• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2021-01-12 18:37:34 följande:

Tack Jo, jag höll på att glömma bort hans del i det hela själv denna gång,haha.

Så jo,imorgon far vi bara för att han ska få göra sitt så att säga. Sen är det första gången jag kommer att få tillbaka ett 2 dagars ägg, har läst statistik och berättelser vad som skulle vara bäst chans att bli gravid på ett 2 dagars versus ett 5 dagars t,ex. Blir inte klokare...men jag skulle ändå ha önskat att kliniken skulle ha odlat vidare över helgen,eller, jag vet inte,då igen är det närmare mens dag så det känns inte heller säkert. Hur man en gör har man rumpan bak lixom

Håller tummarna för att färjan går som den ska! Svårt att veta som är bäst. Ibland trivs embryon bättre i livmodern än utanför. Dessutom odlar de ju vidare övriga som blivit befruktade! Hoppas så att det är er tur nu!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2021-01-12 22:12:52 följande:

Men gud vad snabbt det gått för dig! Helt otroligt!! Nu kommer det nog gå strålande fint..

Jag hade Frys transfer idag så nu ruvar man- ajaj så tufft! Testdag 23/1..

Spännande med ruvning! Håller tummarna för att det blir positivt denna gång! :)
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-15 09:22:37 följande:

Nu har vi gjort ET på ett 2- dagars embryo :) 3 st ligger oxå i frysen redan och ytterligare 6 st odlas vidare för att förhoppningsvis bli blastocyster. De har som rutin att använda embryoglue på denna klinik,plus att jag har fått utskrivet en spruta som heter Gonapeptyl som ska gynna att ägget fäster. Får se om det kommer att hjälpa till en graviditet. TD om två veckor,såååå långt borta.

Åh vad roliga nyheter! Håller tummarna för er! :)
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-13 15:53:18 följande:

Sen har vi inplanerad sprutstart ca 22 februari när mensen kommer så hoppas att corona inte sätter stopp för de. Då gör vi vårt sista försök via landstinget :)

Härligt med sprutstart inplanerad! Jag måste ha hcg noll först och sen en mens emellan. Hoppas mensen kommer snart (trodde den kom förra helgen men det var nog bara en mellanblödning). Nästa behandling blir med andra ord först i mars/april. Får förhoppningsvis mer information nästa vecka!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-15 18:07:07 följande:

Tack snälla du Vi har landat hemma igen och får äntlingen mysa ner mig i soffan, denna ruvning har jag bestämt att jag ska försöka ta det lite lugnare,är lite av ett träningsfreak annars. Vet att det inte ska spela nån roll,ägget ska väl fästa fast man är mer aktiv, men men denna gång vill jag ta det säkra före det osäkra Men då börjar det ändå närma sig sakta men säkert,härligt att snart få vara back on track Då håller jag tummarna för er riktigt hårt denna gång!

Låter som en bra plan! Jag gjorde lite lugn yoga och meditation hemma sist. Sök på meditation ivf så hittar du massa bra. Rekommenderas!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2021-01-16 19:54:10 följande:

Hoppas att din kropp kommer igång snart, det är helt vansinnigt elakt vad det har dragit ut på tiden! I vår händer det! :)

Ja visst är det men tror den är på gång nu! :) Hur mår du? Redan vecka 15! Tiden går så fort. Kram
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-15 21:53:17 följande:

Va segt att det sjunker så sakta. Men rätt vad de är så är de snart dags. Gäller att hålla sig sysselsatt tills dess så tiden går brukar tycka den här tiden e värst att bara vänta, känns ju alltid som en evighet haha :)

Visst är det segt men tror hcg är nere på noll nu. Ska lämna blodprov i veckan igen! Så är det verkligen...både att det känns som en evighet och att man behöver hålla sig sysselsatt. Jag försöker motionera varje dag! Det känns bra. :) Hur känns det för dig efter hyston? Snart är vi båda förhoppningsvis igång igen!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2021-01-16 21:53:13 följande:

Jag testade ikväll.. dum som jag är. Med vanliga (inte testa tidigt tester) och är på RD 5 med blastocyst FET. Tok negativt.. kört? Usch, varför testade jag- har TD först nästa lördag

Rd5 är supertidigt även med en blastocyst. Det är få som får positivt såpass tidigt som äl+10 i vanliga fall. Håller tummarna för positivt om några dagar istället!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2021-01-18 11:26:01 följande:

Blir helt förvirrad här, idag på Ruvardag 6 fick jag svag skugga på testet. Mådde illa igår så jag behövde spy(igår kväll)..må man ha hopp iaf?

Låter positivt! :) Håller tummarna!
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2021-01-18 12:04:32 följande:

Håller med de andra, jag tycker det låter lovande! <3 ruvardag 6 är ändå tidigt :)

Åh hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu? :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020