• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

• Always choklad

Hej ni som haft kemisk graviditet. Nu efter jag slutade med lutinus m.m. så har blödningarna startat igen. Magen börjar sjunka in men brösten har inte fattat än. Hur länge kände sig er kropp och knopp gravid efter ni fått veta bevisligen att ni inte var gravida?

• Always choklad
    Always choklad skrev 2021-05-22 19:32:02 följande:

Hej ni som haft kemisk graviditet. Nu efter jag slutade med lutinus m.m. så har blödningarna startat igen. Magen börjar sjunka in men brösten har inte fattat än. Hur länge kände sig er kropp och knopp gravid efter ni fått veta bevisligen att ni inte var gravida?

Hej kroppen är rätt fantastisk. Tror att jag börjar få mens igen. Den läker, och tiden läker alla andra sår.
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-05-23 21:50:40 följande:

Hej kroppen är rätt fantastisk. Tror att jag börjar få mens igen. Den läker, och tiden läker alla andra sår.

Fick veta nu när jag ringde dem att det var korrekt. De sa att jag kan blöda kanske 2v till blir det mer ska jag kontakta vården. Väntar på att min barnmorska ska ringa åter, vill ftf ta min blodgrupp för å få veta om jag är rhneg. Och kanske bara få komma dit och prata med henne eller nån annan så man kan få prata lite face to face så att säga. Kliniken är i en annan stad..Känner ett visst behov av det, deppad och trött så in i bomben. Sov knappt på 4 dygn. Igår så sov jag flera timmar mitt på dagen, så slut.
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-05-24 13:45:57 följande:

Fick veta nu när jag ringde dem att det var korrekt. De sa att jag kan blöda kanske 2v till blir det mer ska jag kontakta vården. Väntar på att min barnmorska ska ringa åter, vill ftf ta min blodgrupp för å få veta om jag är rhneg. Och kanske bara få komma dit och prata med henne eller nån annan så man kan få prata lite face to face så att säga. Kliniken är i en annan stad..Känner ett visst behov av det, deppad och trött så in i bomben. Sov knappt på 4 dygn. Igår så sov jag flera timmar mitt på dagen, så slut.

Barnmorskan ringde upp så gullig. Jag ska få komma dit och prata ändå och ta de prover jag vill pluss att de vill kolla att mitt blodvärde och järn inte går i botten pga småblödningar hela tiden. Är om 2 veckor. Hemma idag och imorgon sen kanske jag är stark nog psykiskt och ta mig ann världen på nytt.
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-25 11:35:54 följande:

Jag är så ledsen, hade bara tre mogna äggblåsor idag inför plock på fredag. Får välja själv om jag ska gå vidare eller inte. Vet inte hur jag ska göra. Vill inte vänta till efter sommaren, samtidigt så jobbigt att bränna ett försök (landstingsförsök #2) Fattar inte varför det blev såhär, bara en äggstock hade tillräckligt stora äggblåsor så den andra verkar inte ha producerat denna månaden. Jag hade behövt en högre dos från början sa de men det kunde man ju inte veta eftersom att lägsta dosen var tillräcklig senast. Har nån av er haft få fina ägg där det ändå gått bra? Hur skulle ni gjort?

Hej kan bara utgå från hur jag själv resonerar.

För mig har det alltid varit typ 50 % av de som de tagit ut som gått vidare (förutom sist nu då vart det sämre resultat) och sen 50% av de som har kunnat frysas in eller sättas in. De kan ju gå bra men det kan också bli ingenting, hur har din ratio varit förut? Kanske bästa sättet att räkna ut sammolikheten att om det blir ev ett ägg i alla fall att sätta in, till frys låter dock osannolikt..Vill minnas dock att det var typ en tjej här som hade typ samma som dig som fick ett ägg som de satte in och hon blev gravid men hur det gick sen minns jag ej. Jag var besviken över hur det gick sist då av 8 gick bara ett att sätta in och de andra blev det ingenting av. Tror kroppen måste vila lite, hållit på non stopp själv drygt 1år och peppat kropp och knopp med hormoner, växlat mellan att vara gravid och inte plus missfall i olika former. Har en blasto i frysen som jag ska sätta in till hösten. Nu i sommar skall jag må bra träna gå ner lite i vikt och komma i form i knopp och kropp, och bara ha lite sex för att det är kul och mysigt.
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-26 16:46:49 följande:

Pratade lite mer läkaren idag som sa att det var de äggblåsor som var mindre som inte innehöll ägg. Får hoppas att de största blåsorna har varsitt, jag har bestämt mig för att köra på för eventuellt blir det ett par till blåsor.

Låter klokt att byta hormonbehandling! Tänk om vi är gravida i sommar!

Hej hur går det, har du plockat ut några ägg ännu?
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-06-01 08:08:28 följande:

Hej vännen! Ja jag plockades på sex ägg i fredags. Bara tre befruktades, förra gången gjorde de icsi på hälften och frisim på resten och de befruktade lika bra. Men nu med frisim på alla tror jag inte det blev optimalt. Hur som helst, fick en 8-cellig och ofragmenterad liten 3-dagars insatt igår! De andra två hade 2 celler respektive en liten fragmentering men de skulle odla vidare dem och se vad som händer... var lite nedslagen igår för går det såhär utan några till frys varje gång är ju mina landstingsförsök slut i augusti. Men! Försöker njuta för just nu ruvar jag ju och ska vänta lääänge med testningen denna gång :)

Hur går det med blödningarna och järnvärdet?

Hej blödningarna stannade av i torsdags typ. Har lite brunt idag. Kanhända att det är mensen som är på G nu. Järnvärdet är nog hyfsat. Lite trög i magen så inte tagit nått på 1-3 dar. Ska ta en mildare ikväll med inte lika högt värde. Håller tummar och tår för dig nu. Kram!
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-06-02 20:15:05 följande:

Alltså jag har noll tålamod och tycker detta med att ruva är så fruktansvärt. Är ledsen så fort jag inte håller mig sysselsatt. Mår hemskt och känner mig så ensam. Jag som ville bli en ung mamma och tiden bara går. Alla runt omkring mig blir gravida direkt känns det som. Jobbar och planerar in saker på kvällarna men så fort jag sätter mig ned kommer rädsla och ångest över att det inte kommer bli något.

Ska inte testa på 16 dagar, hur ska jag stå ut? Hur gör/gjorde ni?

Hej

Sover och jobbar typ. Håller mig borta från all social media är bara här på forumet. Fokuserar på att äta bra och ta prommisar när jag orkar typ så. Lite social kontakt utöver jobbet.. Man går ju som på äggskal hela tiden.
  • Always choklad

Hej

Hade samtal med min läkare idag. Har bestämt oss att ta paus till augusti. Dock ska vi göra en livmoderhåla undersökning på nytt. För att kolla om det är nån skiljevägg eller polyper det gör att slemhinnan är ojämn och i och då kan ej ägg fastna som de ska. Skönt att de försöker hitta nya lösningar hela tiden. De jobbar för oss så känns det verkligen. En liten ljusglimt när det känns motigt i detta annars.

Man känner att man inte är ensam, mycket fokus på barnönskan nu. Var fan e storken, Alla utom vi, många bloggare och kändisar som berättar. Det är många som tampas med samma längtan och svårigheter som vi.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020