Chajsa skrev 2021-05-25 11:35:54 följande:
Jag är så ledsen, hade bara tre mogna äggblåsor idag inför plock på fredag. Får välja själv om jag ska gå vidare eller inte. Vet inte hur jag ska göra. Vill inte vänta till efter sommaren, samtidigt så jobbigt att bränna ett försök (landstingsförsök #2) Fattar inte varför det blev såhär, bara en äggstock hade tillräckligt stora äggblåsor så den andra verkar inte ha producerat denna månaden. Jag hade behövt en högre dos från början sa de men det kunde man ju inte veta eftersom att lägsta dosen var tillräcklig senast. Har nån av er haft få fina ägg där det ändå gått bra? Hur skulle ni gjort?
Hej kan bara utgå från hur jag själv resonerar.
För mig har det alltid varit typ 50 % av de som de tagit ut som gått vidare (förutom sist nu då vart det sämre resultat) och sen 50% av de som har kunnat frysas in eller sättas in. De kan ju gå bra men det kan också bli ingenting, hur har din ratio varit förut? Kanske bästa sättet att räkna ut sammolikheten att om det blir ev ett ägg i alla fall att sätta in, till frys låter dock osannolikt..Vill minnas dock att det var typ en tjej här som hade typ samma som dig som fick ett ägg som de satte in och hon blev gravid men hur det gick sen minns jag ej. Jag var besviken över hur det gick sist då av 8 gick bara ett att sätta in och de andra blev det ingenting av. Tror kroppen måste vila lite, hållit på non stopp själv drygt 1år och peppat kropp och knopp med hormoner, växlat mellan att vara gravid och inte plus missfall i olika former. Har en blasto i frysen som jag ska sätta in till hösten. Nu i sommar skall jag må bra träna gå ner lite i vikt och komma i form i knopp och kropp, och bara ha lite sex för att det är kul och mysigt.