• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Prit skrev 2020-12-16 21:15:44 följande:

Önskar dig all lycka till! Hoppas att din mens kommer igång snabbt så att ni kan börja igen. Jag fick börja på den mensen som kom direkt efter missfallet så det var väldigt positivt. Jag trodde jag skulle behöva vänta en emellan

Detsamma! Så skönt att du slapp vänta en mens. Mitt missfall (som kan vara någon konstig form av utomkveds) drar ut på tiden så tror vi kommer få vänta ett tag. Just nu följer de mig då hcg minskar lite för långsamt. Men hoppas på ny behandling i januari/februari. Då hinner kroppen vila lite!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-12-22 08:29:42 följande:

Jag vill önska alla härliga och fina människor härinne en riktigt God Jul,hoppas den blir en fridfull en var ni än är i er ivf resa <3

Här är jag lite förbryllad över två grav test jag har tagit för jag skulle börja med en antibiotika kur och ville vara på den säkra sidan,och nu visas ett svagt svagt streck på båda,men det kommer efter tiden har gått ut,så egentligen ska jag inte bry mig om resultatet. Men jag har aldrig fått streck i efterhand på nått test...Bim idag och ingen mens. Imorgon på den förväntade andra blödningsdagen var det meningen att jag skulle ha börjat med Zumenon(östradiol) inför vårt ÄD juh! :)

God jul alla fina! Kanske är vi en del som fortsätter ses i den här eller ny tråd 2021!?

Sussna85 - när det hände mig var jag gravid. Jag hade troligtvis druckit för mycket vatten kvällen innan jag testade. Har aldrig fått streck efter utgången tid annars. Ta ett nytt (digitalt) om någon dag eller två för att se hur det utvecklas. Håll oss uppdaterade! Håller tummarna! :)
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2020-12-22 11:39:51 följande:

Hej

Ny tråd 2021 låter fin fint, börjar vara svårt å orientera sig i denna är så lång ????

Äntligen har jag fått göra en insättning. Hållit upp den i 3 månader. Först urinvägsinfektion natten innan ägginsättning, månaden därpå fel dag äl som krockade med helg. Nu igår var allt rätt på plats. Hela natten har varit som ett fyrverkeri! Det växer och mullrar i bröst underliv och mage, knappt kunna sova. Hoppas det är ett gott tecken.

Såg nån skev om embryoglue/embryoblot.

Är en form av naturligt klister med ämnen som redan finns i livmodern som man sätter embryot i innan återsättning

Tanken var igår att de skull ha gjort det för mig men det hade missats. Har utöver det lutinus som jag började med 4 dagar sedan. Och igår började jag med trombyl.

Peppar peppar hoppas på att det här var vår julklapp! ????

Det låter som en bra plan! Men jag hoppas såklart inte att få se dig i den tråden! ;) Låter som väldigt bra tecken tycker jag. Håller tummarna för att ni får en väldigt fin försenad julklapp! När är testdag?
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-12-23 13:02:38 följande:

Åh jag hade så önskat att jag nu kunde skriva att det var verklighet! Men icke...har börjat få blodblandade flytningar och mensvärk. Så antingen var det bara torkstreck eller att det inte fäste ordentligt. Jajja,hoppet kom och hoppet föll...nu väntar jag med spänning och en aning oro vad år 2021 kommer att föra med sig :)

Hänger så gärna med in i 2021 tråden med er alla härliga!

Men jag håller mina tummar för er som ruvar nu att ni slipper oss ;D <3

Åh vad tråkigt att det inte var något! Men som sagt nya tag nästa år. Kram!
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-01-05 00:24:21 följande:

Hej

Tog ändå detta bättre än jag väntat typ. Tog en långpromenad i kylan och grät och sparkade på snön, hjälpte.

Idag fick jag dock ut fostersäcken på min tampong då blödningen kom igång väntat dagen efter att jag slutade ta lutinus då det blev ett neg provsvar. Tårarna kom och ont gör det.

Dock känns det som man tar en liten skärva av en vid varje misslyckande. Rädd man inte riktigt finns kvar. Har helt klart förändras ur vissa aspekter.

Tycker det är konstigt de ändrat testdag från 13 från tidigare 17 dagar.

Hur ser det ut för er?

PS: tack för stöd, så skönt att skriva av sig här ibland

Åh nej vad tråkigt, beklagar att det inte tog sig denna gång eller blev ett tidigt missfall med tanke på fostersäcken? Låt tårarna komma ut och alla känslor med dem. Sen nya tag när du är redo!

Tycker jag fått väldigt olika festdagar beroende på klinik och om det är färskåterföring eller fet. 13 dagar efter fet låter rimligt!
  • Clemmentina

Gott nytt år alla fina! Hoppas att 2021 är allas vårt år.

För egen del dröjer det nog lite innan vi kommer igång med ny behandling. Dels har mitt hcg sjunkit väldigt långsamt efter missfallet för en månad sedan. Dels verkar det som om Corona igen begränsar klinikens verksamhet.

Hur går det för er andra som fortfarande försöker?

• Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-06 11:46:08 följande:

Ja de bra att känslorna får komma ut för att sedan ta nya tag. De är så energikrävande att behöva kämpa så länge. Och alla steg är så stressande och oroande och de kommer de nog va tills man föder en vacker dag.

Hoppas att vi alla får uppleva det 2021!

Ja tror dem väntar tills en normal mens kommer emellan och det är nog bäst men förstår man blir otålig till slut.

Clemmentina, för mig blir det hysto imorgon för att ta bort ytterligare av det som är kvar av skiljeväggen. Snarare är det nu tjockare i taket då. Så hoppas för övrigt att allt ser ut fint i livmodern dvs inga polyper eller andra konstigheter känner inte jag orkar med sånt haha.

Åh spännande med hyston imorgon! Håller tummarna för att allt ser bra ut efter den. Läste att SU inte startar behandlingar nu i början av januari så det var säkert rätt beslut att göra hyston även om det innebär att nu får vänta lite på nästa ivf. Jag får också vänta lite. Mitt hcg är fortfarande inte nere på noll efter missfallet om än nära nu.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-06 18:52:58 följande:

Gott nytt 2021 och hoppas så att det kommer vi ett jäkla bra ett för oss alla!

Vad jobbigt att det drar ut så för dig med missfallet,men hoppas att både din kropp och kliniken snart är på gång igen Hur var det nu, hade ni i frysen eller blir det att börja från början för er igen nu med allt?

Tack detsamma! Spännande att din donator är igång med sprutorna. :) Nu hoppas vi det blir många ägg.

Det har varit riktigt jobbigt med långsamt sjunkande hcg och blödningar. Har varit många gånger och lämnat hcg-prov nu. Vi fick dessvärre inget till frysen sist så det blir ny behandling. Gissar på att det blir först i februari/mars någon gång om inte Corona sätter stopp för det längre tid.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-08 10:44:28 följande:

Jaha de va de läkaren sa igår efter ja vaknat upp att dem hade standby i 3 veckor nu något jag fattade inte riktigt allt just då märker ja nu haha. Ja då var det lika bra de blev så. Allt gick annars bra dem tog bort lite till av de som var kvar.

Hoppas de sjunker så man slipper skrapning åtminstone. Men då lär vi nog starta i samma veva. Ja behövde inte ta progynon tabletter denna gången skulle däremot ta provera om 7 dagar för att få tidigare blödning, slemhinnan va tydligen lite tjockare fast de va CD8 och jag i princip inte blödde mer.

Skönt att höra att det gick bra med hyston och att du slipper äta en massa Progynon utan får Provera istället. Kommer inte behöva skrapning...det var snarare tal om cellgifter men det ville jag inte ta. Hoppas på start i februari/mars. Har ju börjat med fler tillskott så det känns ju bra att hinna äta de lite längre. Hoppas du inte känner av hyston! :)
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2021-01-10 14:15:54 följande:

Ja, många av oss får ju vänta lite iom coronatider. Men det löser sig och i femårsperspektiv är det mindre viktigt. Jag hoppas vi båda väntar barn innan sommaren :).Clemmentina, ger de inte dig bara cytotec? Eller är det det som du menar med cellgifter? Det är bra att få bort resterna inom en rimlig tid, annars riskerar man inflammationer. Och så kan ju en rest sitta fast så hårt att den inte kan komma ut av sig självt. Så var det för mig, hade en ingående blodåder som höll den kvar. Visserligen var jag i vecka 17.

Usch låter mindre roligt! :( Det vill man ju inte råka ut för. De har bara sagt cellgifter...inte cytotec men det kanske är det de menade. Fick absolut inte bli gravid på 3-4 månader om jag tog det. Därför valde jag inte det. Men inflammationer vill man ju inte ha heller. Jag fortsätter blöda till och från men hcg är nästan nere på noll så jag hoppas kroppen hanterat det själv. Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020