IVF hösten/vintern 2020
Nu i tisdags denna vecka tog jag det,så jag vet inte,är stor chans att det är just den som ger resultat,om det är en sån spruta vilket innehållet kan påverka på graviditetstest:( man skulle ta det dag 6 efter ET.
Nu i tisdags denna vecka tog jag det,så jag vet inte,är stor chans att det är just den som ger resultat,om det är en sån spruta vilket innehållet kan påverka på graviditetstest:( man skulle ta det dag 6 efter ET.
Hej alla starka tjejer! Jag hänger på här. Jag har följt er sen i våras och hoppas så för er alla. Susanna, jag håller tummarna för att det är ett riktigt plus för dig!! Och att ni andra får komma igång med er nästa behandling snart. Detta är verkligen så påfrestande att gå igenom. Jag har snart varit inne i ivf-svängen 1år och på fredag ska vi sätta tillbaka ett fryst embryo (min 4e återföring på 3st behandlingar) De första behandlingarna gick inte alls bra men på tredje fick vi mirakulöst embryon till frysen.
Nu har jag testat akupunktur inför den här insättningen, hoppas att det fungerar.
Hej ni som är ?erfarna? i IVF-svängen. Jag ska starta upp nu under våren.
En ny fråga i tråden. Är det någon som har fått någon bra information om vad som gäller med träning under processen? Träning (gym, spinning och jogging) är det som fått mig att hålla ihop under denna långa process hittills. Vi har till och med fixat till ett rejält gym i källaren, så ingen Covid-smitta i närheten. Min man försökte fråga när vi var på RMC för inskrivning men hur han än formulerade frågan kring olika träningsformer fick han svaret ?nej, springa maraton får man inte göra?. Någon som fått bättre riktlinjer/information? Och mår man så man kan träna eller vill man bara vara stilla kanske?
Tack :) Det känns som att jag känner er för att jag följt er så länge. Det låter som att vi har haft ganska liknade utfall på våra behandlingar. Visst hade du också någon behandling som inte resulterade i någon insättning? Och så fick du till frysen på sista? Jag har däremot aldrig blivit gravid. Förstår att det måste ha varit väldigt tufft efter allt kämpande att gå missfall :( Nu har jag gått på akupunktur varje dag den här veckan, sista gången är imorgon. Känner mig lite trött men hoppas att det gör susen. Jag tar till allt möjligt nu för att öka på chanserna. Har du testat?
Vi fick också många fast sämre med gonal f, första gången fick vi bara ut 7 ägg fast man tömde 16 äggblåsor som var bra storlek och andra gången 27 ägg men 18 som var befruktingsdugliga, fick några som blev övermogna då. Sen med Menopur blev de perfekt 10 ägg ut och 9 mogna:) så de kommer vi köra på igen. Ja har kört 100mg Q10 sedan 1 år tillbaks men ökade nyligen till 200mg, omega 3 med astaxanthin, Natalben (aktiv folsyra) började jag efter mitt andra MA i som blev i höst, har annars kört med vanlig folsyra innan och D-vitamin började med de ca 3 månader sedan.
Har också hört om de med ingerfära. Spännande då är det väldigt snart. Hoppas de hjälper :) Fungerar inte detta kör ja oxkså akupuntur nästa gång :) vi kör igång ca 22 februari när mensen kommer så det är några veckor till. Nu går ju allt så långsamt känner man :D
Alltså det är fan på riktigt,vi lyckades! Å herregud...testet så mycket starkare idag och oxå GRAVID 1-2 digitalt fick jag.
Ja verkligen, känns som ja reagerar på gonal f väldigt mycket men de blir ojämnt i utvecklingen, första gången hade ja dos på 150 och andra gången på 200 så blev det värsta ökningen helt plötsligt.
Har ni planerat in veckan för äggplock? Man kunde göra de även om de typ stängt nu :) ja hoppas inte ja får några hemligt nunmer samtal då vet ja dem vill boka om haha :D
de antioxidant, finns i alger och skaldjur, skulle va bra för fertiliteten speciellt spermier, råkade se i affärrn och tänkte ja kör på de då när ja ändå dricker vanlig omgea 3 också haha, ja har kört nu 62,5ug D vitamin. Vet inte om de för mycket men ja skiter i de när ändå inget fungerar så kan de ju inte göra värre ;) Vad ja läst innan va de mer de kunde ge sammandragningar, detta är från livsmedelsverket. Men lite oklart hur mycket är normalt men jag gillar inte så mycket ingefära heller så de inget problem. Om de lite smak går de bra men ja undviker de helt nu känner ja.
"Doser som är mycket högre än normal livsmedelsanvändning bör undvikas när man är gravid, eftersom ingefära kan bidra till en ökad sammandragning av livmodermuskulaturen." (Livsmedelsverket)
Känns som man helt plötsligt är så försiktig nu. Köpt koffeinfritt kaffe nu till och med så får vi se då om allt detta hjälper haha ;)
Tack :) :) Vilken tur att ni fick till frysen den gången när ni inte fick göra en färskåterföring! Så nu har ni en kvar i frysen och ska påbörja 4e IVFen om jag förstår rätt?
Jag har ju räknat som vanligt i gravidappen som jag ladda ner, alltså från min sista mens första dag och då säger den 30.9
Menar du räkna 16 dagar bakåt från ET? Sorry,är lite trög :D