slutar med östrogenet? Nån som vet? Hmm....

Mitt minne är inte vad det borde vara ibland men TROR att jag fick mens innan jag slutade med dem när jag gjorde fet i somras.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020