Prit skrev 2020-09-12 19:35:49 följande:
Ja vi är med uppe i den summan så det känns skönt att ha något att luta sig till om landstingsförsöken inte räcken. Det är sjukt att man försöker först privat och inser att detta kommer aldrig gå. Då tar man kontakt med klinik och tänker YES NU BLIR VI GRAVIDA. nej då börjar nästa tur och väntan. Så frustrerande. Att ha ett befruktat emrbyo i sig ... Som inte sätter sig. Herregud vad sorgligt det är. Vad starka vi är alla som går igenom detta. Håller tummarna för dig på måndag.
Någon som vet när ovitrell sprutan går ur kroppen? Har svullna bröst och tänker att det är pga den. Nu är det 10 dagar sedan jag tog den. Den borde gå ut i dagarna eller ? Samtidigt är det för tidigt med ömma bröst-symptom.... HM detta eviga analyserande
Man blir luttrad, och jag känner som du, tänk om det aldrig kommer gå? Jag håller med att det känns som en förlust när det inte går. Det är en tuff process, det jag hört är främsta orsaken varför man slutar försöka med ivf är för att processen är så tuff. För att lyckas med ivf behövs ofta upprepade behandlingar, så om man bara orkar och har råd kan det vara värt att fortsätta försöka. Jag har redan nu, innan insättning ömma bröst. Jag har ömm bröst ofta från ägglossning till mens. När jag fått barn har mina symptom varit precis samma som när det inte går vägen.
Jag vet inte om jag skulle orka ett till äggplock, så det känns så himla definitivt. Jag känner att det jobbigaste med insättningar är att det känns så definitivt, om det inte går kanske bi måste ge upp. Jag vill så gärna få ett till barn, mitt första barn som är resultat av IVF hade en mycket turbulent första tid med väldigt mycket sjukdom osv. och jag vill ha revansch.