• Tino

IVF hösten/vintern 2020

Javelina skrev 2020-09-19 10:07:00 följande:

Är det några fler som väntar på testdag här? Jag har td 30/9 vilket känns lite långt fram, om en vecka borde jag veta med säkerhet om något av embryon tagit sig.

27/9, men kommer nog testa innan det. Hur mår du? Jag är på ruvardag 5 med 5 dagars och har lite ömma bröst (haft sedan ägglossning), och lite molande ont ibland i magen, det brukar jag också ha i vanliga fall också.
  • Tino
    Thessan81 skrev 2020-09-19 16:45:46 följande:

Ska in till gyn för jag har riktigt ont och ett svagt positivt test :) kunde inte hålla mig

Grattis! Vad sa de att smärtan beror på? Vilken ruvardag är du på?
  • Tino
    Odengatan10 skrev 2020-09-19 10:15:07 följande:

Ja, jag har förstått att det varierar (även här i Sverige). En vän som fick dubbla min dos (två tabletter tre g/dag) fram till v13 ???????????

Lycka till med testdag, håller tummarna!

Min första graviditet fick jag blödning i v 6-7 och fick ta lutinus till v 13. Läkaren skrämde mig även med att det är jättedåligt att träna som gravid, ha sex, osv. Det satte giller i mitt huvud. Enligt den fertilitetsenhet jag går till nu är det läkaren sa till mig påhitt. Det finns ingen vetenskaplig evidens att lutinus (eller annat läkemedel med progesteron) förebygger missfall.
  • Tino
    Prit skrev 2020-09-20 17:41:03 följande:

Hej allihopa. Vill uppdatera er här. Jag fick i ett tvådagars och har testdag imorgon. Jag hade 4 embryon som skulle odlas vidare men inget klarade sig. Jag förlorade allt hopp om det jag har i mig just nu. Mina symptom är väldigt milda. Mild molvärk som jag framförallt känner under kvällen. Brösten är ömma på sidorna om man rör dem och de senaste dagarna har de varit lite mer tunga/fasta men inget speciellt. Vi bestämde för att ta test idag eftersom det är söndag och vi båda kan vara med. Känner mig absolut inte gravid och pluset Kommer fram snabbt. Känns heeeeeeeeelt otroligt. Så många test som vi tagit under två års tid och jag började tvivla på mina ägg. Blev riktigt orolig och det satte sig. Jag hoppas att detta kan ge hopp till er där ute. Få ägg behöver inte vara sämre och att få tillbaka tvådagars behöver inte heller vara sämre än en blasto. Har testat blasto i stimulerad cykel men också en frysåterföring av blastcyst men en tvådagars funkade för mig. Tredje gången gilt.

Konstigt nog är det svårt att ta in pluset. Vad gör man nu? Har inte jättetydliga symptom. Hur ska man kunna vänta 3 v till UL?

Läste att jag ska fortsätta med lutinus två gånger om dagen morgon och kväll - tills paketet är slut. Det är väl ungefär en vecka. Låter det bra? Läste annat högre upp i tråden . Vilka tider tar ni?

Stort stort grattis! Nu är det bara vänta till testdag. Ja, låter helt rimligt med lutinus så länge. Sen är det bara ringa MVC:).

Jag testade negativt idag på rd 7. Känns lite uppgivet. Detta är femte återföringen på ett år. Blir nog en liten paus till nästa insättning. Om det inte blir positivt på testdagen, det kan ju vara för tidigt än.
  • Tino
    Onemore2018 skrev 2020-09-22 20:25:48 följande:

Hej allihopa! Hittade denna tråd och vi ska nu äntligen få komma igång med vår Ivf! På torsdag ska vi träffa läkaren. Vi blev utredda för ett år sedan men med tanke på corona så har det tagit tid. Jag är SÅ RÄDD för äggplocket med tanke på bedövning i slidväggen. Känns skönt att ha denna tråd och diskutera. Någon mer som börjar med Ivf nu i slutet av september? Jag väntar på min mens näst vecka. Kör man igång då?

Välkommen hit! :) Jag har gjort 2 äggplock. Själva bedövning var inte alls farlig tycker jag, men jag hade ändå rätt ont men absolut hanterbart och värt det. Vi håller på med försök, har gjort fem insättningar som inte gått vägen. Jag vet att vissa kliniker har kö, att de kan neka en plats några gånger innan man får börja. Hos många ändra får man börja direkt. Lycka till på besöket!
  • Tino
    Javelina skrev 2020-09-23 09:17:31 följande:

Så klart finns det en minimal chans att det kan gå vägen ändå trots negativt test. Tog ett nytt idag som också var neg så nu ger jag upp testandet. Läste någonstans att vid ivf i Riga så har de officiell testdag rd9 och att Sverige lagt på flera dagar för att få bort de tidiga kemiska graviditeteterna från statistiken, sen vad det är för källa hos den som skrivit det, kan jag dock inte svara på. Men visst kan mirakel ske och du ska ha en eloge för din positiva inställning. Jag hoppas innerligt att du har rätt och att plusset visar sig snart!

Jag beklagar! :( Jag har också testat tidigt och fått negativt. Många säger att jag ska hålla hoppet uppe, men jag vet att detta inte gått vägen. Även om embryot kan implementera sent så är då chansen för missfall mycket stor. Hur mår du nu?
  • Tino
    Javelina skrev 2020-09-23 12:50:44 följande:

Tack, jag vet inte ens vad jag ska säga. Lade mig i sängen och somnade tillslut om, drömde om andra gravida... Borde jobba men det går inte. Kommer bli en sorgeprocess att gå igenom och redan nu letar hjärnan utvägar, "vad kostar tre nya försök, äggdonation osv" fast jag lovade mig själv att släppa detta om det inte går vägen.

Har några recept kvar av letrozol som vi kan prova men det är eg bortkastat, funkade det inte när jag var 30 så gör det knappast nu heller.

Ja, det är en sorgeprocess som heter duga. En sak som alltid hjälper mig i kris, ofrivillig barnlöshet, sekundär ofrivillig barnlöshet, att få ett barn med sjukdom osv är att läsa om krisens olika faser. Det får mig att se att det finns något hanterbart bortom första chocken och reaktionsfasen. www.1177.se/liv--halsa/psykisk-halsa/att-hamna-i-kris/ . En annan sak är att skriva om, prata om det. Jag och andra finns här för dig. Man kan alltid omprioritera vilken väg man ska ta. Jag beklagar igen! <3
  • Tino

Härligt att vissa blivit gravida. Ledsen att många inte lyckats än. Jag har testdag imorgon, testade negativt dag 7 och 10 efter 5-dagars. Började blöda redan på rd8. Så detta gick inte vägen heller. Fem insättningar, inget barn. Jag känner mig låg, negativ och ledsen. Blir en paus nu för jag har fått pencillin pga en infektion. :(

• Tino
    Sussna85 skrev 2020-09-26 09:06:52 följande:

Måste fråga, hur har ni känt direkt efter insättning?

Jag hade så ont hela dagen igår,en krampande,molande mensvärk. Kom en stund efter vi hade lämnat kliniken.

Skulle gå hela dagen i Åbo innan båten gick på kvällen,och nojja så att jag skulle "skada" eventuell implantation.

Idag känns det oxå, inte lika intensivt bara.

Känt så både när det gått vägen, och när det inte gjort det. Har svårt att se att promenad skulle skada implantation. Jag har aldrig hört om det från min ivf-klinik i alla fall. Hoppas det är positivt att det krampar och molar.
  • Tino
    Thessan81 skrev 2020-09-26 10:01:05 följande:

Ja 1177 sa att jag bara skulle ta de lungt ???? hade du smärta med precis som lite mensvärk?

Jag började blöda i v 6-7 och fick skarp ensidig smärta. Fick åka in akut för det misstänktes utomhavandeskap. Men allt gick bra.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020